Mercedes-Benz, California düzenleyicilerinden, Alman otomobil üreticisinin eyalette belirli otoyollarda el değmeden, göze batmadan sürüşe izin veren koşullu otomatik sürüş sistemi ile donatılmış araçları satmasına veya kiralamasına izin verecek bir izin aldı.
California Motorlu Taşıtlar Departmanı Perşembe günü yaptığı açıklamada, markalı Drive Pilot sistemi için Mercedes-Benz’e otonom araç dağıtım izni verdiğini söyledi. bu eller serbest, gözler kapalı sistem belirli koşullar altında, bir insan sürücünün aktif kontrolü olmadan, Interstate 15 dahil olmak üzere belirlenmiş California otoyollarında kullanılabilir. Bu, sürücülerin bir yolcuyla video izleyebileceği, metin yazabileceği veya konuşabileceği (hatta herhangi bir sayıda yolcuyla uğraşabileceği) anlamına gelir. üçüncü taraf uygulamaları yeni Mercedes modellerine geliyor) önlerindeki yolu görmeden veya elleri direksiyonda olmadan.
Eyalette otonom araçları düzenleyen DMV’ye göre Mercedes-Benz, California’da otonom araç dağıtım izni alan dördüncü şirket ve halka otomatik sürüş sistemli araçları satma veya kiralama yetkisine sahip ilk şirket. Dağıtım izni, Drive Pilot’un Körfez bölgesi, merkez vadi, Los Angeles, Sacramento ve San Diego’daki otoyollarda kullanılmasına izin verir.
Drive Pilot, Waymo, Cruise, Motional ve Zoox tarafından geliştirilen tamamen otonom sistemlerle aynı değildir. Aynı ilkelerin bazıları geçerli olmasına rağmen. Drive Pilot sistemi, bir insan sürücünün aktif kontrolü olmadan belirli koşullarda sürüş görevlerini yerine getirmek için yazılımla birleştirilmiş lidar, radar ve kamera gibi sensörlerin bir kombinasyonunu kullanır. Mercedes’in sistemi, belirli otoyollarda gündüz saatlerinde yalnızca saatte 40 mile kadar olan hızlarda kullanılabilir. DMV’ye göre sistem, şehir içi veya ilçe yollarında, inşaat bölgelerinde, şiddetli yağmur veya yoğun sis sırasında, su basmış yollarda ve sistemin performansını etkilediği belirlenen hava koşullarında devreye girmeyecek.
Waymo ve diğerleri tarafından geliştirilen sistemler, kamuya açık yollarda gece ve gündüz daha yüksek hızlarda çalışacak şekilde tasarlanmıştır ve insan yolcunun kontrolü ele alması asla beklenmez.
DMV, Mercedes’e, araç sahiplerinin sisteme erişmeden önce sistemin yeteneklerini ve teknolojiyi nasıl devreye alıp devre dışı bırakacaklarını açıklayan zorunlu bir video izlemeleri gerektiği de dahil olmak üzere başka koşullar koydu. Mercedes ayrıca bir dizi güvenlik, sigorta ve araç ruhsatı gereksinimlerini karşılamak zorundadır.
Mercedes, Drive Pilot sistemine muhafazakar bir yaklaşım benimsedi ve bu tür bir teknolojinin kullanımına ilişkin doğrudan bir kısıtlama olmadığı durumlarda bile her ABD eyaletinin düzenleyici kurumundan onay talep etti. Otomobil üreticisi, Drive Pilot’u ilk olarak Almanya’da devreye aldı. Bu yılın başlarında Nevada’dan onay aldı.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada