Türk ev tekstilinde 2023 hedefi 5 milyar dolar ihracat



Küresel pazarlarda yaşanan daralma ve enerji maliyetlerindeki artışa rağmen Türk ev tekstili sektörün ihracat odaklı üretim potansiyelinin pozitif yönlü ayrıştığını kaydeden Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TETSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, “180 ülkeye 3,5 milyar dolar ihracat oluşturan sektörümüz, Ocak-Kasım 2022’de geçen senenin aynı dönemine bakılırsa yüzde 3,8 artışla 9 milyar 563 milyon dolarlık ihracata imza attı. Böylece tekstil ve ham maddeleri sektörü, bütün zamanların en yüksek Ocak-Kasım ihracatına ulaştı” dedi.

Türkiye’nin gerek jeopolitik konumu gerekse krizleri fırsata çevirebilen ve süratli aksiyon alan ticari yeteneği sayesinde küresel pazarlarda lider konumda olduğunu belirten TETSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, “İhracata büyük katkı elde eden ev tekstili sektörümüz, rekorlarla tamamladığı 2022 yılındaki başarısını daha oldukça istihdam ve yatırımla 2023’e taşımaya hazırlanıyor. Tamamen yerli ve ulusal imkânlarla kilo başı ihracat değerini 8 doların üstüne çıkaran sektörümüz, dünya pazarlarındaki payını artırarak 2023 yılında 5 milyar dolar ihracat rakamına ulaşarak ülkemizin istihdamına katkı sağlamayı hedefliyor. TETSİAD olarak, ‘Turkish Home Tekstil’ adıyla aranan bir marka haline getirdiğimiz ev tekstili ekosisteminin gelişmesi için bütün gayretimizle çalışmaya devam edeceğiz” dedi
Emtia ve ham maddede yaşanmış olan ciddi fiyat artışlarına karşı yığın yönetiminin daha da önemli hale geldiğine de vurgu meydana getiren Hasan Hüseyin Bayram, “Küresel piyasalarda yaşanmış olan fiyat artışları ve finansmana erişimdeki engeller, şirketlerin birçoğunda nakit akış bozukluklarının baş göstermesine neden oldu. Emtiadaki gevşemelerde kesinlikle stoklarımızı makul seviyelere getirmeli, bununla birlikte yurt dışındaki tedarik zincirinden kaynaklı bozulmaları iyi değerlendirmeliyiz. Rusya’nın komşu ülkelerindeki ciddi iş potansiyelini de göz ardı etmemeliyiz. Her dönemde ortaya çıkan fırsatları, imkânları iyi değerlendirip ihracatımızı artırmamız lazım. Önümüzdeki dönemde potansiyelimizi oldukca iyi kullanmalıyız” ifadelerini kullandı.

2023’te hedef 2 milyar dolar iş kütlesi

Ev tekstilinin dünya pazarlarındaki payını artırmak adına fuar organizasyonlarının olmazsa olmaz vasıf taşıdığını da belirten Bayram “2022’de BTSO iştiraki KFA Fuarcılık ile gerçekleştirdiğimiz 2022 HOMETEX Ev Tekstili Fuarı, 5 günde 126 ülkeden 170 bin ziyaretçiyi ağırlarken 1,5 milyar dolarlık iş hacmine ulaştık. 16-20 Mayıs tarihlerinde gerçekleştireceğimiz HOMETEX Ev Tekstili 2023 Fuarı’nı ise 2 milyar dolarlık iş kütlesi ve 250 bin ziyaretçi hedefiyle gerçekleştireceğiz.

Almanya’nın Frankfurt kentindeki Heimtextil Fuarı’na da sektörün çatı kuruluşu olarak 315 firmamız ile katılım sağlayacağız. Bu, bir rekordur. Kiraladığımız 23 bin metrekarelik alanda Türk ev tekstili sektörünün enerjisini ve büyüklüğünü bütün dünyaya göstereceğiz. Bu fuar, sektör olarak 2023 gayemiz olan 5 milyar dolar ihracat rakamına ulaşmamızda büyük bir araç olacak” gibi konuştu.

kaynak – linehaber

Yorum yapın