Tüketiciler daha az cihaz ve daha fazla sanal deneyim istiyor | Deloitte

Bu Ekim ayında San Francisco’da düzenlenen ve “Playing the Edge” temasını keşfedeceğimiz GamesBeat Next’in geri dönüşünü duyurmaktan büyük heyecan duyuyoruz. Burada konuşmak için başvurun ve buradan sponsorluk fırsatları hakkında daha fazla bilgi edinin. Etkinlikte ayrıca duyuracağız 25 en iyi oyun girişimi 2024’ün Oyun Değiştiricileri olarak. Bugün başvurun veya aday gösterin!


Dördüncü yılında Bağlantılı Tüketici Ankette Deloitte şunu buldu: Tüketiciler, sahip oldukları cihaz sayısını azaltarak, aynı anda sanal deneyimleri benimseyerek ve teknolojik yenilik talep ederek dijital yaşamlarını giderek daha verimli hale getirmeye çalışıyor.

2.000’den fazla ABD’li tüketiciyle anket yapılan çalışma, insanların dijital teknolojileri hayatlarına nasıl entegre ettiklerine dair bilgiler sağlıyor ve bağlantılı dünyada hem tüketicilerin hem de teknoloji şirketlerinin karşılaştığı zorlukları ve fırsatları vurguluyor.

Anketin en önemli bulgularından biri hanelerin cihaz tüketiminde daha stratejik bir yaklaşım benimsemesidir. Hanelerin neredeyse yarısı (%48) 2023’te en az bir yeni bağlantılı cihaz satın alırken, hane başına düşen ortalama cihaz sayısı 2021’de 25’ten 2023’te 21’e düştü.

Fortune 500’ün %90’ının ve 8.500’den fazla ABD’linin kullandığı büyük muhasebe ve danışmanlık şirketi Deloitte, bunun, eski veya daha az kullanışlı cihazları düzene koymak ve ortadan kaldırmak ve aynı zamanda ihtiyaçlarına daha iyi uyum sağlayan yenilerine yer açmak için bilinçli bir çabayı ifade ettiğini söyledi. merkezli özel şirketler.

Ancak artan sayıda cihazı ve aboneliği yönetmek birçok tüketici için hâlâ zorlu bir görev olmaya devam ediyor. Anket, yanıt verenlerin %41’inin cihazlarını yönetmekten hoşlanmadığını ve %28’inin halletmeleri gereken çok sayıda cihaz ve abonelikten bunaldığını hissettiğini ortaya koyuyor. (Sahip olduğum abonelik sayısını azaltmak için kendime Rocket Money uygulamasını aldım).

Deloitte, bunun, teknoloji şirketlerinin müşterilere dijital ortamın karmaşıklıklarında gezinme ve bağlantılı bir yaşamın faydalarını en üst düzeye çıkaran bir denge kurma konusunda destek olma fırsatını vurguladığını söyledi.

Hibrit çalışma kuralları

Deloitte, hane halkının bağlantılı tüketici cihazlarına yaptığı harcamaların nasıl değiştiğine odaklandı.

Çalışma aynı zamanda iş düzenlemelerine ilişkin gelişen tercihlere de ışık tutuyor. Geçtiğimiz yıl çalışan yetişkinlerin %56’sının asıl işlerinde uzaktan veya hibrit bir şekilde çalışmasıyla hibrit çalışmaya olan talep arttı.

Bu değişim, aile ve iş arkadaşlarıyla daha iyi ilişkiler, daha iyi sağlık ve daha iyi refah arzusundan kaynaklanmaktadır. Hibrit çalışma yaygınlaştıkça, işletmelerin çalışanların değişen ihtiyaçlarını karşılamak için teknoloji çözümlerini yenilemeleri ve geliştirmeleri teşvik ediliyor.

Ankete katılanların %42’sinin geçen yıl en az bir sanal tıbbi randevusu olmasıyla sanal sağlık hizmetleri önemli bir ilgi gördü. Sanal sağlık ziyaretlerini deneyimleyenlerin çoğunluğu yüksek düzeyde memnuniyet ifade etti ve gelecekte psikolojik sağlık ve kronik rahatsızlıklar için sanal veya hibrit seçenekleri tercih ettiklerini ifade etti. Deloitte, bunun sağlık hizmetlerine dijital erişimin artan kabulünü ve anlayışını gösterdiğini söyledi.

Tüketiciler teknolojinin faydalarını benimserken güvenlik ve gizlilik konusundaki endişeler daha da artıyor. Deloitte, ankete göre tüketicilerin %58’inin, cihazlarının güvenlik ihlallerine karşı savunmasızlığı konusunda endişe duyduğunu ortaya koyuyor; bu oran, bir önceki yıla göre %50’ye göre artış gösterdi. Benzer şekilde, 2022’de %41 olan bu oran %58’e yükseldi. Bu oran, kuruluşların veya bireylerin kendilerini cihazları aracılığıyla takip etmesiyle ilgili endişelerini dile getiriyor. Bu, tüketicilerin endişelerini gidermek için iyileştirilmiş veri gizliliği ve güvenlik önlemlerine duyulan ihtiyacı vurguluyor.

Anket, tüketicilerin yenilik arzusunu ve 5G teknolojisinin yeteneklerini güçlendiren deneyimlere dikkat çekiyor. 5G akıllı telefonu olan katılımcıların yarısından fazlası (%53) 5G’nin potansiyelini tam olarak kullanan yenilikçi uygulama ve hizmetlerin eksikliğinden dolayı hayal kırıklığı yaşadıklarını ifade etti. Bu, geliştiricilere ve teknoloji şirketlerine tüketicilerin beklentilerini karşılama ve 5G’nin gücünden yararlanan sürükleyici deneyimler sunma fırsatı sunuyor.

Deloitte, gençlerin hayatı dijital bir şekilde yaşadığını söylüyor.

Geleceğe bakıldığında, çalışma özellikle genç nesiller arasında sürükleyici 3D deneyimlerine olan ilginin arttığını gösteriyor. Z kuşağı katılımcılarının 10’undan 6’sı ve Y kuşağının yarısından fazlası, 3D platformlar aracılığıyla öğrenmeye, sosyalleşmeye ve alışverişe ilgi duyduğunu ifade etti.

Ek olarak, üretken yapay zeka, katılımcıların %17’sinin kişisel, eğitimsel veya profesyonel amaçlar için üretken yapay zekayı denediğini veya kullandığını bildirmesiyle ilgi kazandı. Deolitte, bunun tüketiciler arasında yapay zeka teknolojilerinin artan farkındalığını ve benimsendiğini gösterdiğini söyledi.

Deloitte’un başkan yardımcısı ve ABD teknoloji sektörü lideri Paul Silverglate, yaptığı açıklamada şirketlerin dijital deneyimleri inovasyonla ve güvence altına alarak bu gelişen tüketici ihtiyaç ve beklentilerine yanıt vermesi gerektiğini söyledi. Tüketicilerin cihaz seçimlerinde daha seçici hale geldiklerini ve dijital uyum arayışında olduklarını, bunun da şirketlere teknolojiyi insan ihtiyaçlarıyla uyumlu hale getirmeleri için zengin fırsatlar sunduğunu söyledi.

Deloitte LLP’nin başkan yardımcısı ve ABD telekom, medya ve eğlence sektörü lideri Jana Arbanas, yenilikçiliği ve rekabetçi farklılaşmayı teşvik ederken eşitlikçi bir toplum yaratmak için teknolojiden yararlanmanın önemini vurguladı.

GamesBeat’in inancı Oyun endüstrisini ele alırken “tutkunun işle buluştuğu yer” söz konusudur. Bu ne anlama gelir? Sadece bir oyun stüdyosunda karar verici olarak değil, aynı zamanda bir oyun hayranı olarak haberlerin sizin için ne kadar önemli olduğunu size anlatmak istiyoruz. İster makalelerimizi okuyun, ister podcast’lerimizi dinleyin, ister videolarımızı izleyin, GamesBeat sektör hakkında bilgi edinmenize ve onunla etkileşimde bulunmanın keyfini çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Brifinglerimizi keşfedin.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın