Warner Bros. Discovery CTO’su ve CPO’su, Max’i nasıl daha az sorunlu hale getirdiklerini açıklıyor

Warner Bros. Discovery’den birkaç hafta önce başlattı TechCrunch, yeni HBO Max/Discovery+ akış hizmeti Max’in yeni platformu sıfırdan oluşturma konusunda WBD baş teknoloji sorumlusu Avi Saxena ve baş ürün sorumlusu Tyler Whitworth ile görüştü. yeni özelliklerin kullanıma sunulmasıişlevselliği geliştirmek, yeni teknoloji eklemek ve ürünü tasarlamak.

Ayrıca Max abonelerinin sorunsuz bir izleme deneyimi yaşamasını sağlamak için şirketin attığı teknik adımları da özetlediler.

Beklediğiniz gibi, iki akış hizmetini birleştirmek tam olarak parkta bir yürüyüş değil. Genel olarak şirket, her tür müşteriye hizmet veren uyumlu bir platform oluşturmak için 12 aylık bir planlama sürecinden geçti.

Saxena bize süreci hızlandırmak için her iki taraftan mühendis ekiplerinin devreye girdiğini açıkladı.

Saxena, “Ekipleri bir araya getirmek mühendislik, organizasyon, tasarım ve mimaride gerçekten bir Ustalık Sınıfıydı” dedi. “Ön uç teknolojisi üzerinde çalışan tüm ekipleri, ödeme teknolojisi üzerinde çalışan ekibi, kullanıcı kimlik doğrulaması üzerinde çalışan ekipleri, ürünün her yönünü bir araya getirdik.”

Saxena, “Müşteriye en iyi şekilde hizmet vermek için ileriye dönük ürünümüzde gerçekten ne istediğimiz konusunda ekip çok titiz bir tartışma yaptı” diye ekledi.

WBD’nin Max ile kanıtlayacak çok şeyi olduğunu söylemek güvenlidir. çok büyük olmayan itibar ile HBO Max’in uygulamasıoynatma sorunları, ses sorunları ve hatalarla ilgili birden fazla kesinti ve şikayet dahil.

WBD’nin CEO’su ve küresel yayın ve oyun başkanı JB Perrette bile, HBO Max ve Discovery+’ın Nisan ayındaki WBD basın etkinliğinde kabul ettiği kendi “eksiklikleri” olduğunu söyledi. Şirket ayrıca yaptığı duyuruda, Max’in kullanıcılara akıcı ve sinematik bir deneyim sunan yeni bir video oynatma deneyimi sunacağını da belirtti.

Saxena, “Performans, platformun en önemli parçalarından biridir” dedi. “Başlangıçtan itibaren performansı artırmak için, her uygulamanın mevcut uygulamadan en az %20 daha hızlı olması gerektiği gibi bir hedef belirledik.”

Saxena, bu daha hızlı performans ve daha fazla kararlılık hedefine ulaşmak için, Max’in uygulamaya gelişmiş esneklik sağlamak için birden çok CDN (içerik dağıtım ağı) kullandığını söyledi. CDN’ler, içeriği önbelleğe alan ve yakındaki son kullanıcılara aktaran ve aynı zamanda içeriği güvende tutan bir sunucu grubudur. Temel olarak, ağlar içerik dağıtımını hızlandırmaya yardımcı olur.

“Yani bir şeyler ters gittiğinde ürün çalışmaya devam ediyor,” diye açıkladı sıradan birinin terimleriyle.

Max dört CDN kullanır: Amazon CloudFront, Google, Akamai ve Fastly. Ayrıca birincil bulut sağlayıcısı olarak milyonlarca şirketin depolama, veritabanları ve bulut bilgi işlem için güvendiği AWS’yi kullanıyor.

“Herhangi bir ayda, bir exabyte değerinden daha fazlasını teslim ediyoruz, bu da ayda 1.000 petabayta denk geliyor ki bu büyük bir miktar. Ve bunu yapmak için tek bir CDN’ye güvenemezsiniz,” diye ekledi Saxena.

(Referans olarak, bir exabyte büyük bir dijital depolama birimidir.)

Görsel Kaynakları: Warner Bros. Keşif

Whitworth, “Max’i oluşturmaya başladığımızda, HBO Max’ten ve hatta Discovery+’dan çok şey öğrenmenin faydasını gördük ve gerçekten öğrendiğimiz üç şeye odaklandık,” dedi. “Bir, temelleri daha iyi yapmak. Biliyorsunuz, müşteriler için gerçekten önemli olan şeyler, ürünün nasıl çalıştığı… İkincisi, müşterilerin sevdikleri içeriği bulmasını ve izlemesini gerçekten kolaylaştırmak istediğimizi biliyorduk. Üçüncüsü, kullanımı nasıl kolaylaştıracağımızdı.”

Performansa ek olarak, WBD’nin odaklandığı başlıca iyileştirmeler şunlardı:

  • Kişiselleştirme özellikleri
  • Kolaylaştırılmış gezinme menüsü
  • Daha iyi çocuk deneyimi
  • Daha kolay oturum açma ve ödeme süreci

Yeni başlayanlar için Max, izleme alışkanlıklarına göre daha kişiselleştirilmiş öneriler sunmak için tasarlanmış bireysel kullanıcı profillerine sahip olacak. Kullanıcılar ayrıca kişiselleştirilmiş bir ana sayfaya sahip olacak. Max, şirket için bir ilk olarak her platformda önerilere sahip olacak. Buna karşılık, HBO Max yalnızca, kullanıcılar bir TV şovunu veya filmi izlemeyi bitirdiğinde ekranda görünen “Bunun Gibi Daha Fazlası” gibi önerilere sahiptir.

Öneriler, hem insan kürasyonu hem de makine öğrenimi tarafından yönlendirilir.

Saxena, “Müşterilerimize kişiselleştirilmiş seçenekler sunmak isterken, aynı zamanda gurur duyduğumuz bazı içerikleri tanıtma seçeneğini de elimizde tutmak istiyoruz” dedi. “Bu nedenle, sayfanın çoğunun makine öğrenimi kullanılarak oluşturulduğu karma yaklaşımı seçtik. Ve sonra editörlerimizin geçersiz kılma seçeneği var.”

HBO Max ne zaman ilk olarak başlattı 2020’de HBO Max’in yalnızca bazı bölümleri insan küratörlüğünde önerilere adanmıştır.

Whitworth, “Bu insan ve algoritma kombinasyonunu tüm ürüne dahil etmekten heyecan duyuyoruz, oysa önceden biraz daha seçiciydik ve bunun yapıldığı yerlerde sınırlıydık” diye ekledi.

Bir diğer öncelik de içeriğin bulunmasını kolaylaştırmaktı. Max, ekranın üst kısmında yeni bir içerik gezinme menüsüne, tür merkezlerine ve WBD’nin sahip olduğu en iyi markalar (HBO, Discovery Channel, Food Network, HGTV ve daha fazlası) için özel içerik sayfalarına sahip olacak. Ayrıca, kullanıcıların favori listelerine bir başlık eklemeleri için yeni bir kısayol var.

Görsel Kaynakları: Warner Bros. Keşif

Max ayrıca ebeveynlere çocukları için küçük çocuklar, büyük çocuklar, büyük çocuklar artı, ergenlik öncesi veya gençler gibi yeni profil seçenekleri belirleme seçeneği sunuyor.

“Onu biraz daha sezgisel hale getiren bu kategorileri oluşturduk. Çünkü herkes TV-PG’nin ne anlama geldiğini bilmiyor… [We] insanların onu hızlı bir şekilde anlamasını ve nasıl çalıştığını görmesini kolaylaştırmak istiyorum,” diye açıkladı Whitworth. “Benim de üç çocuğum var ve bilirsiniz, bazen bu çocukların özelliklerini internet yayın ürünlerinde kullanmak sanıldığı kadar kolay olmuyor.”

Netflix, kullanıcıların farklı yetişkinlik düzeyi ayarları (Çocuklar, TV-PG ve PG) belirlemesine olanak tanıyan bir yayıncıdır.

Bir başka rakip yayın hizmeti olan Disney+, çocuk deneyimlerini daha küçük çocuklara hitap ediyor. Bu nedenle Max, muhtemelen “LEGO Batman Filmi”, “Gremlinler: Mogwai’nin Sırları”, “Scooby-Doo” ve daha fazlası gibi başlıkları izlemek isteyen biraz daha büyük çocukları hedefleyecektir.

Max kullanıcıları, başarısız ödemeler hakkında onları bilgilendiren yeni uyarılar da alıyor. Artı, Paypal artık bir ödeme seçeneği.

Akış hizmeti, kullanıcılara yeni bir oturum açma işlemi sunacak, böylece artık kimlik bilgilerini TV uzaktan kumandasıyla yazmaları gerekmeyecek.

Güncellenen platforma kayda değer ancak pahalı bir ekleme, kullanıcılara daha fazla 4K UHD içeriğine, 100 çevrimdışı indirmeye, Dolby Atmos ses kalitesine erişim sağlayan yeni katman “Max Ultimate Ad-Free” (ayda 19,99 ABD Doları)’dır. aynı anda dört cihazda yayın yapmak için.

Whitworth, nihai planı başlatmanın şirkete müşterilere daha iyi video kalitesi ve daha fazla indirme sağlama fırsatı verdiğini söyledi. “Müşterilere daha fazla seçenek vermenin genellikle daha iyi bir yön olduğunu düşündük. Whitworth, “Müşterilerin gelecekte bunu nasıl kullanacağını görmek bizi heyecanlandırıyor” dedi.

HBO Max abonelerinin önceden şuraya erişimi olduğunu belirtmek önemlidir: 4K içerik ancak ayda yalnızca 15,99 dolar ödüyorlardı. Artık “The Last of Us”, “Lord of the Rings”, “Game of Thrones” ve “The Dark Knight” üçlemesi gibi en sevdikleri oyunların yüksek kaliteli akışlarını izlemek istiyorlarsa daha fazla para harcamak zorunda kalacaklar. , diğerleri arasında.

Whitworth, mühendislik ekibinin “her türlü canlı içeriği sağlayabilen” “gerçekten harika” bir canlı platform oluşturduğunu da belirtti.

Geçmişte HBO Max, UEFA Şampiyonlar Ligi maçlarını canlı yayınladı. Brezilya ve Meksika. Bu yılın Ocak ayında, flama yayına başladı yerli canlı spor etkinlikleriabonelere canlı ABD ulusal futbol maçlarına erişim sağlar.

Şirket, Max’te hangi canlı spor etkinliklerinin başlayacağını henüz açıklamadı.

“Sanırım canlının Max’te ne olabileceği konusunda heyecanlıyız. Hala bunun nasıl görüneceği, bunun ne zaman olabileceği, nelerin dahil edilip edilmeyeceği konusunda çalışıyoruz” diye ekledi.

Genel tasarımla ilgili olarak Whitworth, şirketin kasıtlı olarak Max’in selefi HBO Max’ten büyük ölçüde farklı görünmesini istemediğini söyledi.

“HBO Max müşterilerimiz için geçişi oldukça sorunsuz hale getirmek istedik. Bu yüzden ürünü gerçekten HBO Max’in bir devriminden çok bir evrimi olarak gördük,” dedi Whitworth. “HBO Max ile pek çok görünümü ve hissi olduğunu ve bazı benzerlikleri olduğunu göreceksiniz, bu nedenle her zaman HBO Max kullananlar için büyük bir geçiş olmaz.”

Gelecekle ilgili gelecek planları sorulduğunda, Whitworth ayrıntıya girmeyi reddetti. Ancak, şirketin “gerçekten video oynatıcının içindeyken içerik bulmak için daha iyi fırsatlar” araştırdığını belirtti.

“Bizi gerçekten heyecanlandıran uzun bir liste var ve sonuçta bu, müşterilerin neyi sevdiğine ve ürünümüzü nasıl kullandıklarına bağlı olacak ve müşterilerimiz için en iyi şekilde çalışacak şekilde gelişeceğiz” dedi.

Max, esasen yenilenmiş bir HBO Max gibi görünse de, yeni mavi rengi ve biraz farklı adı dışında, Discovery+ içeriğinin çoğunu da içerecek.

Şirket ayrıca, hizmette bir “dahil olmak üzere yeni içerik başlatmaya hazırlanıyor.Harry Potter“dizi ve”Game of Thrones” kopup fırlamak.

Flama, 23 Mayıs’ta ABD’de başlayacak.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın