Mercu, masasız çalışanlarla bulundukları yerde buluşuyor

Birçok çalışan bağlılığı ve elde tutma aracı, çalışanların zamanlarının çoğunu masa başında geçirdikleri varsayımıyla oluşturulmuştur. Ama küresel işgücünün çoğunluğu masası yoktur, yani genellikle hareket halindedirler ve bir dizüstü bilgisayara sürekli erişimleri yoktur. Birçoğu da işlerinden memnun değillerBu, şirketlerin yüksek kayıp ve düşük elde tutma oranlarıyla uğraşması gerektiği anlamına gelir. Singapur merkezli, Mercu masası olmayan çalışanlara ulaşmak için özel olarak tasarlanmış bir platform konusunda yardımcı olmak istiyor.

Kasım 2022’de kurulan Mercu, bugün 500 Global, TEN13, Flying Fox Ventures, Archangel Ventures, XA Network ve geri dönen yatırımcı Sequoia Capital India’dan 1,6 milyon dolarlık başlangıç ​​fonu topladığını duyurdu.

Mercu, perakende, lojistik, konaklama ve imalat sektörlerindeki şirketler tarafından işe alınan çalışanlar için kullanılır, onlarla iletişim kurar ve katılımı artırmaya yardımcı olur. Müşterileri arasında Meksikalı fast food zinciri Guzman Y Gomez’in Singapur’daki operasyonları ve Avustralya’daki Sam Prince Hospitality Group yer alıyor. Ayrıca, başlangıç ​​finansmanının Mercu’nun ayak izini genişletmek ve işe almak için kullanılacağı Amerika Birleşik Devletleri’nde de müşterileri var.

Girişimin iki kurucu ortağı Jascha Zittel ve Elliott Gibb, Mercu’yu başlatmadan önce Grab’da çalıştı. Orada bir ürün müdürü olan Zittel, sekiz ülkede milyonlarca sürücüyle iletişim kurması gerekiyordu ve WhatsApp ve Facebook aracılığıyla gönderilen mesajların etkileşiminin, uygulama içi iletişimlerden veya e-postadan çok daha yüksek olduğunu gördü.

İkili TechCrunch’a, COVID’in Mercu için zemin hazırladığını çünkü masasız iş gücünün önemini ve ihtiyaçlarının ne kadar az karşılandığını vurguladı. Küresel işgücünün %70’inden fazlasını oluşturmasına rağmen, VC finansmanının %1’inden daha azı bu alandaki yeni girişimlere tahsis ediliyor dediler.

Mercu'nun kurucuları Elliott Gibb ve Jascha Zittel

Mercu’nun kurucuları Elliott Gibb ve Jascha Zittel

Grab’da çalışırken, Zittel ve Grab’ın yolcu deneyimi ekibinde eski bir ürün tasarımcısı olan Gibb, birçok masasız çalışanın şirketlerinden kopuk hissettiğini ve bunun da elde tutma oranlarını olumsuz etkilediğini gördü. Çalışanları elde tutmak, onlarla sürekli iletişim halinde olmak anlamına gelir ve bu da onlarla bulundukları yerde buluşmak anlamına gelir, bu nedenle Mercu, çalışanların başka bir tane daha indirmesini istemek yerine popüler mesajlaşma uygulamalarıyla çalışır. Bu, akıllı telefonlarda donanım ve veri bant genişliği kısıtlamalarının olduğu gelişmekte olan pazarlarda özellikle önemlidir.

Mercu, özel içerik oluşturmak için kullanılabilir veya işverenler, katılım anketleri gibi kampanyalar için şablonlar arasından seçim yapabilir. Platform, çalışanları rollerine, görev sürelerine ve konumlarına göre gruplara ayırır ve içerik oluşturuculara okuma ve tamamlama oranları, sektör karşılaştırmaları ve tavsiyeler hakkında analizler sunar.

İşverenlerin Mercu’yu ne amaçla kullandığına ilişkin bazı örnekler arasında ekip yemeği davetleri, takdir programları, vardiya değişimleri ve eğitim onayları yer alır. Guzman y Gomez, WhatsApp aracılığıyla görüşme davetleri ve teklifler göndermek gibi görevleri yerine getirmek için Mercu’yu kullanarak işe alma ve işe alma sürecini otomatikleştirdi, bu da görüşmelere gelmeyenlerin sayısını azalttı. Fast food zinciri ayrıca, ciro oranlarını azaltmak için işçi duyarlılığını aylık olarak ölçmek için Mercu’yu kullanıyor.

Sam Prince Hospitality Group, SOP güncellemeleri, ürün bilgileri ve satış eğitimi dahil olmak üzere sürekli eğitim göndermek için Mercu’yu kullanır.

Mercu’nun ürün geliştirme ekibi, ChatGPT gibi büyük dil modellerinin çalışanlarla geniş ölçekte iletişim kurmak için nasıl kullanılabileceğine bakmak da dahil olmak üzere, çalışanlar için daha fazla araca odaklanmayı planlıyor.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın