Mücevher sektörünün ihracatı 3 milyar doları aştı



Türk mücevher sektörünün ihracatı yılın ilk 7 ayında yüzde 4,5 büyüyerek 3 milyar doları aştı.

Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafınca açıklanan ve dış tecim verileri baz alınarak hazırlanan sektör raporunu yayınladı.

Buna nazaran, mücevher sektörünün temmuz ayında ihracatı 371 milyon dolara ulaştı. 2022 yılının ilk 7 ayında 3 milyar 68 milyon 756 bin dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Geçen yılın aynı dönemine göre yakalanan ihracat artış payı ise yüzde 4,5 oldu.

Temmuz ayında en oldukça mücevher ihracatı meydana getirilen ülke Birleşik Arap Emirlikleri olurken, 72 milyon dolar ihracat gerçekleşti.

Bu ülkeyi 47 milyon dolarlık ihracatla ABD Birleşik Devletleri (ABD), 42 milyon dolarlık ihracatla Hong Kong izledi. Dördüncü sırada 30 milyon dolarlık ihracatla Irak, beşinci sırada 24 milyon dolarlık ihracatla Kırgızistan yer aldı.

Yılın ilk 7 aylık döneminde ise en yüksek ihracat yüzde 21,9’sevinç artış ve 553,6 milyon dolarla ABD’ye yapılırken, onu yüzde 61,7’lik artış ve 545 milyon dolarlık ihracatla Birleşik Arap Emirlikleri, yüzde 41’lik artış ve 325 milyon dolarla Hong Kong takip etti. Dördüncü sırada 183 milyon dolarlık ihracatla Irak, beşinci sırada 151 milyon dolarlık ihracatla İsrail yer aldı.

TİM’in mücevher sektöründe ürün bazında yaşanan ihracat değişimlerini yayınlayan verilerine göre, temmuz ayında en çok ihracatı meydana getirilen ürün grubu, 303 milyon dolar ihracat gerçekleştirilen “altından mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” oldu.

“işlenmemiş veya yarı işlenmiş altın” grubunda 28,6 milyon dolar, “pırlantalı altından mücevherci eşyası ve aksamı” grubunda 13,5 milyar dolar, “gümüşten mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” grubunda 8,2 milyon dolar ihracat gerçekleşti.

Yılın ilk 7 ayında ise “altından mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” ihracatında, önceki yılın aynı dönemine nazaran yüzde 30 artış yakalandı ve 2 milyar 459 milyon dolar oldu. İkinci sırada, 234 milyon dolar ihracat meydana gelen “işlenmemiş veya yarı işlenmiş altın” grubu yer aldı.

“Pırlantalı altından mücevherci eşyası ve aksamı” grubundaki mamüllerin ihracatı yüksek bir ivme yakalayarak, yüzde 80,7 artış ve 149 milyon dolarlık ihracatla üçüncü sırada geldi. Dördüncü sırada ise yüzde 12,6’Iık artışla 85 milyon dolar ihracat ile “gümüşten mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası” yer aldı.

“Sektörünün yarattığı katma değer her geçen ay çok daha net ortaya çıkıyor”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Yakın, mücevher sektörünün yarattığı katma değerin her geçen ay fazlaca daha net bir halde ortaya çıktığını belirtti.

Yakın, 7 aylık rakamlara bakıldığında, Türkiye’de ihracatta büyümesi en hızlı sektörler arasında yer alan mücevher sektörünün büyüme ivmesini devam ettirdiğine işaret ederek, “Küresel ekonomideki zorluk ve dalgalanmalara karşın sektörümüz üretimin ve ihracatın artarak devam etmesi için yoğun mesai harcıyor, yıl sonuna kadar daha güçlü sonuçlar alma hedefimize güvenli adımlarla ilerliyoruz.” değerlendirmesini yapmış oldu.

kaynak: ekonomist.com.tr

Yorum yapın