Google, sanat üretimini Bard’a taşımak için Adobe ile iş birliği yapıyor
ozanGoogle’ın OpenAI’nin ChatGPT’sine yanıtı, Adobe sayesinde yeni üretken yapay zeka yetenekleri kazanıyor.
Adobe bugün duyurdu ateş böceği, medya içeriği oluşturmak için yakın zamanda tanıtılan AI modelleri koleksiyonu, Adobe’nin ücretsiz grafik tasarım aracı Adobe Express ile birlikte Bard’a geliyor. Adobe, şu anda genel beta sürümünde olan Firefly’ın Bard için “birinci sınıf üretken yapay zeka ortağı” olacağını ve metinden görüntüye yeteneklerini güçlendireceğini söylüyor.
Adobe üretken yapay zekadan sorumlu Başkan Yardımcısı Alexandru Costin, TechCrunch’a bir e-posta röportajında ”Adobe, onlarca yıldır yaratıcılıkta lider olmuştur” dedi. “Google ve Adobe arasındaki ortaklık, ticari açıdan güvenli olacak şekilde tasarlanmış en iyi modeli en iyi arama motoruna yaklaştırıyor ve Bard müşterilerinin Firefly’ın gücünden faydalanmalarını, Adobe Express kullanarak içeriklerini oluşturmalarını, şekillendirmelerini ve bir sonraki seviyeye taşımalarını sağlıyor. ”
Ortaklık, lansmanının hemen ardından gelir. Görüntü Oluşturucu, Microsoft’un Bing Chat sohbet robotunda yerleşik, OpenAI’ler tarafından desteklenen üretici yapay zeka aracı DALL-E 2. Görünen o ki, Bard’daki Firefly deneyimi de benzer şekilde ve belki de daha güçlü olacak.
Önümüzdeki günlerde Bard kullanıcıları, Firefly aracılığıyla görüntüler oluşturun ve ardından bunları Express kullanarak değiştirin. Kullanıcılar, Bard içinde şablonlar, yazı tipleri ve hazır görsellerin yanı sıra Express kitaplığından diğer varlıklar arasından seçim yapabilecek.

Görsel Kaynakları: Adobe
Costin, “İlk entegrasyon, Bard kullanıcısının oluşturduğu Firefly görüntüsünü Express web sitesine kolayca taşımasına ve kullanıcının iş akışına devam etmesine olanak sağlamaya odaklanacak” dedi. “Firefly ile, müşterilerine hizmet vermelerini sağlamak için birden fazla iş ortağı ve kuruluşla entegrasyonları araştırıyoruz.”
Adobe, kurulumu bu sabah yayınlanan bir blog gönderisinde daha ayrıntılı olarak açıklıyor:
Örneğin, bir yoga stüdyosu açtığınızı ve yeni müşteriler için bir sosyal medya reklamı oluşturmak istediğinizi varsayalım. Bard’dan “yoga pozu veren zürafa” gibi bir görüntü oluşturmasını isteyerek başlayabilir ve ilham alabilirsiniz. Daha sonra Express’i ve hazır bir şablonu kullanabilir (veya sıfırdan bir şey yaratarak) yeni görüntünüzü merkez parçası olarak kullanabilir ve Express’teki kullanımı kolay düzenleme araçlarıyla hızla değiştirebilirsiniz. Hatta Express’ten en sevdiğiniz sosyal medya kanallarına doğrudan gönderi gönderebilirsiniz!
Adobe, bugün mevcut olan bazı üretici AI araçlarının aksine, Firefly’ın telif hakkıyla korunan materyallerden ücretsiz görüntüler oluşturmak için tasarlandığını savunuyor. Bard’daki Firefly, Adobe’nin stok içerik kitaplığı olan Adobe Stock’tan yüz milyonlarca lisanslı görüntünün yanı sıra açık lisanslı görüntüler ve telif hakkının sona erdiği kamuya açık içerik üzerinde eğitilecek.
Bazı uzmanlar, telif hakkı alınmış olanlar da dahil olmak üzere herkese açık görüntülerin kullanıldığı eğitim modellerinin, adil kullanım doktrini ABD’de Ama bu bir mesele olası olmayan yakında çözülecek. Yani, popüler AI sanat araçlarının arkasındaki iki şirket, yolculuk ortası Ve Kararlılık AIbir hedef işareti içinde Yasal durum araçlarını web’den kazınmış görüntüler üzerinde eğiterek milyonlarca sanatçının haklarını ihlal ettiklerini iddia ediyor.

Görsel Kaynakları: Adobe
Adobe ve Google, en azından blog gönderisindeki dile bakılırsa, kendilerini tartışmadan uzaklaştırmak için açıkça istekliler.
Adobe, “Hem Adobe hem de Google, bu ortaklığa yaratıcı merkezli bir mercekle yaklaşıyor” diye yazıyor. “Biz … içerik tüketicilerine içeriğin nasıl ve nerede oluşturulduğunu ve değiştirildiğini doğrulamaları için bir yol sağlarken, içerik oluşturucuları hikayelerini özgün bir şekilde anlatmaları için güçlendiriyoruz.”
Hepsi pazarlama tüyü değil. Adobe, Bard aracılığıyla Firefly ile oluşturulan görüntüleri “içerik kimlik bilgileri” ile etiketlemek için medya için endüstri standardı kaynak meta verilerini desteklemek üzere kurulmuş bir birlik olan Content Authenticity Initiative’in (CAI) teknolojisini kullanıyor. Otomatik olarak oluşturulan ve kullanıldığı, yayınlandığı veya saklandığı her yerde içerikle ilişkili kalan bu kimlik bilgileri, bir sanat eseri oluşturmak için hangi modelin kullanıldığı gibi bilgileri içerir; sanatın yaratıldığı isim ve tarih; ve bu görüntüde yapılan tüm düzenlemeler.
Adobe, 2019’da kurulan CAI’nin şu anda Stability AI dahil 1.000’den fazla aktif üyesi olduğunu iddia ediyor ve Yumurtlama yapay zekası, sanatçıların üretken yapay zeka eğitim veri kümelerini “devre dışı bırakmasına” olanak tanıyan araçlar geliştiren bir girişim. Diğerleri arasında medya kuruluşları, haber yayıncıları ve Associated Press, BBC, Getty Images, Microsoft, Nikon, Reuters ve The Wall Street Journal gibi Büyük Teknoloji şirketleri yer alıyor.
İronik bir şekilde, CAI üyeliğinde Google’ın bulunmaması dikkat çekicidir.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada