The New York Times, Audm’u satın almasından yıllar sonra kendi ses uygulamasını başlatıyor

Birkaç yıl önce New York Times sesli gazetecilik uygulaması Audm satın alındı temel olarak kullanmak amacı ile kendi ses ürününün. Bugün, medya şirketi bu çalışmanın sonucunu resmi lansmanı ile açıklıyor. New York Times Ses — “The Daily”, “The Ezra Klein Show”, “Hard Fork”, “Modern Love”, “The Run-Up” gibi yayının en iyi podcast’lerini ve diğerleri için özel olarak yapılmış olanlarla birleştiren yeni bir mobil uygulama yeni platform. Bunlar, kısa haber özetlerinden yaşam tarzı içeriğine, anlatımlı uzun biçimli gazeteciliğe ve daha fazlasına kadar uzanacak.

Ayrıca, onun sayesinde 25 milyon dolarlık satın alma Uygulama, “Seri”nin arkasındaki prodüksiyon stüdyosunun söz konusu anlaşmayla ilgili içeriği de içeriyor. Buna aynı adı taşıyan şovun yanı sıra “The Trojan Horse Affair”, “The Coldest Case in Laramie” ve diğerleri gibi stüdyodan yeni şovlar ve diğerlerinin yanı sıra Ira Glass tarafından sunulan “This American Life” da dahildir.

The Times, hedef kitlesine ve özellikle hareket halindeyken – örneğin işe giderken, köpeğini gezdirirken, koşarken veya seyahat ederken – gazeteciliğiyle ilgilenmek isteyenlere ulaşmanın başka bir yolu olarak sesli programlamaya büyük yatırım yaptı. Ancak, tipik olarak, NYT’nin içeriğine, Apple Podcasts veya Spotify gibi kullanıcıların zaten podcast’lerini yayınladıkları üçüncü taraf platformlar aracılığıyla erişilir.

Görsel Kaynakları: NYT

Bu içeriğin kendi uygulamasında izole edilmesi, NYT’nin izleyicileriyle daha doğrudan bir ilişki kurmasını sağlıyor; (Ayrıca, kendi reklamlarını satabilir). Ancak, uygulamanın, insanların “The Daily” gibi en sevdikleri NYT şovlarını zaten yayınladıkları mevcut platformlara rakip olacak bir podcast kataloğu olmayacağı göz önüne alındığında, çekiciliği sınırlı olabilir.

Ayrıca, NYT Audio’ya özel içeriklerin eklenmesiyle, dinleyiciler, dinlemek istedikleri tüm programları dinlemek için uygulamalar arasında sürekli geçiş yapmak zorunda kalacaklar ve bu, mutlaka yapmak isteyecekleri bir şey değil.

Spotify bile geç de olsa podcast’lerle özel stratejisinin farkına vardı. ödemiyordu. Şirket bir zamanlar büyük isimlerle kullanıcıları cezbedebileceğine ve stüdyolar satın alarak kendi popüler orijinallerini oluşturabileceğine inanıyordu, ancak daha fazla odaklanmak için döndürüldüğünden beri yaratıcıdan ziyade barındırma platformu olma konusunda, işten çıkarma en iyi podcast yöneticileri süreç içerisinde. NPR ayrıca kısa süre önce dört podcast’ini iptal etti NYT Audio’nun önünde belirsiz bir pazar oluşturan kendi işten çıkarmaların ortasında.

Görsel Kaynakları: NYT

Yine de, NYT müdavimleri veya podcast dinlemeyi rutinlerinin bir parçası haline getirmemiş olanlar için bir çekim olabilir ve bu yeni uygulamayı mevcut aboneliklerine ek olarak bir tür katma değer olarak göreceklerdir. Uygulamayı denemek isteyen kalabalık için örnek alınacak bir dizi yeni şov olacak.

Yeni başlayanlar için, Times muhabiri Annie Correal’ın sunduğu, 10 dakika veya daha kısa sürede en çok konuşulan haberleri yakalayacak ve NYT’nin haber merkezindeki muhabirlerden haber almanızı sağlayacak “The Headlines” adlı yeni bir sabah programı var. Bu arada, yeni bir kısa form dizisi olan “Şortlar”, yemek tarifi fikri, TV ve kitap önerileri, seyahat ilhamı ve iyi yaşamak için ipuçları gibi yaşam tarzı içerikleri sunacak.

“The Magazine Stand” adlı bir özellik, diğer mecralardan seçilmiş uzun biçimli anlatımlı gazetecilik seçkisi sunacak. Audm sağladı.

Görsel Kaynakları: NYT

Şirket, bu lansman sonucunda bağımsız Audm uygulamasının kullanımdan kaldırılacağını söylüyor. Mevcut tüm Audm iOS aboneleri, NYT Audio’ya otomatik olarak aynı aylık veya yıllık oran üzerinden geçiş yapacak ve böylece mevcut anlatımlı makale içeriklerine erişmeye devam edebilecekler.

Ayrıca en çok okunan hikayeleri, kültür hikayelerini ve diğer içerikleri bir saat veya daha kısa sürede bir araya getiren bir “Günlük Oynatma Listesi” ve gazetecilerin kendi çalışmalarını okuyup hikaye etrafında ek bağlam paylaştığı bir “Muhabir Okur” özelliği de vardır.

Serial Productions’tan “This American Life”, “Serial” ve diğer şovların yanı sıra “The Athletic”ten spor talk şovları da dahildir.

Görsel Kaynakları: NYT

NYT’nin ses uygulaması, bugünün gelişinden yaklaşık bir buçuk yıl önce beta testindeydi ve tüm haber aboneleri tarafından kullanılabilir.

Şirket, bu lansman sonucunda Apple veya Spotify gibi üçüncü taraf platformlardan mevcut içeriklerinden herhangi birini çekmeyi planlamadığını belirtiyor.

Uygulamanın gelişi, The New York Times’ın artık popüler NYT Cooking uygulamasını ve daha yakın zamanda güncellenmiş bir NYT Games’i (önceden Crossword) içeren kendi özel mobil uygulamalar dizisine yaptığı genişletilmiş yatırımı takip ediyor. son zamanlarda yararlanan kelimesinden satın alma.

Audio Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Stephanie Preiss, “The New York Times’ı deneyimlemenin yeni bir yolunu daha fazla kişiye tanıtmaktan heyecan duyuyoruz” dedi. lansman duyurusunda. “Sesli gazetecilik hikayeleri hayata geçirme gücüne sahip ve uygulamamız artık izleyicilerimizin okumanın bir seçenek olmadığı anlarda köpek yürüyüşlerinde, işe giderken The Times’ı yanlarında götürmelerine olanak tanıyor. New York Times Audio’yu haber abonelerine sunmak, Times aboneliğine gün boyunca daha fazla anda daha fazla değer katmamızın yollarından yalnızca biri” diye ekledi.

New York Times Ses uygulaması yalnızca iOS.

Yazma tarihi itibariyle, ABD App Store’un Haberler bölümünde 5. sıraya yükseldi.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın