Instagram alışveriş sekmesinin yerini değiştiriyor

Instagram alışveriş sekmesinin yerini değiştiriyor



Instagram alışveriş sekmesi olmayan ana sayfa tasarımını kontrol etmeye başladı. Bu test, toplumsal ağın çevrimiçi alışveriş konusuna yaklaşımında önemli bir değişim yaşanabileceğinin sinyalini veriyor.

Bazı Instagram kullanıcıları, ekranın alt kısmındaki araç çubuğunda alışveriş sekmesinin yerine bildirimler sekmesini görüyor. Alışveriş sekmesinin ikonu ise ikinci menüye taşındı. Bu menüde ayarlar ve kaydedilenler benzer biçimde seçenekler de yer alıyor.

Meta tarafınca The Verge sitesine gönderilen açıklamada, söz mevzusu değişikliklerin sınırı olan bir kontrol çerçevesinde gerçekleştirildiği doğrulandı. Anne Yeh imzasıyla meydana getirilen açıklamada şu ifadeler yer ediniyor: “Instagram deneyiminizi kolaylaştırmaya yönelik devamlı çalışmamız çerçevesinde ekranın altında yer alan navigasyon çubuğunda birtakım değişiklikleri küçük bir grupla kontrol ediyoruz.”

Alışveriş özelliklerinden uzaklaşan Instagram’ın sekmelerin yerini değişiklik yapma kararının da bilinçli olduğu söylenebilir. Bir zaman önce The Information’da yayınlanan bir haberde sosyal ağın e-tecim yaklaşımını değiştirdiği ve bu doğrultuda 2023’ün mart ayında kullanıcıları alışveriş sayfasına yönlendiren butonun da kaldırılacağı belirtilmişti. Haberde Instagram’ın alışveriş konusundaki odak noktasının Meta’nın reklam hasılatını artırmak olduğunun da altı çizilmişti.

Son birkaç senedir Instagram alışveriş sekmesi şeklinde özelliklerle kullanıcıların uygulamadan çıkmadan bir şeyler satın alabileceği bir platforma dönüşmeye yönelik adım atmıştı. Instagram yeni markaların keşfi için yararlı bir yer olsa da, alışveriş çalışmalarının geri dönüşü Meta’nın beklentilerini karşılamamış şeklinde görünüyor.

Yine de, Meta alışveriş ekseninde yeni özellikler eklemeye de devam etmişti. Müşteri hizmetlerinin Instagram Direct üzerinden işletilebilmesi benzer biçimde imkanlar bu zamanda kullanıcılara sunulmuştu.

Meta’dan The Verge sitesine gönderilen açıklamada da ticaretin Instagram için önemini koruduğuna ve insanların ürün keşfini ya da satın almasını kolaylaştıracak özelliklerin sunumunun süreceği belirtildi.

kaynak: teknoblog.com

Similar Posts

Bir cevap yazın