İsveçli elektrikli araç üreticisi Polestar, Çin’de satılan Polestar otomobilleri için bir işletim sistemi oluşturmak üzere cep telefonu ve tüketici elektroniği şirketi Xingji Meizu ile ortak girişim kurdu.
Dünyanın geri kalanında Polestar, Google’ın Android Otomotiv İşletim Sistemi bilgi-eğlence sistemlerine güç sağlamak için araçlara. Google’ın Çin’de çok az pazar payı olmasına rağmen, büyük ölçüde hükümetin Google’ın kullanımını kısıtlaması nedeniyle. Xingji Meizu ile olan ortaklık, EV satışlarında lider olan Çin’in Polestar için ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.
Xingji Meizu’nun kurucusu Eric (Shufu) Li’dir.Çinli otomobil devi Geely’nin kurucusu ve başkanı. Şirket, son on yılda Android’in Çinli rakibi olmaya çalıştı. Xingji Meizu’nun Flyme Auto OS’si, Geely’s Lynk & Co 08 de dahil olmak üzere birkaç EV’ye entegre edilecek.
“Çin, dünyanın en hızlı büyüyen EV pazarlarından biri. Polestar CEO’su Thomas Ingenlath yaptığı açıklamada, “Tüketici elektroniği cihazları ve araçları arasında artan entegrasyon seviyeleri de dahil olmak üzere çok özel tüketici eğilimlerine sahip bir pazar” dedi. “Kendimizi güçlü bir şekilde tamamlayıcı yetkinliğe sahip bir şirketle ortaklık yaparak, hem sürücülerin hem de yolcuların beklediği yerel olarak uyarlanmış kullanıcı deneyimini sunabileceğiz.”
Ortak girişim aracılığıyla şirketler, Flyme Auto’yu Çin’de satılan Polestar otomobilleri için araç içi uygulamalar, akış hizmetleri ve akıllı araç yazılımı içeren sorunsuz bir işletim sistemi haline getirecek. Polestar, mobil ve artırılmış gerçeklik cihazlarını içerecek bir dijital ekosistem oluşturmanın ipuçlarını verdi.
Yine Geely’nin sahibi olduğu Polestar, Çin’deki yaklaşık 130 ticari personeli, ülkedeki Polestar satış ve servisini yürütecek tek kuruluş olacak yeni şirkete devretmeyi planlıyor. Polestar, ortak girişimin %49’una, kalan %51’i ise Xingji Meizu’ya ait olacak. Çinli şirket, Polestar ve Xingji Meizu tarafından sağlanan başlangıç sermayesinin ötesinde gelecekteki finansmanı ayarlayacak.
Mayısta, kutup yıldızı dedi Volvo Cars tarafından paylaşılan yeni tamamen elektrikli platformunun son yazılım geliştirmesinin ertelenmesi Polestar 3’ün üretiminin başlamasını 2024’ün ilk çeyreğine erteledi. Bu, Polestar’ın beklenen küresel hacimlerini yaklaşık 60.000 ila 70.000 araca düşürdü. Polestar, Çin’de 2023’ün dördüncü çeyreğinde ve diğer pazarlarda 2024’ün başlarında Polestar 4 üretimine başlamayı bekliyor.
Yazılım tanımlı araçlar oluşturmak zordur, bu nedenle otomobil üreticileri, günümüzde yeni EV’lerden beklenen güvenlik, navigasyon, sesli yardım ve eğlence özelliklerine ayak uydurmak için erişim alanlarını genişletiyor. General Motors kısa süre önce Apple yöneticisini işe aldı Mike Abbot, yazılım bölümünün başına geçecek. GM, yazılım geliştirmeyi kurum içine getirmeyi ve müşterileri için gelir getiren dijital hizmetler ve özellikler başlatmayı hedefliyor.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada