Elektrikli araç satışları hızlanırken Stellantis yeni EV şarj hizmetini başlattı

Stellantis, evde, işte veya yolda bir EV’yi çalıştırmanın her yönünü ele almayı amaçlayan yeni şarj ve enerji yönetimi iş birimi altındaki ilk ürün olan Free2move Charge’ı piyasaya sürdü.

Free2move Charge, otomobil üreticisinin Ocak ayında CES 2023 sırasında duyurulan şarj ve enerji yönetimi iş birimi tarafından yönetilecek. Yeni ürün, iddialı bir hedefe doğru ilerleyen Stellantis’in en son ve belki de en önemli yatırımı. onun dışında İleriye Cesaret Et 2030 Planı — on yılın sonuna kadar yılda 5 milyon akülü elektrikli araç satmak.

Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Fiat ve Maserati gibi 14 markanın sahibi olan Stellantis, 2030 yılına kadar akülü elektrikli araçların ve Avrupa’daki satışların %100’ünü ve ABD’deki satışların %50’sini temsil etmesini istediğini söyledi. 2022’de dünya çapında 23 akülü elektrik modeli satışa sunuldu ve 2030’a kadar dünya çapında 75 BEV sunmayı planlıyor. Stellantis şimdiden hedefinde ilerleme kaydetti. Şirket, 2022’de küresel akülü elektrikli aracın %41 büyüyerek 288.000 araca ulaştığını bildirdi.

Bu tür EV doygunluğu, beraberinde bir şarj ve enerji yönetimi planı gerektirecektir. İşte Stellantis yöneticileri, Free2Charge’ın yardımcı olabileceğini umduğu yer burasıdır.

Stellantis, Free2Charge’ın nasıl görüneceğine dair pek fazla ayrıntı paylaşmadı. Ve şirket yöneticileri, Stellantis’in Tesla’nın Kuzey Amerika Şarj Standardını (NACS) benimseyip benimsemeyeceğini söylemiyor.

Stellantis’in şarj ve enerji iş biriminin kıdemli başkan yardımcısı Ricardo Stamatti, Free2Charge’ı bir “ürün ve hizmet koleksiyonu” olarak tanımlıyor.

Bunun anlamı, EV sahiplerinin araçta şarj yönetimi, ödemeler ve navigasyon parçalarını yönetecek bir mobil uygulama ve yazılım entegrasyonu beklemesi gerektiğidir. Ayrıca, şarj cihazlarına daha iyi erişim sağlamak için bir ev EV şarj ürünü ve üçüncü taraf şarj şirketleriyle ortaklıklar olacak.

Stamatti bir medya brifinginde EV şarj şirketleriyle ortaklık kurma planlarını açıklarken, “Hedefimiz hem Avrupa’da hem de ABD’de sınıfının en iyisi olmak veya sınıfının en iyisi ile eşleşmek” dedi. . Avrupa’da Stellantis, yıl sonuna kadar EV sahiplerinin halka açık şarj cihazlarına erişimi açısından %97’den fazla kapsama sahip olmayı hedefliyor. Stamatti, 2024 yılına kadar şirketin %99 kapsama alanı istediğini ve bunun da 600.000 şarj cihazının “hemen güneyine” erişim anlamına geldiğini söyledi.

“Her gün anlaşmalar yapıyoruz” diye ekledi. “Ekip, önümüzdeki birkaç ay içinde (hakkında) özel duyurular yapacağımız anlaşmalar yapmakta aktif.”

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın