Elon Musk, Tesla’nın diğer otomobil üreticilerine ‘daha fazla kod açabileceğini’ söyledi

Elon Musk Perşembe günü önerdi sırasında Ford CEO’su Jim Farley ile Twitter Alanları Tesla’nın otomotiv işletim sistemi kodunun bir kısmını diğer otomobil üreticilerine açabileceği.

Musk, “Belki Android’in telefon endüstrisine bir tür genel standart olarak yardımcı olması gibi, potansiyel olarak daha fazla kod açabiliriz” dedi. Tesla bu adımı atarsa, Apple’ın yanı sıra Android tabanlı bir otomotiv işletim sistemi geliştiren Google ile rekabet edecek.

Musk, Farley’nin “tamamen yazılımla güncellenebilir bir araç” yapmanın “çok zor” olduğu şeklindeki notuna yanıt veriyordu. Milyarder yönetici, Tesla’nın “yazılım cephesinde yardımcı olmaktan” mutlu olacağını söyledi.

Musk, yorumu Tesla ve Ford arasında bir kilometre taşı anlaşmasını duyurmak için kullanılan bir Twitter Spaces sırasında yaptı. Perşembe günü açıklanan anlaşma kapsamında, Ford’un elektrikli araç müşterileri, Tesla Supercharging ağına erişim elde edecek. ABD ve Kanada. Daha da önemlisi Ford, Tesla’nın şarj bağlantı noktasını 2025’ten itibaren bir kamyon ve üç sıralı bir SUV içeren ikinci nesil EV’lerine dahil etmeyi kabul etti.

Musk, bazıları meyvesini veren ve bazıları vermeyen canlı etkinliklerde sık sık Tesla için fikir toplar. Tesla, havadan güncellenebilir yazılımını diğer araçlar için ticarileştirmeye çalışırsa, otomobil üreticisini Google ve Apple ile doğrudan rekabete sokar.

Google otomobil üreticilerine teklif veriyor Android Otomotiv İşletim Sistemi, Linux üzerinde çalışan ve arabalarda kullanılmak üzere değiştirilmiş açık kaynaklı mobil işletim sisteminden modellenmiştir. Apple, geçtiğimiz Haziran ayında duyurulduğunda işletim sistemi oyununa da atladı. ki onun yeni nesil CarPlay bir aracın tüm gösterge tablosuna güç sağlamayı amaçlar. Her iki teknoloji şirketi de, bir kullanıcının telefonunu bir arabanın bilgi-eğlence sistemine bağlayan Apple CarPlay ve Android Auto adlı bir ara yazılım ürünü sunuyor.

Tedarik zinciri ortaklıkları

Musk ve Farley ayrıca Perşembe günü, tedarik zinciri de dahil olmak üzere gelecekteki diğer potansiyel ortaklıkların ipuçlarını verdi.

Ford CEO’su Musk’a Tesla’nın yeni modeli hakkında sorular sordu Corpus Christi lityum arıtma tesisi. Ford kısa süre önce bir dizi anlaşma yaptıotomobil üreticisinin lityuma erişimini sağlamak için Albemarle ve SQM dahil.

Musk, ABD’de hammadde madenciliği ve işlemesine giren yeterince girişimci olmaması ve Tesla’nın boşluğu doldurmak zorunda kalmamasını dilediği önceki sıkıntıları tekrarladı. Şirketin Austin’de nikel bazlı bir katot rafinerisi olduğunu ve anot imalatına da dahil olması gerekebileceğini, ancak “umarım olmaz” dedi.

Musk, sentetik grafit için büyük bir pazar olacağını kaydetti (grafit, çoğu lityum iyon anotun ana malzemesidir).

rağmen iki CEO zaman zaman dost kaldı. birbiriyle yarışıyor. Musk, geçmişte otomobil üreticisini övdü ve birkaç kez yalnızca Tesla ve Ford’un sahip olduğunu belirtti. iflas etmekten kurtuldu.

Ford, diğer eski otomobil üreticileri gibi, hala Amerika Birleşik Devletleri’ndeki 1 numaralı EV satıcısı olarak Tesla’yı devirmeyi hedefliyor. Ford’un daha gidecek çok yolu var.

2022’de Ford ABD’de 61.575 elektrikli araç sattı Tesla dünya çapında 1,3 milyon EV sattı. Şirket satışları ülkeye göre ayırmaz. Son iki yılda, Ford bunu söyledi yaklaşık 3 milyar dolar kaybetti şimdi Model e olarak bilinen bir birim olan EV ve dijital hizmetler işinde. Şirket, Model e’nin %8 işletme kâr marjı ile 2026’nın sonlarına kadar kârlı olmasını beklemiyor. Yine de Ford’un geleneksel gazla çalışan motor üniteleri, bu kayıpları telafi edecek kadar kârlıydı.

Üretim açısından Ford, 2023’ün sonuna kadar 600.000 EV birimine ve 2026’nın sonuna kadar 2 milyona ulaşmayı hedefliyor.

Tesla, 2023’te otomobil üreticisinin 1,8 milyon araba ürettiğini görmesi gereken yıllık %50 bileşik büyüme oranına ulaşmak istediğini söyledi.


kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın