Biri Yeni başlayanların erken bir aşamada yapabilecekleri en büyük hatalar, ideal müşteri kişiliklerini (ICP) belirlememektir. Yine de, büyümenin bu aşamasındaki tüm çabalarınız genellikle ürün-pazar uyumunu bulmak ve ön kapınızdan giren herkesi ve her şeyi elde etmekle tüketildiğinden, bu son derece mantıklıdır.
Önce ICP’lerinizi belirleyerek, ürün-pazar uyumunu daha hızlı bulacak ve satış yapacağınız doğru müşterileri belirleyeceksiniz.
Başlangıç olarak, bir ICP, ister ondan fazla çalışanı olan yaratıcı ajanslar, ister 100’den fazla çalışanı olan şirketler veya her ikisi olsun, müşteri segmentlerinizin kim olduğunun basit bir tasviridir.
ICP’leri kullanan girişimler, daha yüksek kalitede daha fazla olası satış elde etme eğilimindedir ve satış döngülerini kısaltabilir. İdeal olarak, zaten bir avuç ICP belirlediniz, ancak beşten fazla olamaz, çünkü bu, ekipleriniz arasındaki çabaların seyrelmesine yol açacaktır.
Büyüyen pazarlamanızda ICP’lerden yararlanmaya başlamak için, önce ICP’lerinizi verimli bir şekilde tanımlamanıza yardımcı olacak yöntemleri inceleyeceğiz, ardından yeni keşfedilen segmentasyonlarını nasıl kullanacağınızı inceleyeceğiz.
ICP’lerinizi belirleme
Net destekçi puanlarını ve genel müşteri geri bildirimlerini ölçen anketlerin büyük bir hayranıyım, ancak bunların ICP’leri belirlemek için en iyi biçimler olduğuna inanmıyorum. Girişiminizin ilk günlerinde, ICP’lerinizi daha iyi belirlemek için mümkün olan her müşteriyle konuşmalısınız.
Önce ideal müşteri kişiliklerinizi belirleyerek, ürün-pazar uyumunu daha hızlı bulacak ve satış yapacağınız doğru müşterileri belirleyeceksiniz.
Bu tür bilgileri elde etmek, basit bir çoklu seçim yanıtından veya 1-10 arası bir sıralama puanından daha fazlasını gerektirir. Müşterilerinizle kullanmanız gereken konuşma ve soru sorma temalarını yönlendirmek için üç katmanlı bir metodoloji (uygun bir şekilde ICP olarak adlandırılır!) oluşturduğumdan emin olabilirsiniz:
- Ben: Bireysel (örn. yaş, cinsiyet, vb.)
- C: Mevcut çözüm
- P: Ağrı noktaları
Müşterilerle konuşurken, sorunlu noktaları ve onlara ideal bir çözümün nasıl göründüğünü anlama genel ilkesini izlerseniz, hangi ilkeye dahil oldukları konusunda oldukça iyi bir fikriniz olur. Müşterilerle yaptığınız konuşmalar için genellikle robotik gibi görünen genel bir komut dosyası sağlamak yerine, her kategoriye giren birkaç soru hazırladım:
Bireysel
- yaş aralığınız nedir?
- Cinsiyetin ne?
- Mesleğiniz veya iş unvanınız nedir?
Mevcut çözüm
- Bu sorunu çözmek için şu anda ne kullanıyorsunuz?
- Mevcut çözümünüzü ne kadar süredir kullanıyorsunuz?
- Mevcut çözümünüz hakkında neyi seviyorsunuz/beğenmiyorsunuz?
Acı noktaları
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada