Ford Q1 kazançları, kamyon ve filo satışlarının kârı artırmasıyla toparlandı

Ford bildirdi 2023 ilk çeyrek kazançları Salı zilden sonra ve eski otomobil üreticisi ilk kez üç yeni iş birimine göre kazanç dökümü yapacak: ikonik gaz ve hibrit araçlar için Ford Blue, elektrikli araçlar için Ford Model e ve ticari ürün ve hizmetler için Ford Pro .

Otomobil üreticisi, Wall Street’in 36 milyar dolarlık beklentilerini geride bırakarak ve geçen yılın aynı dönemine göre %20’lik bir iyileşme göstererek 41,5 milyar dolar gelir bildirdi. Ford’un filosunu elektriklendirme yönündeki çabasına rağmen, bu başarı büyük ölçüde ticari ve gazla çalışan araç satışlarından kaynaklandı.

Ford’un GAAP bazında net geliri, otomobil üreticisinin Rivian yatırımındaki 7,3 milyar dolarlık değer düşüklüğü nedeniyle 2022 dönemindeki 2 milyar dolarlık net zarara kıyasla 1,8 milyar dolar oldu.

Düzeltilmiş kazanç esasına göre Ford, 2022’nin ilk çeyreğine göre %45 artış ve %8,1’lik bir marjla 3,4 milyar dolar kazandı.

Ford’un tüm yıl için rehberliği, düzeltilmiş kazançlarda 9 milyar dolar ile 11 milyar dolar arasında aynı kaldı. Şirket, 2023’te yaklaşık 6 milyar dolarlık düzeltilmiş serbest nakit akışına sahip olmayı bekliyor.

Segmente göre Ford, 2023’te Ford Blue için geçen yıla göre hafif bir artışla 7 milyar dolar görmeyi bekliyor; Model e için tam yıllık yaklaşık 3 milyar dolarlık zarar; ve Pro için yaklaşık 6 milyar dolarlık FAVÖK, bu da 2022 kazancının iki katını temsil edecek.

Ford, çeyrek için işletme nakit akışının 2,8 milyar dolar olduğunu ve düzeltilmiş serbest nakit akışında 693 milyon dolar ürettiğini söyledi. Otomobil üreticisi, çeyreği eldeki yaklaşık 29 milyar dolar nakit ile kapattı.

Ford’un iş segmentlerinin dökümü

Ford'un iş segmentlerinin dökümü

Bu, Ford’un üç iş birimi aracılığıyla kazanç dökümünü yaptığı ilk çeyrek: Ford Blue, Ford Model e ve Ford Pro. Resim Kredisi: Ford Motor A.Ş.

Ford, genellikle “başlangıç” olarak tanımladığı EV işinde hala zarar görüyor. Birim, kısmen Ford’un en popüler EV’lerinden ikisinin üretim kesintilerine atfedilebilen geçen yıla göre% 27 düşüşle 700 milyon $ gelir getirdi: F-150 Lightning pikap ve Mustang Mach-E SUV. Ford, Mach-E üretiminin “üretim kapasitesini neredeyse iki katına çıkaracak endüstriyel değişiklikler” nedeniyle kesintiye uğradığını söyledi. araçta fiyat düşüşü.

Bu, Ford’un sahip olduğu ikinci kez Mach-E’nin fiyatını düşür bu çeyrek. İlk kez Ocak ayındaydı ve Tesla’nın benzer fiyat indirimlerini takip etti.

Ford, 2023’ün sonuna kadar 600.000 adet ve 2026’nın sonuna kadar 2 milyondan fazla küresel satış hızında EV satmayı hedefliyor. Otomobil üreticisinin bu hedefe ulaşmak istiyorsa hızlı bir şekilde inşa etmesi ve sevk etmesi gerekecek. sadece ford 10.866 EV birimi bildirdi bu yılın ilk çeyreğinde satıldı.

Model e’deki kayıplara rağmen, Ford’un diğer iki birimi, otomobil üreticisini büyüme bölgesine itmek için fazlasıyla yeterliydi. Ford, Ford Blue ve Ford Pro iş segmentlerinin faaliyet gösterdikleri her bölgede karlı olduğunu söyledi. Şirkete göre otomobil üreticisi, satışların büyük bölümünü Ford’un gazla çalışan, hibrit ve elektrikli kamyonları, ticari kamyonetleri ve SUV’larından gelen, yıldan yıla %9 artışla bu çeyrekte 1,1 milyon araç sevk etti.

İlk çeyrekte, Ford Blue yıllık %21 artışla 25,1 milyar $ gelir elde etti. Düzeltilmiş bir temelde, bu 2,6 milyar dolar. Otomobil üreticisi, bu segmentte yüksek büyüme görmeyi beklediğini söylüyor.

Ford Pro, geçen yıla göre %28 artışla 13.2 milyar dolar bildirdi. FAVÖK açısından, 2022 raporlarına göre 3 kat olan bu 1,4 milyar dolar. Bu büyüme, hem Ford’un Transit ve E-Transit ticari minibüslerinin satışlarından hem de ilk çeyrekte ücretli yazılım aboneliklerindeki %64’lük artıştan kaynaklandı.

Ford’a göre otomobil üreticisinin vergi öncesi Kredi kazancı, daha düşük bir finansman marjı, artan kredi zararları ve leasing gelirindeki düşüş nedeniyle geçen yıla göre düşüşle 303 milyon dolardı.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın