Küresel akıllı telefon sevkiyatlarında %12’lik bir düşüş, bugünlerde istikrar olarak kabul edilen şey.

Belli bir noktada, piyasa gerçekten de istikrara kavuşacaktır. zorunda. Yeni akıllı telefonlara olan talep bir süredir sürekli olarak düşüyor, ancak telefonların kendileri de burada kalacak. İnsanların ahizesiz kalmaktansa şampuanlamayı bırakacağını veya parmağını kaybedeceğini öneren anketlere bu şekilde ulaşıyoruz (yumruk sallar) “Y kuşağı!!).

Ama makro iklimler makro iklim olacak. Ve bunlar Canalys’ten yeni rakamlar Son birkaç çeyreğin rakamları gibi hissediyorum. 2022’nin ilk çeyreği, küresel akıllı telefon gönderilerinde yıldan yıla %12’lik bir düşüş gördü. Kategori için art arda beşinci düşüş çeyreği. Öyleyse böyle bir şey neden “Küresel akıllı telefon pazarı 2023’ün ilk çeyreğinde %12 düşüşle istikrar belirtileri gösteriyor” gibi bir Canalys manşetini garanti ediyor?

“İstikrar” elbette göreceli bir şeydir. Belki de sürekli düşüşün istikrarlı – ya da en azından tahmin edilebilir olduğu – bir anlamda var. Ancak firmanın burada bahsettiği bu değil. Bunun yerine, umutlu olmak için bir nedene işaret eden gürültüdeki sinyallerdir.

Analist Toby Zhu, “Ancak, devam eden düşüşte bazı ılımlılık işaretleri fark ettik” diyor. “Belirli akıllı telefon ürünlerine ve fiyat aralıklarına olan talepte iyileşmeler oldu. Ayrıca, bazı akıllı telefon satıcıları, üretim planlama ve sipariş bileşenlerinde daha aktif hale geliyor. Canalys, akıllı telefon endüstrisinin envanterinin, kanal veya satıcıdan bağımsız olarak, 2023’ün ikinci çeyreğinin sonuna kadar nispeten sağlıklı bir seviyeye ulaşabileceğini öngörüyor.”

Görsel Kaynakları: Canalys

Buradaki istikrar, daha birçok şeyin aniden dünya için ters gitmediğini varsayarsak (bu noktada kesinlikle yapmaya istekli olacağım bir iddia değil), piyasa için işler biter bitmez tersine dönmeye başlayabileceği anlamına gelir. bu çeyrek. Neşeli iyimserliği benimseme eğilimimi benimseyerek, son zamanlarda işlerin birikme eğiliminde olduğuna dikkat çekeceğim. Düşüşler pandemiden önceydi ve nihayetinde onun tarafından hızlandı. Ardından tedarik zinciri sorunları ve ardından makroekonomik mücadeleler geldi. Zincirleme etkiler üzerine zincirleme etkiler.

Oturduğum yerden, olumlu olmanın birincil nedeni şu: telefonlar artık ticari mallar. Er ya da geç, insanların yükseltme yapması gerekecek. Telefon üreticileri bu pompayı hazırlayarak iyi bir iş çıkarmadı – ve endüstri henüz bir 6G standardı üzerinde anlaşmaya varmadı – ancak belirli bir noktada cihazlar yavaşlıyor, piller şarjlarını tutmayı bırakıyor ve yeni bir tane almanın zamanı geliyor.

Bu küresel salgının üç yılındayız ve çeşitli nedenlerle erteleyen birçok insan için o zaman muhtemelen ufuktadır. Apple’ın USB-C’yi benimsemeye zorlamasının nihayetinde iPhone 14 satışları üzerinde de olumlu bir etkisi olacağından şüpheleniyorum. Ancak bu sefer Apple, pazarın %21’ini alarak ikinci oldu ve Samsung %22’ye ulaştı. Xiaomi, Oppo ve Vivo ilk beşi tamamladı.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın