Joby Aviation, üretim hattında inşa edilen ilk eVTOL’u uçurmak için izin aldı

Joby Aviation, ilk elektrikli uçağını 2024 yılına kadar bir müşteriye teslim etme ve 2025 yılına kadar bir hava taksi hizmetini ticarileştirme yolunda ilerlemesini sağlayan bir dizi kilometre taşına ulaştı.

Toyota ile ortaklaşa faaliyet gösteren California, Joby’s Marina pilot üretim tesisi, yardımcı bir ekip tarafından mümkün kılınan ilk eVTOL’unu (elektrikli dikey kalkış ve iniş aracı) piyasaya sürdü. 180 milyon dolarlık enjeksiyon Mayıs ayında yatırımcı Baillie Gifford’dan. Uçak, Joby’nin ilk üretim prototipidir ve bu, Joby’nin yolcu kullanımı için ticari olarak uygun bir eVTOL’a sahip olmaktan bir adım uzakta olduğu anlamına gelir.

Joby’nin üçüncü tam ölçekli prototipi olan üretim prototipi eVTOL de Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından verilen özel bir uçuşa elverişlilik sertifikası aldı ve artık uçuş testine başlayabilir.

Joby’nin kurucusu ve CEO’su JoeBen Bevirt, TechCrunch’a “Pilot üretim hattımızdan çıkan bu ilk uçak, şirket için gerçekten çok büyük bir anlaşma” dedi. “Bir organizasyon olarak bu seviyedeki uçakları teslim edebilmek için süreçleri, prosedürleri ve yetenekleri oluşturmak için uzun yıllar harcadık. 2017’den beri inşa ediyoruz, ancak bu titizlikle inşa edebilmek ileriye doğru atılmış büyük bir adım. Bizi sertifikasyon sürecinin bir sonraki aşamasına hazırlıyor.”

Joby, 2019’dan bu yana üretim öncesi prototip uçaklarda 30.000 milin üzerinde uçtu. Bu en son yineleme, bu deneyimi temel alıyor ve şirketi FAA ile tip sertifikası almaya yaklaştırıyor. Tip sertifikası, FAA’nın Joby’nin uçak tasarımını ve bileşen parçalarını onayladığı ve tasarımın ajansın uçuşa elverişlilik ve gürültü standartlarına uygun olduğu anlamına gelir.

Bevirt’e göre Joby, devam etmekte olan tip sertifika sürecinin gerekli beş aşamasından üçüne neredeyse sahip. Tip sertifikasyonundan sonraki son adım, Joby’nin FAA onaylı tasarımlar kapsamında eVTOL’leri toplu olarak üretmesine izin verecek olan üretim sertifikası olacaktır.

eVTOL şirketi zaten aldı Bölüm 135 hava taşıyıcı sertifikasıJoby’nin Mayıs 2022’de isteğe bağlı ticari hava taksisi operasyonlarına başlamasına izin veren.

Şirket, Joby’nin üretim prototip uçağının bir müşteriye teslim edilen ilk eVTOL olma potansiyeline sahip olduğunu söylüyor. 2024 yılında Edwards Hava Kuvvetleri Üssü’nde konuşlandırılacak. Joby’s Agility Prime sözleşmesi değeri 131 milyon dolar olan ABD Hava Kuvvetleri ile. Bu süreyi karşılamak için Joby, askeri uçuşa elverişlilik sertifikasını güvence altına almak için Hava Kuvvetleri ile hızlı bir şekilde çalışmak zorunda kalacak.

O uçağın tasarımı Joby’nin pilot üretim tesisinde kopyalanacak.

Bevirt, “Üretim hattından inen bu uçaklardan çok sayıda var ve bu uçakları hem müşteri uygulamaları hem de tip sertifika süreci için kullanacağız” dedi.

Joby, 2025 yılına kadar havadan araç paylaşım hizmetini ticarileştirmeyi planlıyor.

Toyota ile derinleşen bir ilişki

Joby’nin pilot üretim hattı, Toyota ile ortaklaşa inşa edildi. Japon otomobil üreticisi, Joby’nin en büyük dış yatırımcısı ve şirkete aktarma organları ve çalıştırma bileşenleri tedarik edecek.

“Toyota sadece şirkete yaklaşık 400 milyon $ yatırım yapmakla kalmadı, aynı zamanda önemli sayıda mühendisi sahaya yerleştirdi ve bizimle burada, Kaliforniya’da omuz omuza çalıştı ve Japonya’da süreçler üzerinde çalışan bir mühendis ekibine sahip oldu. dedi Bevirt. “Böylece insanlar pilot üretim hattımızdan geldiklerinde Toyota’nın hayata geçirdiği inanılmaz teknolojileri ve sistemleri görebilirler ve Joby’nin nasıl üretim yapılacağını öğrenmesine yardımcı olabilirler.”

Bevirt, pilot üretim hattının Joby’ye yılda onlarca uçak yapma yeteneği verdiğini söyledi. Bir sonraki aşama, Joby’nin daha büyük miktarlarda eVTOL oluşturmasına izin verecek bir “birinci aşama üretim tesisi” inşa etmektir. Bevirt, üretim tesisinin nerede olacağını veya Joby’nin ne zaman temel atmayı umduğunu söylemedi, ancak Toyota ile ortaklığın bu proje için de gerekli olacağını söyledi.

Joby ayrıca Çarşamba günü, iki şirket arasındaki ilişkiyi derinleştiren bir hareketle Toyota Motor Kuzey Amerika’nın başkanı ve CEO’su Tetsuo “Ted” Ogawa’nın 1 Temmuz’da Joby’nin yönetim kuruluna katılacağını duyurdu.

Ogawa, Toyota’da 39 yıllık bir deneyime sahiptir ve şu anda Kuzey Amerika’da 14 üretim tesisini yöneten Toyota Kuzey Amerika’yı başkan ve CEO olarak yönetmektedir.

Bevirt, “Üretimimizi ölçeklendirmeye baktığımızda, onun itibarında birinin Joby yönetim kuruluna katılması bizi daha fazla heyecanlandıramaz” dedi. “Bunun, Toyota’nın mobilitenin bu sonraki aşamasında liderlik taahhüdünü gerçekten gösterdiğini düşünüyoruz.”

Joby, üretici-yatırımcı ilişkisinin yanı sıra, Toyota ve Japon havayolu ANA Japonya’da yer tabanlı ulaşıma bağlanan bir hava taksi hizmeti başlatmanın yollarını keşfetmek.

Bevirt, Joby’nin ilk olarak hava taksi operasyonlarını nerede ticarileştirmeyi planladığını söylemedi, ancak şirketin, Bevirt’in “son derece ileriye dönük” olarak tanımladığı Japonya Sivil Havacılık Bürosu ile yakın bir şekilde çalıştığını söyledi.

“Hizmeti Japonya’ya getirme yolumuzda onlarla ilişki kurmaya devam edeceğiz” dedi.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın