Joby Aviation, geri dönen destekçisi Baillie Gifford’dan 180 milyon dolarlık öz sermaye yatırımı aldı

           Çiçekli Duvar Kağıdı            Yenigün Çay

Baillie Gifford, ticari bir yolcu hizmeti için tamamen elektrikli uçak geliştirmeye devam ederken şirkete 180 milyon dolarlık bir sermaye enjeksiyonu sağlayacak olan Joby Aviation’da yaklaşık 44 milyon yeni hisse satın alıyor.

Joby Aviation Çarşamba günü yaptığı açıklamada, ilk çeyrek kazanç raporu satacağını Fırtınalı bir ekonomik ortamda bilançosunu destekleyen bir hareket olan hisse başına 4.10 $’dan yatırım grubuna 43.985.681. Hisse satışının 5 Mayıs’ta kapanması bekleniyor.

Joby Aviation hisseleri Çarşamba gününü %1.49 artışla 4.10$’dan kapattı.

Özellikle Joby, fonların “Joby’nin erken üretimini hızlandırmak için kullanılmasının beklendiğini ve şirketin elektrikli dikey kalkışının tip sertifikasyonuna kadar şirketi taşımak için mevcut fonları etkilemeden işletmenin yakın vadeli gelir fırsatlarından yararlanmasını sağlamasının beklendiğini” söyledi. iniş (eVTOL) uçağı. Şirket ayrıca, mevcut nakit ve menkul kıymetlerle birleştirilen net gelirin, sertifikasyon ve üretim çabalarını finanse etmek, ticari operasyonlara hazırlanmak ve genel işletme sermayesi ve diğer genel kurumsal amaçlar için kullanılacağını açıkladı.

Baillie Gifford zaten bir Joby yatırımcısı. Ocak 2020’de şirket, Joby’s’in bir parçası olarak 15 milyon dolar yatırım yaptı. 590 milyon dolarlık C Serisi finansman turu Toyota tarafından yönetildi. Bir yıl sonra Baillie Gifford, kamu sermayesine (veya PIPE) özel yatırıma 49 milyon dolarlık bir yatırım yaptı. Joby’nin halka arzı Tanınmış yatırımcı ve LinkedIn kurucu ortağından özel amaçlı bir satın alma şirketi olan Reinvent Technology Partners ile birleşerek reid hoffman ve Zynga’nın kurucusu Mark Pincus.

Joby, şehirlerde ticari taksi hizmeti olarak kullanılacak bir elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) uçağı geliştirmek, onaylamak ve üretmek için on yılı aşkın bir süredir çalışıyor.

Joby’nin kurucusu ve CEO’su JoeBen Bevirt yaptığı açıklamada, “2023’te üretim, test ve finansmanda önemli kilometre taşlarına ulaştık ve 2025’te ticari hizmeti başlatma hedefimize doğru ilerlerken kaydettiğimiz ilerleme konusunda inanılmaz heyecanlıyım” dedi. . “Baillie Gifford’un Joby’ye daha fazla yatırım yapma kararı, ulaşımın elektrifikasyonuna olan uzun vadeli inançlarının bir kanıtı ve geçmiş performansları kendi adına konuşuyor. Onların desteğini almaktan daha fazla gurur duyamazdık.”

Joby Çarşamba günü, geçen yılın aynı dönemindeki 62.3 milyon $’lık zarardan %82 ​​artışla 113.4 milyon $ net gelir kaybı bildirdi. Şirket, 2022’nin ilk çeyreğine göre daha yüksek net zararın esas olarak 45,7 milyon dolarlık daha düşük gelir ve 5,4 milyon dolarlık daha yüksek işletme giderlerinden kaynaklandığını söyledi. Şirket henüz uçağını onaylama sürecinde olduğu için Joby taksi hizmetinden gelir elde etmiyor. Rapora göre, diğer gelirlerdeki azalmanın nedeni, ilk çeyrekte türev yükümlülüklerin olumsuz yeniden değerlenmesi ve özkaynak yöntemi yatırımımızdan elde edilen gelirin tekrarlanmaması olup, kısmen kısa vadeli yatırımlarımızdaki yüksek faiz geliri ile dengelenmiştir.

Henüz ürününü ticarileştirmemiş her şirket gibi Joby de sermaye harcıyor. Ancak şirketin çeyreğin sonunda hala 978 milyon dolarlık nakit ve kısa vadeli menkul kıymetleri vardı. Bu rakam, Baillie Gifford’dan gelen bu yeni 180 milyon doları içermiyor.

Bu hikaye gelişiyor…

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın