Porsche, marjları lüks ve hızla büyütmeyi nasıl planlıyor?
Porsche ile CEO Oliver Blume direksiyon başında – son birkaç yılda bir dizi dönüm noktasına ulaştı. Eylül 2022’deki halka arzından bu yana hisse fiyatı %36’dan fazla arttı ve kar marjları gıpta edilecek %18 seviyesinde.
Yine de Blume tatmin olmuş değil.
Blume, bu ayın başlarında şirketin 75. yıl dönümü kutlamaları sırasında “Şirketi bir spor takımı gibi yönlendiriyoruz” dedi. “Başarıdan sonra odaklanma [on] daha fazla ne yapabiliriz… bir sonraki hedefe gitmek.
Blume, bir sonraki hedefin %20 marj olduğunu söyledi. Bunun yolu yeni segmentlere yapılan yatırımlarla ve hatta belki de bir yedi rakamlı hiper araba.
Zamanlama herşeydir
Son dokuz ay, son birkaç yılda halka açılan diğer otomobil üreticilerine, özellikle de Canoo, Fisker, Lucid Motors ve Polestar gibi şirketlere karşı nazik olmadı. özel amaçlı satın alma şirketleri ile birleşti. Hisse başına 78 dolardan çıkış yapan 2021 halka arz sevgilisi Rivian bile fiyatının yaklaşık %82 düştüğünü gördü.
Porsche, benzer bir kaderden kaçınmayı başardı – Blume’un yıllarca süren hazırlığa borçlu olduğu bir sonuç.
Blume, “Şirketi geliştirdiğimiz yıllar süren bir süreçti,” dedi. “Beş yıl önce, Porsche asla borsaya gidemezdi ve şimdi tam zamanıydı.”
Bu hazırlık, marjlar, kârlar ve nakit akışı gibi temel unsurlara yeniden odaklanmayı gerektiriyordu. Ancak tüm bunların şirketi sıkıcı hale getirdiğini düşünmeyin. Blume, Porsche’nin Stuttgart’taki 75. doğum günü partisinde Görev X, en karlı değil, şimdiye kadar yapılmış en hızlı üretim arabası olacak şekilde tasarlanmış bir hiper araba.
Lüks segmente doğru ilerliyor
Büyüyen kar marjları söz konusu olduğunda, lüks segmentten daha iyisini yapmak zor.
Porsche kesinlikle birinci sınıf bir üretici olmasına rağmen, itibarı lüks değil performans üzerine inşa edilmiştir. Mercedes-Benz veya Rolls-Royce gibi markalara meydan okuyacak bir pivot, hafife alınmamalı.
“Yeni bir segmente geçmeye karar vermeden önce, pazarların, kar havuzlarının ve dünyanın farklı bölgelerinin derinlemesine analizini yapıyoruz ve lüks SUV segmentinin oldukça büyük ve çok güçlü bir gelişme potansiyeline sahip olduğunu düşünüyoruz. gelecekten ve güçlü kar marjlarından. Eksik olan, orada çok sportif bir şey, ”dedi Blume.
Yani alıcılar premium SUV segmentinde pek çok lüks ve şık seçeneğe sahip ancak hiçbiri Porsche karakterine sahip değil.
Cayenne’den öğrenmek
Bu, Porsche’yi 20 yıl önce Cayenne SUV’u tanıtmaya iten şeye benzer bir hikaye. Pek lüks olmasa da, uzun, büyük ve geniş Cayenne, şirketin saf spor tekliflerinden büyük bir sapmaydı.
Cayenne, birçok marka tutkunu Porsche’nin yolunu kaybettiğini söyleyerek tartışmalara yol açtı. Sonun başlangıcından çok uzakta, Cayenne artık Porsche’nin en çok satanı ve şirketin hızlı, çekici spor otomobil portföyü her zamankinden daha geniş.
Yeşil otlaklara yönelen Porsche, büyük bir başarı elde etti ve Blume şimdi bunu yeniden başarmayı umuyor.
Bir sonraki genişletme, Blume’nin kod adı K1 ile andığı yeni bir SUV. Bu yeni SUV, ilk olarak Mart ayında bahsedildi ve 2027’de Cayenne’den daha büyük olacak. Hızlı da olacak ama burada odak noktası lüks.
Blume, Porsche’nin 2030 yılına kadar %80 elektrikli araç sağlama hedefine uygun olarak performansın tamamen elektrikli bir aktarma organından geleceğini söyledi. Ancak, arabanın görünümü ve düzeni biraz yabancı olabilir. Blume, “Tasarıma şaşıracaksınız,” dedi.
Blume ayrıca K1’in sistem ve yazılımının, otomobilin “teknoloji profilinin” benzersiz olacağını söyledi.

Aranan: yazılım mühendisleri
Şirket, yalnızca Porsche’de bulunan yenilikçi teknolojiler yaratmak için bir işe alma çılgınlığı yaşıyor – işçi çıkaran bir sektörden önemli bir fark.
Porsche, çoğu yazılım tarafında olmak üzere 1.000’den fazla açık teknik pozisyona sahiptir. Blume, bunun şirket kimliğinin giderek daha temel bir parçası haline geldiğini söyledi: “Geliştirmekte olduğumuz IP’nin çok özel olduğunu düşünüyoruz,” dedi Blume. “Bu tür maliyetlerin %100’lük kısmı marka kimliğimiz ve ürün kimliklerimiz için önemlidir. Dolayısıyla bu bizim temel işimiz.”
Blume için bu, oluşturma ve satın alma tartışmasına açıklık getiriyor.
“Ana faaliyet alanınız olmayan alanlarda pazardan çözümler satın alabilirsiniz… Bu nedenle, bizim için bu odak noktasının neresinden yararlanacağımız, temel yetkinliklerimizi geliştirmek için pazardan en iyi yetenekleri nereden alacağımız çok açık.” dedi. “Ve çok önemli olmayan diğer alanlarda… ortaklarla birlikte çalışacağız, ancak onlar piyasadaki en iyi ortaklar.”
Bu temel deneyim söz konusu olduğunda, Blume şunları söyledi: “Tüm dokunuş ve hisler ile yazılım deneyiminin araca gelmesi Porsche için benzersiz olmalı.”
Tamamen elektrikli lüks bir SUV getirmek – Amerikalı alıcılar için bir kedi nanesi – mali açıdan mantıklı olabilir. Bununla birlikte, son derece düşük hacimli hiper otomobiller için (Porsche, 918 Spyder’ın yalnızca 918’ini sattı), değer teklifi genellikle biraz daha belirsizdir.
Blume, Mission X gibi rekor kıran bir halo arabanın marka oluşturma etkisine değindi: “Tüm hiper arabalarımız ikonlardır” dedi. Ancak, bazı daha somut faydalar da var. “Hiper arabalarda, şirketin geliştirebildiği, üretebildiği, teknolojilerimizin ne olduğunu gösterebildiği en iyi şeyi gösteriyoruz. [are] Gelecek için. daha sonra getireceğiz [them] diğer seri arabalara ve dolayısıyla sadece bir vitrin değil, gerçek hayat, yenilikler getirmek, yenilikler geliştirmek” dedi. “Bütün ekip odaklandı, motive oldu, bir hiper araba geliştirmeye itildi ve bu, şirketin sunabileceği en iyi şey.”
Misyon X: olmak ya da olmamak?
Blume, Mission X’in üretilip üretilmeyeceğini belirtmeyi defalarca reddetti, ancak öğrenmek için uzun süre beklememize gerek yok.
Kararın “önümüzdeki ay içinde” verileceğini söyledi. Yeşil ışık yakması durumunda ilk resmi görevi, Nurburgring Nordschleife çevresindeki en hızlı seri üretim araba tur rekorunu yeniden ele geçirmek olacak. Blume için, batı Almanya ormanlarının içinden geçen 13 millik ikonik yarış pisti, Porsche’nin DNA’sının bir parçası: “Bir araba konseptini tasarlayıp oluşturduğumuzda, Nurburgring Nordschleife, Porsche için ölçüttür.”
Porsche’nin son hiper arabası, 2013’ler 918 casus, kendisi 6:57 ile bir seri üretim araba için en hızlı tur süresini belirledi. 2,7 milyon dolarlık Mercedes-AMG One tarafından belirlenen mevcut rekor, 6:35’te bulunuyor. Bu muhtemelen, neredeyse seksenlik bir şirket tarafından inşa edilen ve hala pistte cesaretini kanıtlamaya niyetli bir otomobilin varoluşsal hedefi olan Mission X’in hedefi olacaktır.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada