Kodiak Robotics, gelecek yıl filosuna elektrikli, otonom bir yarı kamyon ekliyor

Kendi kendine giden kamyon şirketi Kodiak Robotics, 2024 yılında filosuna elektrikli otonom bir Class 8 kamyonu tanıtmayı planlıyor. Haber, Kodiak’ın yakın zamanda iş yapmayı umduğu eyaletlerden biri olan Kaliforniya’da geldi. yeni dizel ağır iş kamyonlarının satışını yasaklamak için oy kullandı 2036’ya kadar ve 2042’ye kadar tüm kamyonların sıfır emisyonlu olmasını gerektirecek.

İsveç şirketi hariç Einride ve elektrikli otonom bölmeleri, otonom kamyon taşımacılığı şirketlerinin çoğu hala dizel motorlu kamyonları test ediyor ve kullanıyor. Bunun nedeni büyük ölçüde, elektrikli kamyon endüstrisinin henüz iyi gelişmemiş olmasıdır; elektrikli yarı ürünler bugün piyasaya çıkıyor. Örneğin, Kodiak’ın Peterbilt Model 579EV’sinin yalnızca 150 millik bir menzili var ve bu, tek yönlü bir yolculuğu bile kapsamıyor. rotaların çoğu Kodiak sürücüleri.

Kodiak, sıfır emisyonlu araçların Amerika’da bir geleceği olduğuna inansa da, bu aracın kullanım amacının Kaliforniya’da olduğunu söylüyor. California uzun zamandır daha yeşil araçların şampiyonu olmuştur, ancak aynı şey eyaletin otonom kamyon teknolojisini benimseme isteği için söylenemez.

Şu anda eyalette ağır hizmet AV’lerini test etmek veya dağıtmak yasa dışı ve Ocak ayında düzenleyiciler bir yasa tasarısı getirdi Bu, eğitimli bir insan güvenliği operatörünün, Kaliforniya’da halka açık yollarda sürücüsüz bir kamyon çalıştığında hazır bulunmasını gerektirecektir. Tasarı kabul edilirse sürücüsüz kamyonların kullanılması amaçlandığı şekilde test edilmesini engelleyecek ve trafiği karmaşıklaştıracak. eyaletler arası nakliye seferleri Kodiak ve diğerleri zaten yargılanıyor.

Tasarı şu anda Kaliforniya Meclisinde ve eyalet Senatosundaki bir dizi komiteden geçmeden önce alt mecliste geçmesi gerekecek. Kodiak’ın kurucusu ve CEO’su Don Burnette, Meclisin yasağı düşünmesinden şirketin hayal kırıklığına uğradığını söyledi, ancak yasa tasarısı geçerse Kodiak’ın stratejisinin nasıl değişeceğini açıklamadı.

Kaliforniya’nın düzenleyici ortamından bağımsız olarak Kodiak, Kodiak’ın kendi kendine sürüş teknolojisi ve en yeni nesil sensörlerle donatılacak olan 579EV’nin piyasaya sürülmesinin şirketin gelecekteki elektrik entegrasyonlarını test etmesine yardımcı olacağını söylüyor.

Bugün elektrikli yarı ürünler için menzil ve şarj altyapısı eksik. Ancak şimdi EV teknolojisiyle çalışarak – çoğunlukla uzun mesafeli yerine kısa mesafeli ve taşımalı dağıtımlar için – Kodiak, ürün yelpazesi pazar ihtiyaçlarını karşıladığında daha hızlı dağıtıma hazır olacağını söylüyor.

Burnette yaptığı açıklamada, “Kamyon taşımacılığının geleceğinin elektrikli ve otonom araçların birleşimi olduğuna inanıyoruz” dedi. “Pil ve yakıt hücresi teknolojilerindeki ilerlemeler göz önüne alındığında, sıfır emisyonlu kamyon taşımacılığına ulaşmak yakında mümkün olacak. Kodiak’ın Peterbilt Model 579EV üzerindeki çalışması, otonom elektrikli araçların nasıl üretileceği konusunda değerli deneyimler kazanmamıza ve bu vizyonu gerçekleştirmemize yardımcı olacak. Müşteriler uzun süredir otonom bir elektrikli araç istiyorlar ve biz de bu ihtiyacı karşılıyoruz.”

Diğer birçok otonom teknoloji şirketi gibi, Kodiak’ın otonom sistemi de araç ve aktarma organlarından bağımsızdır ve bu da şirketin teknolojisini piyasaya çıktıkça yeni kamyon platformlarına entegre etmesine olanak tanır. Kodiak, piyasaya çıktıkça yakıt hücreleri gibi diğer sürdürülebilir araç platformlarını keşfedeceğini söylüyor.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın