Otonom nakliye şirketi TuSimple’ın hissesi, şirketin Nasdaq borsasından çıkmaktan kıl payı kurtulmasının ardından Pazartesi günü %28 arttı. TuSimple’ın hissesi, hisse başına 1,06 dolardan kapandı.
TuSimple geçen hafta bildirdi listeden çıkarma bildirimi aldı Üç aylık raporunu zamanında sunmadığı için Nasdaq’tan. Borsa, TuSimple hisselerinin ticaretini 15 Mayıs’ta askıya alacaktı. Şirket, TechCrunch’a Nasdaq’tan askıya alma işleminin uzatılmasını istediğini ve şu anda bir temyiz sürecinde olduğunu doğruladı. TuSimple, Nasdaq ile bir duruşma yapana kadar halka açık ticaret yapmaya devam edecek. Duruşma için bir tarih belirlenip belirlenmediği henüz belli değil.
Şirket, son iki çeyreğe ve 2022 yılının tamamına ilişkin kazançlarını ne zaman bildirmeyi beklediğini söylemek için zamanında yanıt vermedi. TuSimple en son 30 Eylül’de sona eren çeyrek için kazanç bildirdi.
TuSimple bir zamanlar AV oyununun zirvesindeydi, ancak birden fazla yönetici karışıklığı da dahil olmak üzere dahili dramalarla kuşatıldı. Kurucu ortak Xiaodi Hou’nun görevden alınmasıbir SEC soruşturması, Navistar’ın kaybı bir ortak olarak ve Aralık ayında yeniden yapılanma gören Personelin yüzde 25’i işten çıkarıldı.
Sürücüsüz kamyon şirketi, Traton Group, Navistar, Goodyear ve US Xpress gibi çeşitli büyük isimlerden stratejik yatırımlar aldıktan sonra Nisan 2021’de halka açıldı. TuSimple, hisse fiyatının Temmuz 2021’de 62,58 dolara ulaştığı zirvesini gördü, ancak bu sayı o zamandan beri %98 düştü.
Kurucu ekibine ve Çin’den gelen ilk destekçilerine rağmen, şirket kendisini merkezi San Diego’da bulunan bir ABD şirketi olarak konumlandırdı. Şirket, Çin ile olan bağları konusunda düzenleyici incelemeyle karşı karşıya kaldı ve bu da TuSimple’ın Çin işini boşaltmaya çalışmasına yol açtı. Ayrıca şuna yol açtı: zamanın CEO’su Hou’nun kovulmasıTuSimple’ın diğer kurucu ortağı Mo Chen liderliğindeki hidrojenle çalışan bir kamyon şirketi olan Hydron ile TuSimple’ın ilişkisine ilişkin olarak FBI, SEC ve CFIUS tarafından eşzamanlı soruşturmalarla karşı karşıya olmakla suçlanan .
Hou nedenlere itiraz etti Hou’nun yeni bir şirket için personel kaçırmaya çalıştığı iddialarını da içeren kovulması nedeniyle. Kurucu, TechCrunch’a Lu’nun tazminat paketi ve şirketin yalnızca Seviye 4 özerkliği yerine Seviye 2 özerkliğine odaklanma kayması konusunda mevcut CEO Cheng Lu ile anlaşmazlıkları olduğunu söyledi.
Seviye 4, Otomobil Mühendisleri Derneği (SAE), aracın belirli koşullarda insan müdahalesi olmadan sürüşün tüm yönlerini halledebileceği anlamına gelir. İki ana işlevin otomatikleştirildiği Düzey 2 sistemlerde, her zaman döngüde bir insan sürücü bulunur.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada