Mercedes, F1 teknolojisini AMG S 63 E Performance’a taşıyor

“Pazar günü kazanmak, Pazartesi günü sat.” Motor sporları ve araba satışları girift bir şekilde iç içe geçtiğinde bu popüler bir pazarlama atasözüydü. Pek çok tüketici yakıt ekonomisine, görünüşe ve rahatlığa daha fazla odaklandığından, bugünlerde bir podyum bitişi mutlaka satışlarda bir artış anlamına gelmese de, bu ifadede hala bir doğruluk payı var.

Örneğin yeni Mercedes-AMG S 63 E Performance hybrid’i ele alalım. Bu kesinlikle ağız dolusu bir isim ama Mercedes, Lewis Hamilton ve George Russell tarafından sürülen podyum kazanan F1 arabasında pil teknolojisinden yararlanarak bize şimdiye kadarki en güçlü S-Serisi’ni veriyor. Lüks bir sedanda 802 beygir gücü ve 1.055 pound-feet torktan bahsediyorum.

S 63 E Performance bir plug-in hybrid’dir (böyle bir BEV değil). Mercedes EQS SUV). Ancak aktarma organlarından herhangi bir verim alacağınızı düşünmeyin. 13,1 kWh pil, tamamen elektrikli menzilde yalnızca yaklaşık 20 mil sürer). Bunun yerine pil, Mercedes F1 arabasında bulunana benzer şekilde, yüksek kapasiteli şarj ve deşarj ile maksimum performans için tasarlanmıştır.

F1 pil teknolojisi açıklandı

Mercedes-AMG S 63 E Performans

Görsel Kaynakları: mercedes-benz

S 63 E Performance, yarış arabasıyla aynı türde lityum-iyon hücreleri kullanır ve 1.200 hücrenin her biri, 3,7 galonluk yüksek teknoloji ürünü bir soğutma sıvısı ile ayrı ayrı soğutulur. Bataryanın alt kısmından başlar ve yüksek performanslı bir elektrikli pompa ile her bir hücrenin etrafından yukarı doğru pompalanır. Daha sonra bir ısı eşanjöründen geçerek düşük sıcaklık devresine ve son olarak da ısının dış havaya salındığı bir soğutucuya geçer.Bu, sabit 113 Fahrenheit derecede kalan ve ortam sıcaklıkları kışın Montana’nın donması veya Death Valley sıcak olsa bile optimum performans için hazır durumda kalan bir pille sonuçlanır.

Mercedes bu teknolojiyi ilk kez kullanmıyor; aynı zamanda kabadayı AMG C 63 SE Performance ve AMG GT 63 SE Performance modellerinde de yer alır. Bu modellerde güç dağıtımı aynı derecede hızlı olsa da, pillerin kapasitesi sırasıyla 6,1 kWh ve 6,7 kWh’dir.

Mercedes-AMG S 63 E Performance otomobilin önü, siyah

Görsel Kaynakları: Emme Salonu

S 63’ün de benzersiz bir çalışma stratejisi vardır. Araba tamamen elektrikli modda sürülebilir, ancak pil kapasitesi yaklaşık %25’e düştüğünde, sürücünün bazı arka köy yollarını tamamen oymak için biraz elektron harcamak istemesi durumunda biraz pil tasarrufu yapmak için Konfor moduna geçer. -sıkmak. Diğer PHEV’ler, sürücülerin isterlerse aküyü tamamen sıfıra indirmelerine izin verir. Aküde her zaman biraz meyve suyu tutularak, araç her zaman performanslı sürüş için hazırlanır.

Şirketin “kick down” dediği şeyle erişilen her sürüş modunda eğlenceli zamanlar mevcuttur. Bunu gaz kelebeğinde ağır bir boşluk olarak düşünün. Bu alanın üzerindeki her şey kolay seyir halindedir, ancak ayağınızı uzattığınızda, hangi sürüş modunda olursanız olun, tüm fasulyelerle ödüllendirilirsiniz.

Evden güç verildiğinde, pil yalnızca 3,6 kW’lık bir şarjı kabul edebilir, bu olağanüstü derecede yavaştır. Ancak AMG özellikli S-Serisi, hareket halindeyken şarj etme özelliğiyle bunu telafi ediyor. Sport veya Sport+ modlarında sürerken, gaz motoru aküye 90 kW güç sağlayabilir ve aşırı sert frenlemede 140 kW’a kadar olan dalgalanmaları bile kabul edebilir. S 63 E Performance’ın dört seviyeli rejeneratif frenleme vardır ve aracı hiçbir zaman tam olarak durdurmasa da, bilgisayar varsayılan olarak rejeneratif frenlemeye geçer ve mekanik frenleme sırasında veya sürücüler limite ulaşıp ABS’ye geçtiğinde bile bir miktar tazelenme sağlar.

Lewis gibi sür

Mercedes-AMG S 63 E Performance ön sağ lastik

Resim kredisi: Mercedes Benz

Arabayla günüm, gaz kelebeğinin üst ucundan erişilen EV modunda Pacific Coast Highway’de yavaş bir sürüşle başlıyor.

Sonuç, yumuşak vites değişimleri ve kabine giren çok az yol ve lastik gürültüsü olan veya hiç olmayan muhteşem bir sürüş. Malibu’nun arkasındaki tepelere vardığımda, bu kanyonlar oyulmak için yalvarırken, arabanın benim için biraz go-go fasulyesi biriktirdiğini takdir ediyorum.

Spor moduna geçiyorum, kickdown’a basıyorum ve üç buçuk saniyeden daha kısa sürede saatte 60 mile ulaşıyorum. Keskin bir sola dönüş hızla yaklaşıyor, bu yüzden frenlere sertçe basıyorum ve bu 5.000 artı poundluk araç, en ufak bir seğirme olmadan ve yol tutuşunu kaybetmeden takdire şayan bir şekilde yavaşlıyor. Virajlardaki ağırlığı hissedebiliyorum ve arka direksiyona rağmen, bu his vahşi bir aygırı namlunun etrafında zorla tutuyormuşum gibi. Yine de bir şekilde sakin ve çevik hissettiriyor. Sanırım lüks bir vahşi aygır böyle hissettiriyor.

Mercedes’in araç içi teknolojisi

Mercedes-AMG S 63 E Performans PHEV

Mercedes-Benz AMG S 63 E Performance’ın iç mekanı Resim kredisi: Mercedes Benz

içinde sayfalar var MBUX bilgi-eğlence sistemi bu bana fren yaptığımda aküye ne kadar güç harcadığımı söylüyor, ancak gözlerim bir sonraki viraja odaklanmış durumda. Dokuz vitesli otomatik şanzımanın, elektrik motorunun tüm gücünün yardımıyla viraj çıkışı için beni her zaman doğru vitese getirerek frenleme sırasında vites küçültmesine bayılıyorum. Bu kız ağır olabilir ama kesinlikle eğlenceli.

Mercedes’i çalıştıran büyük 12,8 inçlik OLED orta ekranı seviyorum MBUX bilgi-eğlence sistemi. Varsayılan olarak navigasyon ekranıdır ve küçük kısayol simgelerini en çok kullanılan özelliklere bindirmeyi seçebilirim. Mercedes, navigasyon söz konusu olduğunda, öne bakan kameradan gelen bir video akışının üzerine oklar yerleştiren bir artırılmış gerçeklik sistemi kullanıyor. Bu güzel bir numara.

Elbette, kablosuz Apple CarPlay ve android oto Eski moda gitmek istiyorsanız buradalar, ancak Mercedes navigasyon sistemi gerçekten çok iyi.

12,3 inçlik gösterge kümesi, şık 3B efektler ve düzeni özelleştirmenin birçok yolu ile benzer şekilde harika. Head-up display, ihtiyaç duyabileceğiniz kadar çok bilgi sunabilir ve daha sonra da biraz. Her şeyden daha dikkat dağıtıcı buluyorum, ancak diğer sürücüler bunu faydalı bulabilir.

Ortalama hibrit düzeniniz değil

Mercedes-Benz AMG S 63 E Performance PHEV motor

Görsel Kaynakları: mercedes-benz

S 63 E Performance’ın hibrit sistemi de F1’den gelmese de benzersizdir. Birçok hibritte, hem gazla çalışan motordan hem de elektrik motorundan gelen güç aynı şanzımandan geçer. Mühendisler buna P2 hibriti diyor. Bununla birlikte, Mercedes şanzımanı ne kadar iyi olursa olsun, birleşik 1.055 pound-feet torku kaldıracak kadar güçlü değil. P3 melezine girin.

Burada kaputun altındaki 4.0 litrelik çift turbo V8 motor, gücünü 9 vitesli otomatiğe iletirken, arka aksa konumlandırılan elektrik motorunun kendi 2 vitesli şanzımanı bulunuyor. Bu şanzıman çoğu zaman birinci viteste kalıyor, ancak saatte 90 milin biraz altındayken, otomobilin saatte 155 mil olan en yüksek hızına kadar maksimum torku sağlamak için ikinci vitese geçiyor.

Elektrikli motor, yağmur veya kar gibi çekişin düşük olduğu durumlarda ön tekerleklere değişken miktarlarda güç de gönderebilir. Diğer hibritler, P2 kategorisine ek olarak, sabit bir önden arkaya güç dağıtım oranına sahiptir. Ayrıca, arka aksta elektrik motoru ve şanzımana sahip olan S 63 E Performance, daha iyi ağırlık dağılımı ve sonuç olarak daha iyi yol tutuşu için otomobilin arkasına daha fazla ağırlık verir.

S 63 E Performance iç mekanı: En iyisi. Yastık. Durmadan.

Mercedes-AMG S 63 E Performance iç arka koltuk

Görsel Kaynakları: Emme Salonu

Tabii ki, pilotluk görevlerini sürücü ortağıma devredip arka koltuğu test ettiğimde bunların hiçbiri benim için önemli değil. Ne de olsa bu, içindeki tüm lüks özelliklere sahip bir S-Serisi. Bir düğmeye basarak ön yolcu koltuğu ileri doğru hareket eder ve arka koltuktan bir ayak dayama yeri uzanır. Koltuk sırtlığı yatıyor ve yorgun başıma dokunmak için şimdiye kadarki en yumuşak, en rahatlatıcı yastığa başımı yaslayabiliyorum. Mercedes bunları satın alınabilir hale getirseydi, bu yastıklardan birini eve götürmek için memnuniyetle bol miktarda dolar verirdim. Başınızı bir düzine yumuşak ve tüylü kedi yavrusuna yaslamak gibi – onları ezmeden.

Ön koltuklar gibi arka koltuklar da masajın yanı sıra ısıtma ve soğutma özelliğine sahiptir. Arkada ayrıca içecekleri güzel ve soğuk tutmak için bir soğutucu ve ayrıca MBUX bilgi-eğlence sistemini kontrol etmek için küçük bir tablet var.

Buradan, arka koltukta tembellik ederek, Mercedes’in doğal dilindeki AI yardımına üşüdüğümü söylüyorum. Klimayı kısarak buna uyuyor. Ona BMW veya Audi hakkında ne düşündüğünü sorun, size sert bir geri dönüş sunabilir. Ama çok huysuz değil – programcıları ne de olsa Alman.

Günün sonunda arabayı Mercedes’e geri verdiğimde, karnım hala beni bütün gün koltuğa yaslamama neden olan 1.000 pound-feet’in üzerindeki bükülmenin acelesiyle dalgalanıyor. Kendime bir tane almayı bırakın, yakın zamanda böyle bir araba deneyimlemem bile olası değil.

Mercedes fiyatlandırmayı açıklamadı, ancak standart S 580e plug-in hybrid 120.000 dolardan başlıyor ya da öylesine ve seçeneklere kolayca 30.000 $ eklenebilir. AMG S 63 E Performance’a eklenen tüm bu süslü teknolojiyle, 160.000 $ veya üzerinde bir başlangıç ​​fiyatı görürsek şaşırmam.

Eğer bir şey umuyorsan 7.500 $ federal vergi kredisi Darbeyi yumuşatmak için şansınız kalmadı. Şu anda yalnızca 55.000 dolardan daha düşük maliyetli elektrikli otomobiller bunun için uygundur. güzel küçük perk. Ancak yine de yararlanabileceğiniz eyalet ve yerel teşvikler bulabilirsiniz.

Kaliforniya’da ikamet edenler, AMG S 63 E Performance’ın tam elektrikli menziline sahip olmadığı için gıpta ile bakılan carpool lane etiketini yapıştırmaya uygun değiller. Ancak gereksinimler eyalete göre değişir, bu nedenle yerel yasalarınızı tekrar kontrol edin.

Bu yılın sonunda bayilerde arayın.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın