Super Mario Bros. Wonder uygulamalı — 2D Mario yine heyecan verici

Bu Ekim ayında San Francisco’da düzenlenen ve “Playing the Edge” temasını keşfedeceğimiz GamesBeat Next’in geri dönüşünü duyurmaktan büyük heyecan duyuyoruz. Burada konuşmak için başvurun ve buradan sponsorluk fırsatları hakkında daha fazla bilgi edinin. Etkinlikte ayrıca duyuracağız 25 en iyi oyun girişimi 2024’ün Oyun Değiştiricileri olarak. Bugün başvurun veya aday gösterin!
Geçtiğimiz hafta sonu Seattle’da Nintendo Live’a katılmam gerekiyordu ve Super Mario Bros. Wonder ile uygulamalı zamanım (Switch için 20 Ekim’de çıkıyor) kesinlikle öne çıkanlar arasındaydı.
Bu, New Super Mario Bros. U’nun 2012’de Wii U için çıkmasından bu yana çıkan ilk yeni 2D Mario platform oyunudur (yaratım temelli Mario Maker 2’yi saymazsak). ve ruh. Mekanik olarak sağlamdı ama sanatsal açıdan yumuşaktı.
Wonder, 2D Mario’nun yeniden heyecan verici olmasını sağlamak için harikalar yaratıyor.
Yeniden daha yeni
En çok öne çıkan, geliştirilmiş animasyondur. Yeni oyunlardaki her şey her zaman biraz düz görünüyordu. Burada Mario ve arkadaşları çok daha yetenekli bir şekilde dünya çapında duygu ve hareketlerini ifade ediyor ve zıplıyor. Bir karakterin boruya girmesini izlemek bile çok eğlenceli. Bir noktada Mario bir tane yaptı ve şapkası düştü. Daha sonra eli borudan çıkarak kapağı tutup geri çekti.
Oynanış açısından her şey Yeni seridekine çok benziyor. Sorun değil, çünkü bu oyunların iyi yaptığı bir şeydi. Hala duvardan atlamalara ve size biraz daha mesafe kazandırabilecek havadaki küçük dönüş hareketlerine erişiminiz var.
Ancak rozetler aracılığıyla kullanabileceğiniz bir sürü başka hamleniz de var. Bunlardan yalnızca birini seviye başına donatabilirsiniz ve bunlar oyunu farklı şekillerde geliştirir. Bunlardan biri, yukarıda bahsedilen dönüş hareketini, havada süzülmenizi sağlayan paraşüt benzeri büyük bir kapakla değiştirdi. Bir diğeri sizi madeni paralara karşı çekici kılar. Bir noktada, ilk duvarın dikey sıçramasını sağlayan yeni bir rozetin bulunduğu seviyeye gittim. Bu seviyeyi tamamladıktan sonra oyunun geri kalanında kullanmak üzere o rozetin kilidini açtım.
Ayrıca bazı yeni güçlendirmelerin keyfini çıkaracaksınız. Biri sizi bir file dönüştürüyor, size hortumuyla suyu emme ve fırlatma yeteneği veriyor ve bilirsiniz, iri yapılı bir erkek ya da kız oluyorsunuz.
Her seviyede ayrıca bir Harika Çiçek bulunur. Bunlar belki de oyunun en ilginç mekaniğidir çünkü her biri farklı bir şey yapar. Biri dünyayı dalgalı hale getirdi ve daha çok yılan gibi davranmaya başlayan bir boru da dahil olmak üzere bazı nesneleri hayata döndürdü. Bir diğeri tavanı çökerterek yerdeki kırılabilir blokların arasından çaresizce kaçmaya zorladı.
Wonder’daki eğlencenin çoğu, her Wonder Flower’ın ne yapacağını görmekten geliyor.

Yeni arkadaşlar
New Super Mario Bros. Wii ve New Super Mario Bros. U’da olduğu gibi Wonder, dört oyuncuya kadar işbirliğini destekliyor. Ama burada işler biraz farklı yürüyor. Artık diğer oyuncularla çarpışamaz veya yakalayamazsınız. Bu, artık arkadaşlarınızı alıp çukurlara atamayacağınız anlamına geliyor. Kişisel olarak bu değişikliği memnuniyetle karşılıyorum çünkü bu maskaralıklardan oldukça çabuk yoruldum.
Geçmiş oyunlara kıyasla seçebileceğiniz çok daha fazla karakter var. Mario, Luigi, Şeftali, Sarı Kurbağa, Mavi Kurbağa, Daisy (hadi gidelim), Nabbit ve Yoshi’nin dört farklı rengi var. Karakterlerin çoğu aynı şekilde oynuyor ancak Nabbit ve Yoshiler güçlendirmelerden dolayı dönüşemiyor. Üzgünüm ama fil tarzı Yoshiler yok. Ancak bu karakterler herhangi bir hasar almazlar, dolayısıyla oyunu kolay modda oynamaya benzerler.
Yoshilerin ayrıca tanıdık kanat çırpma ve dil kapma yetenekleri de dahil olmak üzere bazı özel mekanikleri vardır. Diğer karakterler de Yoshi’yi kontrol eden bir oyuncuya binebilir. Bu aynı zamanda sürücüyü hasara karşı dayanıklı hale getirecektir.

bekleyemiyorum
Wonder demosunu bir kez Daisy ve bir kez de Yoshi olarak iki kez oynama fırsatım oldu. Her iki deneyimde de harika zaman geçirdim. Oyunu tek başıma oynadığımda Daisy veya diğer “normal” karakterlerden biri olarak oynamak isteyeceğimi hayal ediyorum. Ancak arkadaşlarla oynarken etrafta en az bir Yoshi’nin bulunması yararlı olacaktır.
Her iki durumda da, çok eğleniyordum. New Super Mario Bros. oyunlarından keyif aldım ama onlara karşı büyük bir heyecan duyabiliyordum. Ancak Super Mario Bros. Wonder, 20 Ekim çıkış tarihi için beni heyecanlandırdı.
GamesBeat’in inancı Oyun endüstrisini ele alırken “tutkunun işle buluştuğu yer” söz konusudur. Bu ne anlama gelir? Sadece bir oyun stüdyosunda karar verici olarak değil, aynı zamanda bir oyun hayranı olarak haberlerin sizin için ne kadar önemli olduğunu size anlatmak istiyoruz. İster makalelerimizi okuyun, ister podcast’lerimizi dinleyin, ister videolarımızı izleyin, GamesBeat sektör hakkında bilgi edinmenize ve onunla etkileşimde bulunmanın keyfini çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Brifinglerimizi keşfedin.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada