Alphabet’in sürücüsüz birimi Waymo, Uber ile Waymo’nun otonom araç teknolojisinin bir kısmının Uber’in platformuna katılmasını sağlayacak çok yıllı bir stratejik ortaklık konusunda anlaştı.
İşbirliği, Waymo’nun baş ürün sorumlusu Saswat Panigrahi’nin şirketin hedeflediğini söylemesinden birkaç hafta sonra geldi. yolcu sayısını on kat artırmak gelecek yaza kadar Waymo, mevcut bir dolu arama ve teslimat platformuyla ortaklık kurarak, erişimini genişletebilir ve şirketin markalı Waymo One uygulamasını zaten indirmiş olanların ötesine geçerek yeni müşteriler edinebilir.
Uber ile yapılan anlaşma aynı zamanda uzun vadeli stratejik ortaklık Waymo’nun otonom nakliye kolu Waymo Via ile Uber’in lojistik yan ürünü Uber Freight arasında.
Eş CEO Tekendra Mawakana, “Uber uzun süredir insan tarafından çalıştırılan araç paylaşımında lider olmuştur ve öncü teknolojimiz ile tamamen elektrikli filomuzun müşteri ağlarıyla birleştirilmesi Waymo’ya daha da fazla kişiye ulaşma fırsatı sağlıyor” dedi. Waymo’dan bir açıklamada.
Ortaklığın ilk aşaması bu yıl içinde Metro Phoenix bölgesinde başlayacak. Bu ayın başlarında Waymo, şehir merkezi de dahil olmak üzere bölgedeki hizmet alanını ikiye katlayarak 180 mil kareye çıkardı. HavaalanıArizona Eyalet Üniversiteleri ve diğer East Valley banliyöleri.
Bir Waymo blog gönderisine göre, “belirli sayıda” Waymo araçları, dolu dolu ve teslimat hizmetlerini kolaylaştırmak için hem Uber hem de Uber Eats uygulamalarına entegre edilecek. Ancak, Waymo’nun toplam filosunun ne kadarının Uber’e sunulacağı belli değil. Waymo şu anda Phoenix ve Phoenix ile sınırlı olmak üzere Waymo One hizmet alanlarının her birinde “birkaç yüz” sürücüsüz araba işletiyor. San FranciscoAustin’de yapılan testlerle ve Los Angeles Waymo, araçları yalnızca Uber’e tahsis etmeyeceğini açıkladı. Bunun yerine, uygun bir yolculuk için bir Waymo aracı erişilebilir olduğunda, Uber kullanıcıları Uber uygulaması aracılığıyla bir araba talep etme seçeneğine sahip olacak.
Uber ile yapılan iş birliği, Waymo’nun sürücüsüz teknolojisine ticarileştirme için ikinci bir yol sağlıyor. Waymo Halkla İlişkiler Başkanı Katherine Barna’nın TechCrunch’a söylediği gibi, Waymo “bir araç değil, bir Sürücü inşa ediyor.” Bu “hizmet olarak sürücü” modeli, benzer şekilde Waymo’nun otonom kamyonları ticarileştirme niyetindedir ve bu, şirketin AV teknolojisini o teknolojinin sahibi-operatörü olmak yerine kiralayabileceği anlamına gelir.
Waymo’nun en büyük rakiplerinden biri olan Cruise, kendi kendine sürüş teknolojisi oluşturmanın, test etmenin ve dağıtmanın yanı sıra kendi uygulamasını ve hizmetini de işletiyor. Şirket, dolu dolu yolculuk hizmetleriyle ortak olma planlarını henüz açıklamadı, ancak robotaks inşa etme çabasının ne kadar pahalı olduğu göz önüne alındığında, bu şaşırtıcı olmaz.
Başından beri benzer bir oyun kitabını takip eden bir şirket, Hyundai-Aptiv ortak girişimi olan Motional’dır. Motional’ın pazara giden yolu tamamen Lyft, Via ve Uber gibi mevcut dolu dolu yolculuk platformlarıyla ortaklıklar kurmaya dayanmaktadır. Geçen Ekim, Motional ve Uber, 10 yıllık bir işletme sözleşmesi duyurdu Bu, Motional’ın otonom Hyundai Ioniq-5’lerini Kuzey Amerika’daki şehirlerde Uber’in platformuna yerleştirecek. iki şirket ilk şehirleri Las Vegas’ı başlattıAralık ayında ve bir sonraki adımda Los Angeles’ta piyasaya sürülmeyi planlıyor.
Uber de, teknolojinin kendisini inşa etmek yerine kendini otonom araç teknolojisi geliştirmeye adamış şirketlerle ortaklık yapmanın akıllıca olduğunu gördü. Şirket daha önce 2015 yılında Uber ATG adlı kendi AV birimini kurmuştu, ancak bunun yalnızca bir kayıp yaratan çabaaynı zamanda Uber’in test AV’lerinden birinin ardından (direksiyonda bir insan operatör varken) bir marka tehlikesi bir yayayı vurup öldürdü.
Uber’in şirket içi AV arayışları, Waymo’nun açtığı bir davayla daha da karmaşık hale geldi (aşağıda daha fazlası) ve şirket sona erdi. sürücüsüz ünitesini Aurora’ya satıyor 2020’de
Drama bir yana, AV’leri platforma entegre etmek her zaman Uber’in bir hedefi olmuştur, bu nedenle şirketin uygun olanı bulmak için alışveriş yapması mantıklıdır.
Uber CEO’su Dara Khosrowshahi yaptığı açıklamada, “Tam otonom sürüş hızla günlük yaşamın bir parçası haline geliyor ve Waymo’nun inanılmaz teknolojisini Uber platformuna getirmekten heyecan duyuyoruz” dedi.
Waymo ve Uber, Waymo’nun AV’lerinden birinde bir yolculuğun ne kadara mal olacağını paylaşmadı. Barna yalnızca fiyatlandırmanın “Uber platformundaki çeşitli faktörlere göre belirlendiğini” söyledi. Ayrıca Waymo’nun Jaguar’larının Uber X, Uber Comfort, Uber Green ve Uber Comfort Electric gibi Uber katmanlarında kullanıma sunulacağını da belirtti.
Uber ve Waymo köprünün altına su koyuyor
Uber ve Waymo’nun devam eden ortaklıkları, iki şirketin birkaç yıl önce yüksek profilli ticari sır davalarından bu yana çok yol kat ettiğini gösteriyor. Şubat 2017’de Waymo, eski bir Google mühendisi olan Anthony Levandowski’nin Waymo’nun lidar sensörleriyle ilgili ticari sırlarını içeren 14.000’den fazla gizli dosyayı çaldığını iddia ederek Uber’e dava açtı. Dava, Levandowski’nin daha sonra bu dosyaları daha sonra Uber tarafından satın alınan Otto adlı kendi sürücüsüz şirketini kurmak için kullandığını iddia etti.
Uber, kendi lidar teknolojisinin Waymo’nunkinden farklı olduğunu ve Uber’in ATG ekibi tarafından geliştirildiğini söyleyerek başlangıçta herhangi bir yanlış yapmayı reddetti. Dava 2018’de mahkemeye gitti ve iki şirket anlaşmaya varıldı. Uber, Waymo’ya o sırada yaklaşık 244 milyon dolar olan hissesinin %0,34’ünü sağlamayı ve kendi kendine sürüş teknolojisinin Waymo’nun fikri mülkiyetini ihlal etmemesini sağlamayı kabul etti.
Uber ve Waymo, çirkinliği geride bırakıp yollarına devam etme niyetlerini beyan ederken, Levandowski o kadar şanslı değildi. Eski Google mühendisi 18 ay hapis cezası 2020’de bir kez ticari sırları çalma suçlamasıyla – eski Başkan Donald Trump sona erdi onu affetmek, böylece hapis cezasından kurtuldu. Ödemesi de emredildi 179 milyon dolar Google’a. Levandowski, kişisel iflasını ilan ettikten sonra Uber’e karşı dava açtı ve araç dolusu şirketin Otto’yu satın aldığında yasal işlemlere karşı kendisini tazmin etmeyi kabul ettiğini iddia etti.
Geçen yıl, mühendis bir ulaştı Uber ile uzlaşmaburada Uber, bu 179 milyon doların “önemli bir bölümünü” Google’a ödemeyi ve Levandowski’ye 2 milyon dolar vermeyi kabul etti.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada