Polestar ve Volvo, yazılım arafına yakalanan en son otomobil üreticileridir.

Görünüşe göre yazılım, otomobil üreticileri için zor. Ve sözde yazılım tanımlı bir araba yapmak – otomotiv çevrelerinde du jour terimi – daha da zordur.

Yazılım geliştirme sorunları neden oldu yönetici değişiklikleri VW Group’ta tuğlalı araçlar, hatırlıyor ve genellikle hoş olmayan araç deneyimleri. Şimdi, Polestar ve Volvo Cars yazılım geliştirmenin sonsuz döngüsüne kapıldı. Her iki şirket de yazılım geliştirme sorunları nedeniyle bir sonraki EV’lerinin lansmanını erteledi.

Polestar Perşembe günü ilk çeyrek kazanç raporunun bir parçası olarak, Volvo Cars tarafından paylaşılan yeni tamamen elektrikli platformunun nihai yazılım geliştirmesine ihtiyaç olduğunu ve Polestar 3’ün üretiminin başlamasının 2024’ün ilk çeyreğine ertelendiğini söyledi. Volvo Cars, aynı ana şirket olan Geely Holdings’e aittir. Polestar, Haziran 2022’de özel amaçlı bir satın alma şirketiyle birleşerek halka açıldı. Volvo Cars, Polestar’ın çoğunluk hissedarı olmaya devam ediyor.

Şirket, “Bunun ve otomotiv endüstrisini etkileyen ekonomik ortamın ışığında, Polestar şimdi 2023’te 60.000 – 70.000 araçlık küresel hacimler bekliyor ve geçen yılki 51.491 adetlik rekor teslimatın ardından yıllık %16 – %36’lık bir büyümeyi temsil ediyor” dedi.

Polestar, Polestar 4’ün 2023’ün dördüncü çeyreğinde Çin’de piyasaya çıkmasının beklendiğini söyledi. Polestar 4, 2024’ün başlarında diğer pazarlara yönelecek.

Bu arada, Volvo Cars’ta da aynı hikaye devam ediyor. Şirket Perşembe günü, tamamen elektrikli Volvo EX90’ı üretmeye başlamayacağını söyledi. 2024’ün ilk yarısına kadar çünkü yazılım geliştirme ve test etmede ek zamana ihtiyaç duyar. Üretimin 2023 sonunda başlaması gerekiyordu.

VW Group da yakın zamanda yazılım geliştirme planlarını erteledi. Bu haftanın başlarında şirket, üst düzey yöneticilerini görevden aldı. yazılım kolu Cariad ve tekrar rayına oturtması için Bentley yöneticisi Peter Bosch’u getirdi.

Yazılımın 1.1 versiyonu günümüzde Volkswagen araçlarında bulunmaktadır. Yazılım 1.2. platformu Audi ve Porsche otomobilleri için geliştirilmekte olup, 2.0 sürümü tüm VW Grubu markaları için tasarlanmış bir işletim sistemi olacaktır. Ancak çabalar programın en az iki yıl gerisinde. Yazılım 1.2 platformunun 2022’de tamamlanması gerekiyordu. Şimdi Cariad, 2024 VW modellerine hazır olmak için bu yıl tamamlamaya çalışıyor.

VW Group, 2.0’ın lansmanını 2027 veya 2028’e kadar erteledi.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Similar Posts

Bir cevap yazın