Pigment, Excel’i unutturacak iş planlama aracı için 88 milyon dolar kazandı

Paris merkezli girişim Pigment 88 milyon $’lık bir C Serisi raund topladı — yatırımın liderliğini İkonik Büyüme. Pigment, Microsoft Excel’i devralmak ve Oracle veya SAP gibi kurumsal yazılım devlerinin ürünlerinden daha iyi çalışan bir iş planlama platformu sunmak istiyor. Kapsamlı raporlar tahmin etmesi, bütçelemesi ve oluşturması gereken büyük şirketler için kritik bir ürüne yeni bir yaklaşım.
Daha önce Adyen, Datadog, Gitlab, Miro ve Snowflake gibi şirketlere yatırım yapan Iconiq Growth’a ek olarak, mevcut yatırımcılar Meritech, IVP ve FirstMark bir kez daha Pigment’e yatırım yapıyor. Pigment’te melek yatırımcı olan Julien Codorniou, şimdi de girişim sermayesi şirketi Felix Capital aracılığıyla girişime yatırım yapıyor.
Pigmenti tanımlamanın en iyi yolu, neler yapabileceğini anlatmaktır. Büyük şirketlerde birden fazla ekip tarafından kullanılabilen esnek bir üründür. Baş finans görevlileri ve genel olarak finans ekipleri, raporlar oluşturmak ve gelecek için plan yapmak üzere tüm iş verilerini toplamak için bunu kullanır.
Satış ekibi liderleri, kotaları izlemek ve herkesin üç aylık kotalara göre nasıl performans gösterdiğini görmek için bunu kullanabilir. İK ekipleri, stratejik değişikliklere ve finansal hedeflere dayalı olarak iş gücünü nasıl yukarı ve aşağı ölçeklendirmeleri gerektiğini görebilir.
Tıpkı Microsoft Excel gibi, Pigment de jenerik bir araç olmak istiyor. Bunu karbon muhasebesi için kullanmak ve toplam emisyonlarınızı takip etmek istiyorsanız, verileri içe aktarmaya başlayabilir ve bu kullanım durumu için bir pano oluşturabilirsiniz. Pigment ayrıca, Excel kullanıcılarının formül yazarken kendilerini evlerinde hissetmeleri için yakın zamanda yeni bir elektronik tablo görünümü ekledi.

Görsel Kaynakları: Pigment
Ancak Pigment’i Microsoft Excel’den farklı kılan, canlı bir ürün olmasıdır. Pigment, ERP’ler (Netsuite, SAP, Sage Intacct, Xero), İK bilgi sistemi (Workday, BambooHR vb.) ve veri gölleri (Snowflake, AWS Redshift, Google BigQuery) dahil olmak üzere düzinelerce kurumsal yazılım ürünüyle bağlayıcılar oluşturmuştur. Pigment, Salesforce ile de entegre oluyor ve daha fazla bağlayıcı yolda.
Veriler içe aktarıldıktan sonra ekipler tıpkı Excel’de yaptıkları gibi kendi görünümlerini oluşturabilir, panolar oluşturabilir ve raporlar oluşturabilir. Aradaki fark, verilerin tüm görünümlerde düzenli olarak senkronize edilmesi ve güncellenmesidir.
Modern bir hizmet olarak yazılım ürünü olan Pigment, aynı zamanda işbirlikçidir. Örneğin, finans ekibi belirli bir bütçenin neden bu kadar yüksek olduğunu anlamak için İK ekibine sorular sorabilir. Kullanıcılar daha sonra ‘ya olursa’ senaryoları oluşturabilir ve ana panolarla uğraşmadan bazı değişikliklerin işletmeyi nasıl etkileyeceğini tahmin edebilir.
Tesadüfen bir finansman turu
İşte Pigment’in üzerini kapattığımda yazdıklarım önceki 65 milyon dolarlık tur:
Pigment’in kurucu ortağı ve CEO’su Eléonore Crespo, şirketini uzun vadeli, istikrarlı bir işe dönüştürmek için daha fazla para toplaması gerekmediğini söyledi. Tabii ki, pazar koşulları değişebilir ve Pigment gelecek yıl daha fazla artabilir.
Onunla bir kez daha konuştum ve bir önceki finansman turundan sonra neden bir Seri C’yi bu kadar çabuk yükselttiğini sordum. “Hiç para toplamıyorduk. Şu şekilde çalışıyorum: Bir sonraki tur için potansiyel yatırımcılarla yılda bir kez yatırımcı görüşmeleri yapmaya çalışıyorum. Birkaç Amerikan fonu bana ‘şimdi yatırım yapmak ve size harika koşullar sunmak istiyoruz’ dedi. Herhangi bir şirket için gerçekten kritik öneme sahip bir ürününüz var’” dedi Crespo.
Ayrıca şirketin banka hesabında hala çok miktarda nakit olduğundan, ancak şartlar uygun olduğunda ve piyasa koşulları zorlaştığında yükseltmek zorunda olduğunuzdan bahsetti. “Önceki turdan hala tüm paramız vardı ve hatta ondan önceki turdan biraz da olsa,” dedi.
Pigment, bu turdan sonra şirketin değerini açıklamasa da, başlangıç finansmanı söz konusu olduğunda zorlu piyasa koşullarına rağmen büyümeye devam ediyor.
Bunun nedeni, Pigment’in 2022’de gelirini 2021’e kıyasla %600 artırmış olmasıdır. Klarna, Miro, Airtable, Figma, Webhelp, Poshmark, Eventbrite, Mozilla gibi bazı tanınmış şirketler ve adı açıklanmayan bir Fransız CAC40 halka açık şirketi gibi bazı tanınmış şirketler platformu kullanıyor .
Özellikle CFO’lar ürünü beğeniyor ve diğer CFO’larla ürün hakkında konuşuyor. Bir iş birimi veya yan kuruluş Pigment’i kullanmaya başladığında, diğer ekipler de hesap oluşturma ve ürünü kullanma eğilimindedir. Pigment müşterilerinin yalnızca %10’u ürünü yalnızca finansal planlama için kullanıyor.

Görsel Kaynakları: Pigment
Sırada, şirket Pigment AI üzerinde çalışıyor. Başlangıç, OpenAI ile bir ortaklık imzaladı ve verileri doğal dil kullanarak sorgulamak için GPT-4 API’sini kullanıyor. Örneğin, müşteriler farklı görünümleri araştırmak zorunda kalmadan trendleri belirleyebilecek ve önemli bilgileri elde edebilecek.
“Kesinlikle büyülü olacak bir sonraki adım, optimize edilmiş iş senaryolarıdır. Yatırımcılarınız bu yıl %10’luk bir büyüme elde etmenizi istiyor, ancak maliyetlerinizi optimize etmeniz ve büyük bir marj tutmanız gerekiyor. Bunun için en iyi senaryo nedir?” dedi.
Ürün şu anda beta sürümünde mevcut ve bu yıl içinde herkesin kullanımına sunulacak. Crespo, Pigment AI’yı, karmaşık modeller oluştururken zamandan tasarruf edebilmeniz için bir üretkenlik aracı olarak tanımlıyor – ancak sizin yerinize kararlar almayacak. “İnsanların tüm zekayı korumak için orada olması gerekiyor. Bu, karar vermenize yardımcı olacak bir şey, ancak sizin yerinize yapacak bir şey değil” dedi.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada