Salesforce, modelleri kuruluşa getirmek için AI Cloud’u kullanıma sunuyor

Salesforce, ultra rekabetçi yapay zeka alanındaki konumunu güçlendirmeyi amaçlayan yeni bir ürün grubunu piyasaya sürüyor.

“Kurumsal kullanıma hazır” yapay zeka sunmak için tasarlanmış araçları içeren AI Bulutu adı verilen paket, Salesforce’un ürün portföyünü yapay zeka yetenekleriyle büyütmeye yönelik en son disiplinler arası girişimidir. Birçok yönden, bu bir devam şirketin Mart ayında başlattığı ve üretici yapay zekayı Salesforce platformunun tamamına dahil etmeyi amaçlayan üretken yapay zeka girişimi.

Salesforce’ta gelişmekte olan teknolojiden sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Adam Caplan, TechCrunch’a bir telefon görüşmesinde “Aslında bu, üretken yapay zekayı kuruluşa güvenilir bir şekilde getirmekle ilgili,” dedi. “AI’da sahip olduğumuz geçmişi kullanmak ve bunu güvenilir bir şekilde yığınımıza yerleştirmek için inanılmaz derecede hızlı hareket ediyoruz.”

AI Cloud, Salesforce’un bulut altyapısı üzerinde Amazon Web Services, Anthropic, Cohere ve OpenAI dahil olmak üzere çeşitli iş ortaklarının AI modellerini (özellikle metin üreten modelleri) barındırır ve sunar. Salesforce’un yapay zeka araştırma bölümünden edinilebilen birinci taraf modeller, kod oluşturma ve iş süreci otomasyonu gibi yeteneklere güç katar. Veya müşteriler kendi altyapılarında veri depolarken özel olarak eğitilmiş bir modeli platforma getirebilirler.

Kibir uzak değil Amazon’un yakın zamanda piyasaya sürdüğü BedrockAWS tarafından kurum içinde eğitilmiş bir model ailesi ve başlangıç ​​iş ortaklarından önceden eğitilmiş modeller sunar.

Caplan, “Yaptığımız şey, temelde bir ekosistem yaklaşımı – açık bir yaklaşım – benimsiyor ve en iyi kullanım durumu için en iyi modelle çalışıyoruz” dedi.

Her yerde üretken yapay zeka

AI Cloud’daki Salesforce tarafından oluşturulan modeller, Data Cloud, Tableau, Flow ve MuleSoft dahil olmak üzere Salesforce’un amiral gemisi ürünlerinde yeni yeteneklere güç veriyor. Toplamda dokuz model vardır: Sales GPT, Service GPT, Marketing GPT, Commerce GPT, Slack GPT, Tableau GPT, Flow GPT ve Apex GPT.

Sales GPT, kişiselleştirilmiş e-postaları hızlı bir şekilde otomatik olarak oluşturabilirken Service GPT, vaka verilerine ve müşteri geçmişine dayalı olarak hizmet brifingleri, vaka özetleri ve iş emirleri oluşturabilir. Bu arada Pazarlama GPT’si ve Ticaret GPT’si, müşteri verilerine göre her bir alıcıyı hedeflemek ve ürün açıklamalarını özelleştirmek için kitle segmentleri oluşturabilir veya ortalama sipariş değerinin nasıl artırılacağı gibi öneriler sağlayabilir.

Salesforce Yapay Zeka Bulutu

Görsel Kaynakları: Satış ekibi

Slack GPT, Tableau GPT, Flow GPT ve Apex GPT, doğası gereği biraz daha uzmanlaşmıştır. Slack GPT ve Flow GPT, kullanıcıların Slack veya Flow’da yapay zeka eylemlerini içeren kodsuz iş akışları oluşturmasına olanak tanır. Tableau GPT, doğal dil istemlerine dayalı görselleştirmeler oluşturabilir ve veri içgörülerini ortaya çıkarabilir. Apex GPT’ye gelince, kod güvenlik açıklarını tarayabilir ve Salesforce’un tescilli programlama dili olan Apex için satır içi kod önerebilir.

Slack GPT, Commerce GPT, Sales GPT ve Service GPT dahil olmak üzere birçok model bugün itibariyle yayında. Geri kalanı – eksi Ekim ayında gelen Flow GPT – bu ayın başlarında gelmesi planlanıyor.

Salesforce Yapay Zeka Bulutu

Görsel Kaynakları: Satış ekibi

Cloud AI’daki göze batan eksikliklerden biri, şuna benzer bir görüntü oluşturma modelidir: DALL-E 2 Ve Kararlı Difüzyon. Caplan, pazarlama kampanyaları, açılış sayfaları e-postaları ve daha fazlasını oluşturmak için yararlı olduğunu kabul ederek, üzerinde çalışıldığını söyledi. Ancak, telif hakkından toksikliğe kadar bir dizi engel olduğunu da sözlerine ekledi. Salesforce, onu piyasaya sürmeden önce üstesinden gelmeyi hedefliyor.

güven katmanı

Peki AI Cloud’u diğerlerinden ayıran başka ne var? Salesforce, yeni bir AI moderasyon ve redaksiyon hizmeti olan Einstein Trust Layer’ı tanıtıyor. Nvidia’nınkine benzer NeMo KorkuluklarıEinstein Güven Katmanı, metin oluşturan modellerin müşteri satın alma siparişleri ve telefon numaraları gibi hassas verileri tutmasını engellemeye çalışır.

Caplan, Einstein Güven Katmanı’nın, normalde üretici yapay zeka araçlarını kullanmalarını engelleyen katı uyumluluk ve yönetişim gereksinimleri olan şirketleri hedeflediğini söylüyor. Elbette, tam zamanı. Amazon, Goldman Sachs ve Verizon dahil olmak üzere büyüyen bir şirket listesi, gizlilik risklerini gerekçe göstererek ChatGPT gibi üretken yapay zeka kullanımını yasakladı veya kısıtladı.

Caplan, “Her müşteriden gelen bir numaralı soru, güven ve güvenlik ve onların bu yeni teknolojilere – bu yeni dünyaya – güvenli bir şekilde yaklaşmalarını kurumsal olarak nasıl sağlayabileceğimizle ilgilidir” dedi.

Einstein Güven Katmanı, bir uygulama veya hizmet ile metin üreten bir model arasında yer alır, bir istemin hassas bilgiler içerebileceğini algılar ve modele ulaşmadan önce arka uçta otomatik olarak kaldırır. Hizmet ayrıca ister bir istemde ister bir modelden gelen yanıtta olsun toksisite (örneğin, cinsiyetçilik, ırkçılık ve diğer ayrımcılık biçimleri) için filtre uygulayabilir.

Salesforce, Amazon SageMaker veya Google’ın Vertex AI’sı gibi üçüncü taraf platformlardaki modelleri AI Cloud’a bağlayan kullanıcıların yine de Einstein Trust Layer’a dokunabileceğini söylüyor. Ve OpenAI müşterileri için Salesforce, Einstein Trust Layer ile birlikte OpenAI’nin güvenlik araçlarını kullanarak ortak içerik denetimi sağlamak için OpenAI ile bir “güven ortaklığı” kurduğunu söylüyor.

Modelleri ve istemleri denetlemek zor bir iştir ve Salesforce’un pek çok rekabet yolu vardır. Microsoft, daha geçen ay giriş yaptı Modeller de dahil olmak üzere metin ve görüntüleri denetlemek için yeni bir AI hizmeti, Einstein Trust Layer’a benzer model özelleştirme seçenekleri sunar. Azure OpenAI Hizmeti (yalnızca OpenAI modelleri için olsa da).

Belki de bu nedenle, AI Cloud’u diğer yönetilen AI hizmet tekliflerinden daha fazla ayırmak için Salesforce bir dizi bilgi istemi “şablonları” ve bilgi istemi şablonu oluşturma araçları başlatıyor. Salesforce, şablonun “optimize edilmiş” AI istemlerinin, model tarafından oluşturulan çıktıları bir şirketin ihtiyaçları bağlamında temellendirmek için “uyumlaştırılmış” verileri kullandığını ve oluşturulan içeriğin kalitesini ve alaka düzeyini etkilediğini söylüyor.

Caplan, AI Cloud’daki üretken bir AI modelini belirli bir kullanım durumuna uyarlamanın zamanını ve maliyetini azaltmak için olduğunu söyledi. Örneğin, bir müşteri, bir modele e-posta yanıtlarını bir kurum stiliyle uyumlu bir şekilde söylemesi için “talimat veren” veya bir Salesforce veri tabanından belirli müşteri bilgilerini çeken bir şablon oluşturabilir.

Caplan, “Bu, bir e-postanın kalitesi ve daha genel kopya ile müşteri ilişkileri yönetimi verilerine dayanan kopya arasındaki fark açısından gerçekten temel bir değişiklik” dedi.

Elbette hızlı mühendislik yeni bir bilim değil. Writer, Jasper ve hatta Grammarly gibi diğer üretken AI platformları, modellerin yanıtlarını belirli stillere yönlendirmenin yollarını sunar. Muhtemelen buradaki gerçek değer önerisi – en azından Salesforce’un altını çizdiği şey – Salesforce verilerinin bir modele bağlanma (ve bu model tarafından manipüle edilme) kolaylığıdır.

Halihazırda Salesforce ürün ekosistemine yerleşmiş müşteriler için bu muhtemelen ikna edici bir satış konuşmasıdır.

Caplan, “Yapay zeka artı veri artı müşteri ilişkileri yönetimi gerçekten güçlü bir kombinasyon” dedi. “Bu istemleri daha akıllı ve daha iyi hale getirmeye devam edebiliriz. Ve bu gerçekten güçlü olacak, ayrıca modelleri eğitmek ve müşterilerimize daha fazla değer sunmak ve yığındaki benzer şeyler.”

Salesforce, AI Cloud’un bu yıl içinde piyasaya çıkacağını ve Einstein Güven Katmanının bu ayın sonlarında genel kullanıma sunulacağını söylüyor.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın