Şirket Shorts’a odaklandığından YouTube Stories 26 Haziran’da kullanımdan kaldırılıyor
Hikayeler bitti – en azından YouTube’da, yani. Google’a ait video sitesi bugün, şirketin geleneksel uzun formatına ek olarak Kısa videolar, Topluluk gönderileri ve canlı videolar gibi diğer önemli alanlara odaklanmayı amaçlaması nedeniyle YouTube Stories’in 26 Haziran 2023’te kapatılacağını duyurdu. içerik. YouTube, içerik oluşturucuların forum gönderileri, uygulama içi mesajlar, YouTube Studio’daki hatırlatıcılar ve daha fazlası gibi çeşitli kanallar aracılığıyla kapanma konusunda uyarılacağını söylüyor.
Hikayeler, hemen hemen her sosyal uygulama tarafından kopyalandıktan sonra, TikTok’un yükselişinin ardından ilgisini kaybetti. Bu günlerde hizmetler, daha geçici ve gündelik Hikayeler formatı yerine TikTok tarafından popüler hale getirilen kısa biçimli dikey video formatını benimsiyor.
YouTube, Hikayeleri terk etme konusunda da yalnız değil. Netflix geçmiş yıllarda Hikaye benzeri bir özelliği test etti popüler şovlardan video ve fotoğraflar paylaştığı mobil uygulamasında “Ekstralar” adını verdi. Yayıncı daha sonra aşağıdaki gibi özelliklerin kullanıma sunulmasıyla dikey videoyu benimsemeye başladı: kısa biçimli komedi videoları akışı, “Hızlı Gülüşmeler” ve bir ilgili dikey video özelliği çocuklara yönelik. LinkedIn de 2021’de Hikayeler özelliğini bıraktı. Ve Spotify kısa süre önce buna benzer bir özellik sunarken Sanatçı profilleri için hikayeleruygulamanın daha büyük yeniden tasarımı, TikTok benzeri keşif akışlarına öncelik verir merkezi odak noktası olarak.
İlk olarak 2018’de piyasaya sürülen, YouTube resmi olarak Hikayeleri kullanıma sundu 10.000’den fazla abonesi olan içerik oluşturuculara ulaştı – ancak erişimi, gündelik, kişisel paylaşımın gerçekten yükselmesine izin verecek şekilde YouTube’daki herkesin erişimini hiçbir zaman genişletmedi. Şirket, o sırada içerik oluşturucuların, sahne arkası güncellemeleri, vlog’lar, gelecek videolara kısa bakışlar, hızlı güncellemeler ve daha fazlası gibi şeyler için izleyicileriyle daha gösterişli ve üretilmiş videolar arasında etkileşim kurmak için Hikayeleri kullanabileceğini önermişti.

Görsel Kaynakları: Youtube
Instagram ve Snapchat’teki Hikayeler gibi, YouTube Hikayeleri de belirli bir süre sonra, bu durumda 7 gün sonra kaybolacaktı. Hikayeleri bir içerik oluşturucunun profiline Instagram’daki gibi kaydetmek mümkün değildi. Hikaye AYRICALIKLARYine de.
Özellikle aşağıdakiler gibi diğer katılım araçlarının başarısı göz önüne alındığında, özelliğin sınırlı düzeyde benimsendiğini söylemek yanlış olmaz. Toplum içerik oluşturucuların hızlı güncellemeler paylaşmasına, içeriklerini tanıtmasına veya hayranlarla sohbet etmesine de olanak tanıyan gönderiler. Aslında YouTube, Stories’in çalışmadığını kabul ediyor ve bugünkü duyuruda, hem Stories’i hem de Topluluk gönderilerini kullanan içerik oluşturucular arasında, Stories’e kıyasla “birçok kez daha fazla yorum ve beğeni” topladığını belirtiyor. Topluluk gönderilerine erişim yakın zamanda genişletildi YouTube 500’den fazla abone gereksinimini düşürdüğü için daha geniş bir içerik oluşturucu grubuna ulaştı.
Ayrıca, içerik oluşturucular kısa biçimli video çabalarını YouTube Shorts’a kaydırdı. Şirket, bu biçimin Hikayelerden daha başarılı olduğunu belirtiyor çünkü her ikisini de kullanan içerik oluşturucular, Kısa Videolarda Hikayelerden ortalama olarak “birçok kat daha fazla abone” gördü.
TechCrunch’a değişiklikler hakkında bir YouTube sözcüsü, “YouTube’da Shorts’un benimsenmesi arttıkça, içerik oluşturucuların bu yeni biçimden yararlandığını gördük” dedi. “Yaratıcıların başarılı olması gereken kilit alanlara öncelik verebilmemiz için hikayeler ortadan kalkıyor. İçerik oluşturucuların büyümesine ve kitleleriyle çeşitli formatlarda bağlantı kurmasına yardımcı olmak için yatırım yapmaya devam edeceğiz” diye eklediler.
Bir topluluk forumu gönderisine ek olarak, Stories’i sık sık kullanan içerik oluşturucular, YouTube Studio’da, Yardım Merkezi içeriğindeki bir bildirim aracılığıyla kullanımlarının kapatılacağı konusunda uyarılacak ve YouTube, düzenli olarak yayınlayacağı yakında çıkacak bir Creator Insider videosunda içerik oluşturuculara değişiklikleri hatırlatacak. güncellemeler. Ayrıca içerik oluşturucular bu özelliğe 26 Haziran’dan önce erişirse doğrudan Hikayeler’de bir bildirim olacak.
YouTube’a göre, bu tarihte artık yeni bir YouTube Hikayesi oluşturmak mümkün olmayacak, ancak halihazırda yayında olan Hikayeler, orijinal olarak paylaşıldıktan sonra 7 gün boyunca yayında kalacak.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada