Intuit’in değişimi | TechCrunch

yapay zeka ise dünyayı ele geçiriyormuş gibi hissediyor, bu duygu daha büyük teknoloji şirketleri arasında endişeli bir saplantı haline geldi.

Bunlar, DNA’ları aracılığıyla rekabet avantajını koruyabileceklerini bilerek güvenli bir şekilde büyümüş kuruluşlardır: daha ilginç, daha hızlı ve yıkıcı ürünler oluşturmak için yazılımdan yararlanırlar.

Şimdi, hepsinin üzerinde büyük bir soru asılı duruyor: AI’nın evrimi, tüm modeli güçlendirecek mi, yoksa onları, önceki neslin yıkıcılarını bozacak mı?

sezgiABD finans ve muhasebe yazılımı devi, bu kampların ilkinde yer almayı içtenlikle umut edenler arasında yer alıyor. Üretken yapay zeka geliştirmede ön saflarda yer almamış olabilir. plat du jour teknolojide, ancak doğal dil işleme ve makine öğrenimi gibi alanları kapsayan AI ile ilgili 700 patent kaydetti.

Topçuluğunda ayrıca birçok AI makinesinin çalışması gereken “petrol” de var: son beş yılda her gün 730 milyon müşteri etkileşimi ve 58 milyar makine öğrenimi tahmini dahil olmak üzere, mancınık yapmaya yardımcı olacağına inandığı bir veri ve veri altyapısı hazinesi gelecekte güçlü bir konuma getirir.

Ama tahmin edebileceğiniz gibi, tamamen sorunsuz bir yolculuk olmadı.

CEO Sasan Goodarzi liderliğindeki Intuit’in yapay zeka odaklı bir şirket olma hamlesi, iyi aktarılmış. Bunların bir kısmı kolay olmadı. 2022’nin başlarında şirket, daha az kritik rollerde çalışan 700’den fazla çalışanı işten çıkardı. benzer sayıda yeni rol eklemeAI planına doğru bir geçişi işaretlemek için.

Intuit için yüksek profilli bir satın alma olan ve Şubat 2020’de 7,1 milyar dolara satın alınan Credit Karma gibi büyük bahisler, “gelir zorlukları” bu da geçen yıl işe alımın durmasına neden oldu.

BMO Capital Markets yazılım öz sermaye araştırma direktörü Daniel Jaster, TechCrunch’a Intuit’in stratejik vizyonu “AI odaklı bir uzman platformu” olarak çerçevelediğini, ancak bunun gerçek uygulamasının o kadar da devrim niteliğinde olmadığını söyledi. Intuit şu anda AI ve makine öğrenimini kullanmaya odaklanmıştır. artırmak platform – vergi ve muhasebe yazılımı işindeki finans uzmanları için tam ölçekli bir yedek oluşturmak için değil.

“Yakın vadede, çoğu şirkete benzer şekilde, genel bir organizasyon olarak Intuit, müşterilerinin çoğu için daha zorlu hale gelen makro bir ortamda verimli büyümeyi sağlamaya çalışıyor” dedi. “Ancak kendi büyüklüğündeki birçok şirket gibi, başarılarını etkileyen faktörler iş birimine göre değişir.”

Tüm bunların yanı sıra Intuit, işini tehdit edebilecek alanlarda aksamalara karşı mücadele etme konusunda da bir üne sahiptir. Özellikle, güçlü lobi çabaları ABD’de ücretsiz vergi hizmetlerine karşı Şimdi, öyle görünüyor ki, Intuit şu ya da bu şekilde yemek yiyebilir: ücretsiz vergi hizmetlerine karşı tartışmayı kazanmak; veya AI kullanan daha ilgi çekici ücretli ürünler yaparak işi kazanın.

Ve asıl mesele bu: Hala çok fazla potansiyel var ve artık bir AI stratejisine sahip olmak, kamu pazarlarında incelenen teknoloji işletmeleri için bir zorunluluk olduğundan, şirketin AI melodisi daha da yükseliyor. Intuit’in baş veri sorumlusu Ashok Srivastava, şirketin kendisini “yapay zeka odaklı bir uzman platformu” olarak konumlandırmak için birkaç yıl önce belirlediği stratejiye dayanarak doğru zihniyete sahip olduğuna inanıyor.

Yani, Mountain View tabanlı Intuit’in kişisel finans (Credit Karma), pazarlama otomasyonu (MailChimp), muhasebe (QuickBooks) ve gelir vergisi beyannamelerini (TurboTax) yönetmek için platformlar içeren) hizmet portföyünün hepsi geçmişte ve gelecekte olacak. AI tedavisinden daha fazlasını alıyor olmak.

Srivastava bir röportajda, “İnşa ettiğimiz yapay zeka, son yıllarda oluşturduğumuz çok geniş bir veri altyapısı üzerine kuruludur” dedi. “Bu, gerçek zamanlı verileri etkinleştirir, akışlı kullanım durumlarını, toplu işlemeyi, tüm manipülasyonu, tüm depolamayı etkinleştirir. Ve en önemlisi, temiz veri iletimi bu altyapı katmanında gerçekleşir.”

Srivastava, teknik ve finansal projeleri yürüttüğü IBM, Sama ve NASA’da dişlerini çektikten sonra 2017 yılında Intuit’e katıldı. TechCrunch’a, yapay zeka stratejisinin amacının müşterilere “daha fazla para”, “işi azaltmak” ve “tam güven” sağlamak olduğunu söyledi.

Veri yeni petrol ise, o zaman AI’nın yeni elektrik olduğunu iddia ediyorum.

“Müşterilere, sahip olduğumuz veri ölçeğine ve sahip olduğumuz uzmanlığa sahip çok az şirket var” dedi. “Her zaman rakipler olacak. Ancak biz, yalnızca müşterinin ihtiyaçlarına odaklanıyoruz.”

Yapay zeka yeteneği olmayan şirketlerin zamanla ayakta kalamayacağına inanıyor. “Veri yeni petrol ise, o zaman AI’nın yeni elektrik olduğunu iddia ederim” dedi.

Perde arkasında üretken yapay zeka

Yapay zeka – hem onu ​​oluşturma ve onunla çalışma yeteneği hem de teknolojinin kendisi – bir süredir talep görüyor, ancak esasen makine oluşturmak için büyük miktarda veri kullanan bir yapay zeka dalı olarak çalışan üretken yapay zeka. Metin, resim ve video gibi oluşturulan içerik, ilgiyi ve talebi yeni seviyelere taşıdı.

Çeşitli tüketici odaklı şirketler, müşterileri çekmek ve verimliliği artırmak ve sadece uzaydaki yutturmaca dalgasını sürmek için ürün ve hizmetlerinin yanı sıra üretken yapay zekayı uygulamaya başladı.

Srivastava’ya göre OpenAI gibi şirketler, tüm senaryoları ele alabilen “genel” bir yapay zeka fikrine kapı açtı, ancak bundan önce Intuit gibi şirketler, daha dar kullanım durumlarını ele almak için bundan çok daha önce üretken yapay zeka üzerinde çalışıyorlardı.

Srivastava’nın paylaştığı bir örnek: TurboTax ve QuickBooks içinde müşterilerin insan uzmanlarla etkileşim kurmasını sağlayan canlı hizmetler. Uzmanların, müşteri konuşurken sorunlarını anlaması ve onlara çözümler önermesi için notlar almasına izin vermek yerine, konuşmanın kaydını tutmak için otomatik transkriptler oluşturulur.

Bundan sonra, üretken bir yapay zeka özelliği, sohbetin sonunda herkese zaman kazandırmak için konuşmayı birkaç önemli adımda özetler.

Intuit ayrıca, müşterilerden aldığı finansal işlem verilerine dayalı olarak veri akışlarını optimize etmek için yapay zekaya özgü bir deneyim kullanır.

“Intuit’te bizler, muazzam miktarda finansal işlem verisi ile ilgileniyoruz. Ve bu veriler platformumuza geldikçe, bu verileri müşterimiz için otomatik olarak farklı gruplara ayırmamız gerekiyor,” dedi Srivastava. “Bu sorunu zorlaştıran şey, her müşterinin farklı bir sınıflandırma ihtiyacına sahip olmasıdır. Tamamen kişisel… Aslında tüm bu deneyimi yapay zeka ile yeniden icat ettik. Müşteri başına bir model oluşturuyoruz, böylece bu veriler içeri akarken her model bu optimizasyonu yapıyor.”

Hindistan, AI stratejisinde kritik bir rol oynuyor

Intuit, Bengaluru’da çalışan 1.600’den fazla çalışanıyla ABD’den sonra Hindistan’daki en büyük ikinci ekibine sahip. Bu çalışanlar öncelikle küresel pazarlar için çözümler oluşturmaya yardımcı olmakla görevlidir.

Srivastava, “Hindistan, yapay zeka stratejimizde kritik bir rol oynuyor” dedi. “Hindistan ile ilgili benzersiz şeylerden biri, burada sahip olduğumuz yetenek ve beceriler açısından muazzam bir fırsat göstermesidir.”

Intuit’teki Hintli mühendisler, maaş bordrosunda ve şirketin yığınının diğer bölümlerinde inşa edilen yapay zeka, veriler ve diğer yetenekler üzerinde çalışıyor. Srivastava, TechCrunch’a Güney Asya ülkesinden gelen en önemli gelişmelerden birinin orta pazar için bir AI modeli olduğunu söyledi.

Hintli mühendislerin şirketin yapay zeka odaklı bir oyuncu olma planını gerçekleştirmesine nasıl yardımcı olduğunu belirten Srivastava, yerel ekibin müşterilerle sohbet etmek ve üretken anlatılar için derin istatistikler ve makine öğrenimi içeren bir çözüm geliştirdiğini gördüğünü söyledi. Çözüm şu anda şablonları kullanarak sonuçları gösteriyor, ancak bunlar yakında üretken yapay zekaya dönüştürülecek.

Srivastava, “Yapay zekada modelleme, yayma ve diğer yönler dahil olmak üzere ekibin odaklandığı başka alanlar var” dedi.

Hindistan, mühendislik açısından önemli bir pazar olmasına rağmen, Intuit ülkeyi önemli bir tüketici pazarı olarak görmüyor. BT Hintli müşteriler için QuickBooks’u durdurdu bu yıl ocak ayında Ancak bu yıl ülkede 18. yılını kutlayan şirket, Hintli yetenekleri desteklemeye ve onlara yatırım yapmaya devam etme taahhüdünde bulundu.

Bir modelden diğerine geçiş

Intuit, eski bir yazılım satıcısından bir pivotu ilk kez planlamıyor. Şirket, pazarda alakalı kalmak için bir dizi vardiyadan geçme geçmişine sahiptir. Buna, yeni iş sektörlerine yayılmak için yapılan Credit Karma ve MailChimp gibi son satın almalar da dahildir.

Bu hamleler, şirketin bunu görmesine zaten yardımcı oldu. Gelirde yıllık bazda %32 büyüme 2022 mali yılında 12,7 milyar dolara. Şimdi, yapay zekaya doğru devam eden geçişin şirketin büyümesini daha da artırması bekleniyor.

New York Üniversitesi Leonard N. Stern School of Business’ta Heinz Riehl İşletme Kürsüsü Profesörü Anindya Ghose, “Intuit gibi şirketler, tanımlayıcı analitiği, tahmine dayalı analitiği, nedensel analitiği ve normatif analitiği içeren yapay zekanın birden çok sütununu uygulamaktan fayda sağlayabilir” dedi.

“Bu dört sütundan hangisinin kendi iş kollarıyla en alakalı olduğunu belirlemek için doğru altyapıya ve kaynaklara yatırım yapmaları gerekecek. İnsan zekası ile makine zekası arasındaki tamamlayıcılıkları belirlemeleri gerekiyor.”

Bununla birlikte, Intuit, yapay zeka odaklı bir şirket olarak büyümeye çalışırken zorluklar yaşıyor.

Citi Research’te bir yazılım araştırma analisti olan Steve Enders, TechCrunch’a tüketici segmentindeki şirket için en büyük zorluklardan birinin üretken AI’dan gelen artan ilerlemeler olduğunu söyledi. son zamanlarda GPT-4 demosu çözümün, gelişmiş algoritmalarını kullanarak kullanıcıların vergilerini tamamlamaya hazır olacağını öne sürdü.

Analist, Intuit’in TurboTax’ı için önemli bir soruna atıfta bulunarak, ABD’nin ücretsiz vergi hizmetini genişlettiğine dair raporların yanı sıra, genel vergi piyasasındaki rekabet konusunda da yeni yeni ortaya çıkan bir endişe olduğunu söyledi.

TurboTax, ücretsiz hizmetler ve yapay zekanın Intuit’in yeni bir ürününde rol oynayıp oynamayacağı sorulduğunda, Srivastava doğrudan bir yanıt vermekten kaçındı ve herhangi bir biçimde yapay zekanın şirket için içsel bir değer olduğunu iddia etti.

“Yapay zekanın bazen belirgin kullanımları oluyor, bazen olmuyor. Ancak her iki durumda da insanlar, onlar için değer sunmaya çalıştığımızı biliyor. Ve bununla tanınıyoruz, bu benim çok gurur duyduğum bir şey” dedi.

Enders ayrıca, Intuit’in QuickBooks’u hedeflediği KOBİ segmentinde şirketin orta pazara doğru ilerlediğini ve daha geniş bir yazılım çözümleri portföyü sunarak mevcut KOBİ müşterileri için daha kritik olmaya çalıştığını da belirtti.

Analist, şirketin Credit Karma’ya sahip olduğu kredi segmentinde, en büyük zorluğun makroyla ilgili olduğunu ve bankaların sıkılaştırılmış kredi verme standartlarının tüketicilere daha az finansal ürün satılmasına yol açtığını söyledi.

“Potansiyel yeni rakiplerin gelme riskinin her zaman olduğunu düşünüyorum, ancak Intuit’in vergi ve KOBİ muhasebesi dünyasındaki baskın payları göz önüne alındığında bir veri ve eğitim seti avantajına sahip olması gerekir” dedi. “Bazı yeni ve gelecek çözümler için pazara sunma hızı, özellikle KOBİ segmentindeki CRM/pazarlama çözümleri için biraz daha önemli olabilir, ancak bu hâlâ devam eden bir çalışma.” Bu “gelir zorluklarının” da ortaya çıktığı yer burasıdır.

BMO’dan Jaster, uzun vadede, Intuit’in müşterilerle ilişkilerini derinleştirmek ve müşteri yolculuğu boyunca elde tutmayı sağlamak için platformlarından yararlanma becerisi olacağını söyledi.

Yapay zeka devrimi ilerlerken, Intuit’in önümüzdeki yıllarda işini nasıl dönüştürmeye devam ettiğini ve Hindistan da dahil olmak üzere pazarlardaki kaynaklarını gelecek için etkili bir şekilde rekabetçi çözümler geliştirmek için nasıl kullandığını görmek heyecan verici olacak.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın