İngiltere, Adobe’nin 20 milyar dolarlık Figma satın almasıyla ilgili derinlemesine soruşturmaya hazırlanıyor

Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasa Kurumu (CMA) geçici olarak sonuçlandırıldı Adobe’nin 20 milyar dolarlık teklif Dijital tasarım rakibi Figma, tasarımcılar için Birleşik Krallık’ta “rekabetin önemli ölçüde azalmasına” neden olabilir.

CMA, ilk bulgularının bir sonucu olarak, ilgili tarafların CMA’nın endişelerini ele alan teklifleri sunmak için beş günleri olmasına rağmen, davayı derinlemesine bir “2. aşama” soruşturmasına doğru ilerletiyor.

Çok cepheli soruşturma

Bugünün duyurusu, CMA’dan neredeyse iki ay sonra geliyor ilk ortaya çıktı ilk olarak geçen Eylül ayında duyurulan birleşmeyi inceliyor, ilgili taraflardan yorum ve görüş talep ediyordu. Şubat ayında, Avrupa Komisyonu (AK) da bunun edinimi değerlendirmek erken göstergeler ile rekabet gerekçesiyle, düşündüren kartlarda uzun bir soruşturma var. Ve başka yerlerde, ABD Adalet Bakanlığı’nın (DoJ) da bildirildiğine göre dava hazırlamak anlaşmayı engellemek için.

Birçok dış gözlemciye göre, Adobe/Figma birleşmesine yönelik artan düzenleyici blokajlar, büyük bir sürpriz değilverilen anlaşma kesinlikle Adobe’nin yolundan büyük bir rakibi kaldırmak.

Bugün yayınlanan bulgularında CMA, Adobe’nin illüstrasyonlar, fotoğraflar, videolar ve animasyonları kapsayan yaratıcı tasarım yazılım paketine işaret etti ve bunu “ekran tasarım yazılımının bir parçası olarak bazı temel yaratıcı tasarım işlevleri” sunduğunu söylediği ancak eksik olan Figma ile karşılaştırdı. “gelişmiş veya bağımsız yaratıcı tasarım araçları.”

Öte yandan CMA, Adobe’nin faaliyet gösterdiği pazarlar olan web ve uygulama tasarımının yanı sıra dijital pazarlama için kullanılabilen Figma’nın “hepsi bir arada ekran tasarım yazılımının en büyük tedarikçisi” olduğunu belirtti.

Adobe ve Figma’nın ürünleri birebir aynı olmasa da, CMA geçici olarak şunu bulmuştur: Adobe’nin XD vektör tasarım aracı “Figma’nın sınırlı sayıdaki yakın alternatiflerinden biri olmaya devam ediyor.” Bunun da ötesinde, CMA, araştırmasının Adobe’nin beyaz tahta, pazarlama ve ürün tasarımı gibi bir dizi özelliği içeren yeni bir hepsi bir arada tasarım aracı geliştirme sürecinde olduğunu bulduğunu ve bunun öncesinde iptal edildiğini söyledi. Figma ile birleşme duyurusu.

CMA, “Kanıtlar, Adobe’nin ürün geliştirme çabalarının en azından kısmen Figma ile rekabet etme arzusuyla motive edildiğini gösteriyor” dedi. ilk rapor notları. “Adobe’un dahili belgeleri düzenli olarak Figma ile rekabete atıfta bulunur ve planlanan özellikleri Figma tarafından sunulanlarla karşılaştırır.”

Bağımsız, amaca özel yaratıcı tasarım yazılımı açısından CMA, vektör düzenleme gibi ekran tasarımı ürününde bu işlevlerin bir kısmını sunsa da, Figma’nın şu anda bu cephede önemli bir Adobe rakibi olmadığını kabul etti. Bununla birlikte, Figma’nın dahili geliştirme veya satın almalar yoluyla ürün grubunu bu alana genişletmeyi “düzenli olarak araştırdığını” da belirtti.

“Sonuç olarak CMA, birleşmenin Adobe’ye yönelik önemli bir rekabet tehdidini piyasadan kaldıracağını ve rekabetin önemli ölçüde azalmasına neden olacağını tespit etti” dedi.

Yani tüm bunların uzun ve kısası, CMA’nın şu anda işleri derinlemesine bir 2. aşama soruşturmasına doğru ilerletiyor olması ve Adobe ve Figma’nın CMA’nın endişelerine kabul edilebilir bir çözüm sağlaması için 7 Temmuz’a kadar süre verilmiş olması.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın