37 milyon dolarlık tohum turu ile Maka Motors, Endonezya sokaklarında EV pilotuna başladı

Yakın tarihli bir rapor dedi ki Endonezya’nın elektrikli araç (EV) pazarının 2029 yılına kadar 20 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.2022’de 533 milyon dolardan arttı. Ayrıca, McKinsey ortak ortağı Rahul Gupta, Güneydoğu Asya’daki genel motosiklet pazarının yarısının 2030’a kadar elektrikli iki tekerlekli araçlarla değiştirilebileceğini söyledi. Geçen yıl G20 zirvesinde söylenmişti..
Bugün Endonezyalı bir elektrikli araç üreticisi aradı. Maka Motors 2024’ün sonlarını hedefleyen iki tekerlekli EV’lerini seri üretmek için Güneydoğu Asya’nın en büyük tohum fonlarından biri olan 37,6 milyon dolarlık bir başlangıç turu topladığını söyledi. Maka, bu ay ilk elektrikli pilot araçlarını konuşlandırmaya başlayacak.
Başlangıç parası ayrıca Maka’nın geçen yıl başlayan EV’lerin kendi bünyesinde geliştirilmesi için Ar-Ge’ye devam etmesini ve 2023’ün sonlarında başlayarak Batı Java’da fabrikasını kurmasını sağlayacak.
AV Ventures, Kore’nin SV Investment’ı ve East Ventures en son sermayeye eş liderlik etti. Turdaki diğer yatırımcılar arasında Northstar Group, Provident, Alfa Crop, Skystar Capital, Peak XV Partners (eski adıyla Sequoia India ve SEA), Openspace Ventures, Shinhan Venture Investment, Beenext, Kinesys ve M Venture Partners (MVP) yer alıyor.
Daha önce Gojek’te çalışmış olan Maka Motors CEO’su Raditya Wibowo ve CTO Arief Fadillah, Endonezya’da elektrikli motosiklet benimsenmesini hızlandırmak için 2021’de Maka’yı kurdu.
Wibowo, TechCrunch ile yaptığı bir e-posta röportajında, “Birçok Endonezyalı gibi, biz kurucular, genç yaşlardan beri motosiklet kullanıcısıyız ve ayrıca 2015’ten beri Gojek’te binicilik yapan sürücülerle yoğun bir şekilde çalışıyoruz” dedi. “Endonezya, motorlu iki tekerlekli araçlar için dünyanın üçüncü büyük pazarıdır. [vehicles]ancak EV penetrasyonu hala nispeten düşük.”
Girişim, yalnızca 43.000 kayıtlı elektrikli motosiklet filosuna sahip Endonezya’daki mevcut oyuncuların ülkenin hedefine tam olarak ulaşmadığını söylüyor. 2030 yılına kadar 600.000 elektrikli araç üretmeyi hedefliyor. Endonezya’da çoğu benzinle çalışan 127 milyondan fazla motosiklet var.

(LR) MAKA Motors Kurucu Ortağı ve Baş Teknoloji Sorumlusu Arief Fadillah_ MAKA Motors Kurucusu ve CEO’su Raditya Wibowo
CEO, “Mevcut birçok iki tekerlekli EV ürünü, Çin’den Tamamen Demonte (CKD) kitleri olarak ithal ediliyor ve Çin’deki kullanıcıların ihtiyaçları için tasarlandı” dedi. “Bunlar 2W [two-wheel] Çin’de tasarlanan araçlar, nispeten uygun fiyatlı olsalar da, bugün çoğu Endonezyalı kullanıcının kullandığı benzinli motosikletlerin yerini alacak durumda değil.”
Endonezya’da, sürücüler arabalarla aynı şeridi paylaştığından, ortalama seyahat mesafeleri daha uzun olduğundan (Çin’dekinden) ve Çin’in aksine yetişkin yolcuları taşımak yaygın olduğundan, 2W araçlar arabaları geçmek için yeterli güce ihtiyaç duyar. Wibowo, başka bir acı noktasının da maliyet olduğunu söyledi. Daha büyük pillere ve daha fazla motor gücüne sahip çoğu 2W EV ürünü, benzinli bir bisikletten daha pahalıdır.
Maka’nın misyonu, Endonezyalı kullanıcıların benzinden tasarruf etmeleri için fayda sağlayabilecek en iyi elektrikli motosikleti yapmaktır. İki yaşındaki girişim, Endonezyalı sürücüler için mevcut bisikletlere kıyasla rekabetçi bir fiyata sürüş menzili, güç, kullanılabilirlik ve dayanıklılığın bir karışımını sunmak istediğini söylüyor.
Araç çağırma şirketi Göcek 2030 yılına kadar her aracı elektriğe geçirmek için planlandı ve Endonezya’yı kapmak Endonezya’da bu yıl en az 85.000 EV çalıştırmayı hedefliyor.
AC Ventures’ın kurucusu ve yönetici ortağı Michael Soerijadji, “Endonezya’nın EV iki tekerlekli araç penetrasyonu şu anda pazarın %0,2’sinde (içten yanmalı motorlu motosikletlere göre) bulunuyor ve kamu ve özel paydaşların elverişli bir yerel EV sektörü oluşturmak için birlikte çalışması koşuluyla önümüzdeki beş yıl içinde %10’u geçme fırsatı var” dedi. “Maka Motors’un dünyanın en büyük iki tekerlekli araç pazarlarından birinde oyunun kurallarını değiştireceğine inanıyoruz. Kapsamlı araştırma ve endüstri deneyimiyle edinilen ekibin yerel pazarla ilgili derin bilgisinin arkasındayız.”
Şirketin ekibinde yaklaşık 40 personel bulunmaktadır. Ekibinin birçoğu daha önce Endonezya’daki benzinli motosiklet üreticileri ve Japonya ve Almanya’daki küresel otomotiv şirketleri için çalıştı.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada