Eski NHTSA başkanı, Cruise’un ‘İnsanlar korkunç sürücülerdir’ reklamını patlattı

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’nin (NHTSA) eski bir yöneticisi bir soruya yanıt verdi. tam sayfa reklam General Motors’un sürücüsüz yan kuruluşu Cruise tarafından birçok büyük gazetede yayınlandı. insanlar korkunç sürücüler.

Reklam, 2022’de meydana gelen yaklaşık 43.000 ölümlü kazaya işaret ediyor ve çözüm olarak otonom araçları tanıtıyor.

1977’den 1981’e kadar NHTSA’nın başkanı olarak görev yapan avukat Joan Claybrook, “Kanıtlanmamış ve güvenli olmayan bir ürünün kendi reklamını yapmak için bu ölümlerin acısını ve ıstırabını kullanmak vicdansızlıktır” dedi. 1982’den 2009’a

Claybrook, reklamı GM’nin Cruise’un sürücüsüz araçlarını geliştirmek için harcadığı milyarlarca dolarlık yatırımının bir kısmını telafi etmek için yaptığı bir hile olarak nitelendirdi. GM’lere göre 2022 kazanç raporuotomobil üreticisi Cruise’da 2021’de 1,2 milyar dolardan 2022’de 1,9 milyar dolar kaybetti. GM, Cruise’un 2030’a kadar yılda 50 milyar dolar gelir getirmesini beklediğini söyledi.

Cruise, reklamı geçen hafta San Francisco Chronicle, The New York Times, Los Angeles Times ve The Sacramento Bee’de yayınladı. Cruise’dan gelen mesaj, Kaliforniya Kamu Hizmetleri Komisyonu, muhalefetin artan baskısı arasında, Cruise’un ve rakibi Waymo’nun şehir genelinde 7/24 robotaksi yolculukları için ücret alma izinlerinin genişletilmesine ilişkin bir duruşmayı ikinci kez ertelediğinde geldi.

Reklamda “Sen iyi bir sürücü olabilirsin ama çoğumuz değiliz” yazıyor. “ABD’de insanlar her yıl milyonlarca kazaya neden oluyor. Sürücüsüz seyir arabaları hayat kurtarmak için tasarlandı.”

Reklamda Cruise, “1 Milyon Mil Güvenlik RaporuMichigan Üniversitesi Ulaştırma Araştırma Enstitüsü ve Virginia Tech Ulaştırma Enstitüsü ile birlikte, doğal insan dolu dolu sürüşünü Cruise’un otonom sürücüsüyle karşılaştırmak için geliştirildi. Çalışma, 1 milyon milin üzerinde araç kullanan Cruise araçlarının, karşılaştırılabilir bir ortamda insan sürücülerle kıyaslandığında %53 daha az çarpışmaya, %92 daha az çarpışmaya birincil katkı sağlayan ve %73 daha az anlamlı yaralanma riskiyle sonuçlanan çarpışmalara yol açtığını buldu. sürüş ortamı.

Claybrook, Advocates for Highway tarafından yayınlanan bir bildiride, “Otonom araçların (AV’ler) kat ettiği bir milyon mil, ilk bakışta önemli bir miktar gibi görünebilir, ancak ABD yollarında her yıl kat edilen üç trilyon milin yüzde 0,00003’ünden daha azdır” dedi. ve Otomatik Güvenlik. “Ayrıca, her yıl Kaliforniya’da katedilen 310 milyar mil ile karşılaştırıldığında çok küçük. Karşılaştırıldığında, bir çalışma haftasında, San Francisco’daki insanlı araç çağırma sürücüleri, Cruise’un bir yılda biriktirdiği bir milyon milin neredeyse üç katına çıkıyordu.”

Claybrook, Cruise’un güvenlik raporunu sınırlı ve sürecini opak olarak nitelendirdi ve Cruise’un raporda ortak olduğu üniversitelerden karşılaştırmalı çalışmayı yayınlamadığına dikkat çekti. Cruise sözcüsü TechCrunch’a şirketin Michigan Üniversitesi ve Virginia Tech’in izni olmadan çalışmayı paylaşamayacağını söyledi.

Cruise’un AV’leri San Francisco’da araba sürerken herhangi bir ölümcül kazaya karışmamış olsa da, şirket arızalı araçlar nedeniyle ateş altında kaldı. trafiğin ortasında durmak, diğer araçları, acil durum araçlarını ve toplu taşımayı engelleyin. San Francisco’nun itfaiye şefi, polis memurları derneği ve SFMTA’dan rahatsız sakinlerin bir karışımı, bu tür birçok olaydan sonra AV’lerin güvenliği ve etkinliği hakkındaki endişelerini dile getirdi.

Halka açık yollarda çalışırken kruvaziyer araçlarının hareketsiz hale gelmesine ve robotaksinin uygun olmayan şekilde sert fren yapmasına neden olabilecek olaylara yanıt olarak, NHTSA geçen Aralık ayında bir ön soruşturma araçlara Ajans, bir güncelleme sağlamak için TechCrunch’a zamanında yanıt vermedi.


kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın