Y Combinator destekli Luca, kurumsal ölçekte perakende fiyatlarını optimize etmeyi hedefliyor

LucaPerakendeciler için fiyat planlama ve tahmin araçları geliştiren bir başlangıç şirketi olan , bugün Menlo Ventures liderliğindeki Y Combinator (Luca, Y Combinator’ın 2023 kış sınıfındaydı), Soma Capital ve melek yatırımcıların katılımıyla 2,5 milyon dolarlık bir başlangıç turunu kapattığını duyurdu.
Luca, Uber’in dinamik fiyatlandırma ekibinde birlikte çalışan Tanvi Surti ve Yonah Mann tarafından ortaklaşa kuruldu. Mann, Uber Eats fiyatlandırmasına odaklanırken Surti, UberHavuz fiyatlandırma grubu
Mann, TechCrunch’a bir e-posta röportajında ”2019’da Havuz ekibinde olduğum süre boyunca işletmenin birim ekonomisi kötüydü” dedi. “Uber halka arzın eşiğindeydi ve Uber Pool’un fiyatlandırma algoritmasını yeniden yapılandırarak birim ekonomisini çalışır hale getirmekten sorumluydum. On ayda, fiyatlandırma teknolojisini kullanarak Uber’in kâr ve zararında büyük bir açığı kapatmayı başardık. Bu bizi düşündürdü.”
Mann, Luca’yı “kurumsal perakendeciler için fiyatlandırma yardımcı pilotu” olarak tanımlıyor. Basit bir ifadeyle, geliri ve marj payını belirlemek, fiyat ayarlamaları için önerilerde bulunmak ve sonuçları ölçmek için yapay zekadan yararlanan bir platformdur.
Mann, “Fiyatlandırma stratejisi, perakendecilerin marj ve gelir artışı yaratması için sahip olduğu en güçlü kaldıraçlardan biridir, ancak çoğu perakende fiyatlandırma ekibi genellikle karanlıkta çekim yapıyor” dedi. “Perakende fiyatlandırma ekipleri, satış geçmişi, pazar eğilimleri, rakip fiyat değişiklikleri ve envanter mevcudiyeti gibi bir strateji oluşturmak için birden çok kanaldan gelen büyük hacimli verileri birleştirmek zorundadır. Bunu on binlerce SKU’da ve birden çok paydaşta yapmak zorundalar.”
İhtiyaç – ve devasa hitap edilebilir pazar – bir dizi fiyatlandırma optimizasyonu ve planlama girişiminin tohumlarını attı. fiyat fxEn başarılı satıcılardan biri olan , hizmet olarak yazılım işletmeleri için tasarlanmış algoritmik fiyatlandırma yazılımı için on milyonlar topladı. alıcıHavayolu endüstrisi için fiyatlandırma ayarlamasına odaklanan , yakın zamanda 12,5 milyon dolarlık bir öz sermaye yatırımı yaptı.

Luca’nın platformu, geçmiş verileri ve diğer sinyalleri kullanarak perakende fiyatlarını optimize etmeye çalışır. Görsel Kaynakları: Luca
Görünüşe göre Luca’nın farklılaşması, farklı fiyat noktalarında ürünlerin satış performansını tahmin etmek için perakendecilerin geçmiş satış ve envanter verilerinin yanı sıra rakip sinyallerini alan fiyatlandırma motorunda yatıyor. Fiyatlandırma önerileri onaylandıktan sonra Luca, istenmeyen eğilimleri arayarak satış hacmini takip eder.
“Bu alandaki diğer bazı oyuncuların aksine, biz dinamik bir fiyatlandırma şirketi değiliz. Bunun henüz perakende için doğru kullanıcı deneyimi olduğunu düşünmüyoruz,” dedi Mann. “Çözümümüz, insan karar vericiyi tamamlayıcı niteliktedir ve amacımız, bir veri denizini yüksek düzeyde açıklanabilirliğe sahip net önerilere dönüştürerek insanlara karar verme konusunda süper güçler sağlamaktır.”
Müşteri edinme açısından Luca için erken günler – girişim şimdiye kadar yalnızca sekiz markayla çalıştı. Ancak Mann, bu markalardan ikisinin Fortune 500 perakendecisi olduğunu iddia ediyor.
Mann, “Pandemi sonrası, çoğu perakendeci, daha yüksek müşteri edinme maliyetleri, azalan tüketici harcamaları ve artan faiz oranları nedeniyle büyüme ve marj baskısı hissediyor” dedi. “Orada bulunan bir hizmet olarak perakende yazılımı araçlarının çoğu, iş ölçümlerini nadiren doğrudan etkilerken, görüştüğümüz perakende yöneticileri aktif olarak gelir optimizasyonu fırsatları arıyor… İşte burada devreye giriyoruz – çözümümüz doğrudan ve ölçülebilir iş değeri yaratıyor.”
Tohum fonunun Luca’nın mühendislik ve veri bilimi ekiplerini genişletmek için kullanılacağını da sözlerine ekledi.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada