Netflix, Hindistan’a ve diğer tüm pazarlara parola paylaşımı kısıtlaması getiriyor

rent a car 34

Küresel akış devi, kısıtlamanın sınırlı bir şekilde kullanıma sunulmasının ardından, şirketin Haziran ayında sona eren çeyrekte 5,9 milyon abone kazanmasına yardımcı olmasının ardından, Netflix’in bugünden itibaren Hindistan’daki ve diğer tüm pazarlardaki tüketicilere şifre paylaşımı kısıtlaması getirdiğini söyledi.

Akış devi, Perşembe gününden itibaren geri kalan ülkelerinin neredeyse tamamında haneler arasındaki hesap paylaşımını ele almaya başlayacağını söyledi. Bir zamanlar hesap şifresi paylaşma uygulamasını destekleyen Netflix, şimdi bunun ticari beklentilerine karşı karmaşık zorluklar oluşturduğunu fark ediyor.

Geçen yıl, birçok aboneyi üzecek şekilde kısıtlamayı test etmeye başladı ve 2023’te Kanada, Yeni Zelanda, Portekiz, İspanya ve ABD dahil olmak üzere bir dizi başka ülkeyi de kapsayacak şekilde genişletti. Yukarıda belirtilen bazı pazarlarda Netflix, şifreyi paylaşanların arkadaşlarını ağırlamak için fazladan ödeme yapmasına izin verdi.

Firma, hesap paylaşım kısıtlamalarını yeni uyguladığı ülkelerdeki müşteriler için ek bir üyelik seçeneği sunmayacağını açıkladı. Şirket, hissedarlara yazdığı bir mektupta, bu kararın arkasındaki nedenin, bu pazarlardaki nispeten düşük pazar penetrasyonunun yanı sıra daha ekonomik Netflix abonelik katmanlarının mevcudiyeti olduğunu yazdı.

“Bu pazarlarda, son zamanlarda bu ülkelerin önemli bir kısmında (örneğin, Endonezya, Hırvatistan, Kenya ve Hindistan) fiyatları düşürdüğümüz ve çoğunda penetrasyonun hala nispeten düşük olduğu ve bu nedenle ek karmaşıklık yaratmadan çok sayıda pistimiz olduğu göz önüne alındığında, ekstra üye seçeneği sunmuyoruz. Netflix’i ödünç alan haneler, mevcut profillerini yeni ve mevcut hesaplara aktarabilecek.”

Şirket Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Netflix’in parola paylaşımı kısıtlamalarının, Haziran ayında sona eren çeyrekte güçlü bir abone artışı sağlamasına yardımcı olduğunu söyledi. Geçen yılın aynı çeyreğinde yaklaşık 1 milyon müşteri kaybının ardından şirket, şimdi 5,9 milyon abone kazandığını açıkladı. Bu artış, büyük ölçüde, hizmeti artık ücretsiz olarak paylaşamayan, kendi hesapları için ödeme yapmayı seçen bireylerden kaynaklanmaktadır.

Netflix CFO’su Spence Neumann, şirketin gelir artışının “büyük ölçüde ücretli paylaşım kullanıma sunmamızdan kaynaklandığını” söyledi. “Bu, yıl içindeki birincil gelir hızlandırıcımız ve bu etkinin birkaç çeyrekte artmasını bekliyoruz” diye ekledi.

Parola paylaşımına karşı devam eden çaba, potansiyel olarak Netflix’in çeşitli pazarlardaki rekabet gücünü daha da zorlayabilir. Örneğin, Netflix’in James Murdoch ve Mukesh Ambani tarafından desteklenen bir platform olan JioCinema ile zorlu bir rekabetle karşı karşıya olduğu Hindistan’ı ele alalım. JioCinema, yalnızca NBC, HBO ve Warner Bros.’tan çok sayıda popüler şov ve filmi yayınlamakla kalmaz, aynı zamanda bölgenin en çok rağbet gören spor etkinliklerinden bazılarına da ev sahipliği yapar.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Similar Posts

Bir cevap yazın