Google, Arama’daki AI sohbet robotunda görünen reklamları deneyecek
AI sohbet robotları tüketicilerin eline daha yeni geçti, ancak teknoloji devleri onlardan para kazanmak için acele ediyor. Bing Chat’in gelişinden kısa bir süre sonra, Microsoft, deneyime reklam eklemeye başladı, örneğin. Bugün Google, benzer bir şey yapacağını söylüyor ve yakın zamanda duyurulan aracılığıyla Arama’daki konuşmalı AI deneyiminde Arama ve Alışveriş reklamları yayınlama planlarını detaylandırıyor. Arama Üretken Deneyim ABD’de (SGE)
de şirketin I/O geliştirici etkinliği bu aydan daha erken, Google, reklamların yukarıda ve aşağıda nasıl yayınlanabileceğini gösterdi bu yeni deneyim. Örneğin, üretken AI özelliğini kullanarak Google’da yeni bir bisiklet arıyorsanız, ilgi alanlarınıza uygun ürünleri satın alırken ve ardından eşleştirirken hangi faktörleri göz önünde bulundurmanız gerektiği hakkında bilgi alabilirsiniz. Daha sonra bir takip sorusu sorabilir veya önerilen diğer sonraki adımlara yönlendirilebilirsiniz. Bu deneyimde, Arama Ağı reklamları sayfa boyunca ayrılmış reklam alanlarında görünmeye devam edecekti.

Görsel Kaynakları: Google, SGE deneyimi, konuşma yapay zekasının üstünde ve altında reklam gösteriyor
Bugün açıklanan değişikliklerle Google’ın Canlı Pazarlama etkinliği reklamverenler için şirket, yakında yapay zeka destekli anlık görüntü ve konuşma modunda “doğrudan entegre” reklamları denemeye başlayacağını söylüyor. Önümüzdeki aylarda kullanıma sunulacak olan bu reklamlar, ilgili sorguların yanında görüntülenecektir.
Google, “Maui’de yapılacak açık hava etkinlikleri” araması yapan bir kişinin örneğini sunar ve ardından “çocuklar için etkinlikler” ve “sörf” hakkında sorular sormak için daha da hassaslaştırır. Bunu yaptıktan sonra, tüketiciye o konumdaki çocuklar için sörf dersleri tanıtan bir seyahat markası için tamamen özelleştirilmiş bir reklam gösterilebilir. AI chatbot’un yanıtlarına eşlik eden bu reklamlar, Google notlarında kalın, siyah metin kullanılarak açıkça “Sponsorlu” sonuçlar olarak etiketlenmeye devam edecek.

Görsel Kaynakları: Google — sohbete dayalı yapay zeka deneyimi içindeki reklamlar
Bu etiketlemeye rağmen, bazı reklamlar yapay zeka sohbet robotu yanıtlarıyla karıştırılabilir. Örneğin, Google’ın yapay zekasının zaten belirli ürün önerileri yaptığı yürüyüş sırt çantaları için bir sorguda, “Sponsorlu” sonuçlar aynı listede görünebilir. (Aşağıdaki resme bakın).

Görsel Kaynakları: Google — Aşağıdakilerin yanı sıra sohbete dayalı AI’daki reklamlar
Şirket ayrıca SGE’ye özgü olacak ve yüksek kaliteli, özelleştirilmiş reklamlar oluşturmak için üretici yapay zekayı kullanan yeni reklam biçimlerini deneyeceğini söylüyor.
Google’ın planları, Arama reklamlarını kullanıcıların sorgularına uyarlamak için üretken AI kullanımı da dahil olmak üzere AI içeren diğer pazarlama girişimlerinin yanı sıra bugün duyuruldu. Bu, Google’ın, kullanıcıların Arama sorgularıyla daha iyi eşleşen yeni başlıklar oluşturmak için bir web sitesinin açılış sayfasındaki içeriği kullanacağı anlamına gelir.
Ayrıca Google, reklamverenlerin YouTube, Görüntülü Reklam Ağı, Arama, Keşfet, Gmail ve Haritalar’daki müşterilere ulaşmak için tek bir kampanyada tüm Google Ads envanterinden yararlanmasına olanak tanıyan Google’ın hedef tabanlı kampanyaları olan Maksimum Performans’a üretken yapay zekayı getireceğini söyledi. Reklamverenler Google’a web sitelerini sağladıktan sonra, Google AI marka hakkında bilgi edinecek ve kampanyayı metin ve diğer ilgili öğelerle, hatta resimler önererek dolduracaktır.

Görsel Kaynakları: Google — Yapay Zeka aracılığıyla maksimum performans görüntüleri oluşturuyor
Bu yetenek, reklamverenlerin Google AI’yı bir açılış sayfası beslediği ve reklam kampanyası için alakalı anahtar kelimeler, başlıklar, açıklamalar, resimler ve diğer öğeler oluşturarak sayfayı özetlediği Google Ads’deki yeni konuşma deneyimi aracılığıyla da kullanılabilecek.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada