GoFundMe’den sonra, Rob Solomon ticaret diyarında 200 milyon dolarlık bir Uçurtma uçuruyor

Üç yıl sonra GoFundMe’nin başkanı ve CEO’su olarak istifa ediyorRob Solomon “ilk aşkım” dediği sektöre geri dönüyor dijital ticaretkurucu ortağı ve CEO’su olarak Uçurtmayüksek potansiyele sahip, dijitale öncelik veren tüketici ürünü markalarına yatırım yapmaya, bunları satın almaya ve işletmeye odaklanan bir ticaret şirketi.

Solomon, GoFundMe’ye ek olarak, Yahoo (ticaret iş birimini yöneten) ve Groupon (başkan ve COO). TechCrunch’a “Commerce 1.0’ı oldukça yakından tanıdığını” ve her zaman alışverişe geri dönmek istediğini söyledi.

Solomon, “E-ticaretin gerçek olduğu oldukça ilginç bir aşamaya giriyoruz” dedi. “Bunu küstahça söylüyorum. Büyük ama yine de genel ticaretin küçük bir yüzdesi. Fiziksel ticaret hala hakimdir. Gelecekte ticaretin gerçeği, çevrimiçi olmamasıdır. Çevrimdışı değil. Amazon değil. Shopify değil. Doğrudan tüketiciye değil. Bu sadece her kanal.”

Rob Solomon Uçurtma

Rob Solomon, Kite’ın kurucu ortağı ve CEO’su. Görsel Kaynakları: Uçurtma

Solomon, şirketi 2022’de yatırım şirketleri Juxtapose ve Blackstone ile kurdu ve Kite’a başlaması için 200 milyon dolarlık özsermaye fonu sağladı. Buradaki fikir, bu parayla stratejik olarak kıyafet satın almak, ardından sermayesi ve operasyonları olan marka kurucularına e-ticaretten sosyal, perakende ve ötesine kadar işlerini hızlandırmalarında yardımcı olmaktır. Bu vizyonun bir kısmı, daha iyi üretim, tedarik zinciri, tasarım ve müşteri edinme yetenekleri sağlamak için yapay zekaya ve API’ye dayanan bir teknoloji yığını oluşturmayı içeriyor.

Bu açıklama, tüketici ürünleri şirketlerini satın alan ve bunları ölçeklendirmek için teknoloji altyapısını kullanan bir şirket olan bir e-ticaret toplayıcıya çok benziyor. Ayrıca, Kite’ın yönetim kurulu üyelerinden biri, daha önce Fulfillment by Amazon’un genel müdürü olan Delta Dental başkanı ve CEO’su Mark Mitchke’dir. Yine de Solomon, Kite’ın başka bir şey, daha yeni bir şey olduğunda ısrar ediyor.

Solomon, “Bunu düşünmenin en iyi yolu, bunun bir ticaret platformu şirketi olması,” dedi. “Sistemi eğitecek sınırlı sayıda markaya sahip olmak ve işletmek istiyoruz. Ekosistemi oluşturmaya yardımcı olmak için ticarete, işletmelere ve yazılım şirketlerine yatırım yapmak istiyoruz. Nihayetinde, önümüzdeki on yılda on binlerce, yüzbinlerce değilse bile milyonlarca doğrudan satıcıya bir platform sağlamak istiyoruz.”

Çoğu küçük ve orta ölçekli doğrudan satıcı için pek çok verimsizlik, sürtüşme ve yüksek maliyetler var, bu nedenle Kite yazılımı geliştiriyor ve ürünlerin nasıl geniş ölçekte üretildiği, taşındığı, pazarlandığı, sevk edildiği, depolandığı ve satıldığına ilişkin hizmetler sağlıyor, diye açıkladı Solomon.

Juxtapose’un kurucu ortağı ve ortağı Jed Cairo, Solomon’u yazılı bir açıklamada yineledi ve firmasının “tüketiciye dönük ticaretin bir devrimin ilk aşamalarında olduğuna” inandığını yazdı. Giderek daha fazla kategori, hiper ölçekli, TV reklamcılığı ve büyük kutu perakende ilişkilerinin avantajlı olduğu markalardan, çevik ve birinci sınıf teknolojiden güç alan uzmanlaşmış, daha küçük, yüksek tutkulu markalara doğru kayıyor.

Kite’ın oraya nasıl geldiğine gelince, Solomon etrafını çoktan bir grup insanla çevreledi, bunlara GoFundMe’nin baş ürün ve teknoloji sorumlusu Ujjwal Singh; Daha önce Ideo ve Uber’de çalışmış olan baş tasarım sorumlusu Nastasha Tan; ve operasyon müdürü olarak tedarik zinciri ve operasyon uzmanı John Kufner.

Şirketin yönetim kurulunda Mark Mitchke’ye, Yerleşik Teknolojiler CTO’su ve Flexport’un eski CTO’su James Chen katıldı.

Bu arada Kite, biri fitness kategorisinde ve daha geniş kişisel gelişim kategorisinde olmak üzere, açıklanmayan birkaç işletme satın aldı. Solomon, Kite’ı başlatmak için iyi bir zaman olduğunu çünkü ekonomik düzeltmelerden genellikle “dünyanın en iyi şirketlerinden bazılarının” çıktığını, çünkü para harcama konusunda disiplinli olduklarını ve dayanıklı işler kurmaya odaklandıklarını söyledi.

Karşılaştırmalı olarak, Solomon, geçen yıl pazarın ani değişimine yol açan yıllarda, markalara ne pahasına olursa olsun büyümeleri söylendiğini ve “verimli, etkili nakit akışı yaratan bir iş modeli yaratma konusunda endişelenmeyin” diyor. Piyasa düzeldiğinde ve sermaye elde etmek zorlaştığında, küçük e-ticaret markaları arasındaki büyüme düzleşti ve e-ticaret toplayıcıları da dahil olmak üzere birçok alıcı faaliyeti durdurmak zorunda kaldı.

Aslında, Londra merkezli Hahnbeck’te M&A uzmanı Taliesen Hollywood, TechCrunch ile yaptığı bir e-posta röportajında, bir yıl sonra bile bazı alıcıların satın almalarla ilgili olarak hala “duraklama modunda” olduğunu söyledi.

E-ticaret şirketlerinin alıcıları ve satıcıları arasında aracılık yapan Hollywood, bugün toplayıcıların 2020 ve 2021’e göre “çok daha seçici” olduklarını ve “diğer şeylerin yanı sıra marka değeri, rekabete karşı savunulabilirlik ve ölçek daha önemli” dedi. Bu, “çok daha az edinme hedefinin kriterlerini karşıladığı” anlamına gelir.

Gerçekten de, Kite’ın satın almakla ilgilendiği marka türleri sorulduğunda Solomon, dayanıklılığın ve alaka düzeyinin önemli olduğunu, ancak kalitenin “çok önemli” olduğunu söyledi.

Solomon, “Büyük marka şirketlerinin yaptıklarını alıp onlara teknoloji uygulayabilirseniz, son 100 yılı tanımlayan sarf malzemeleri ve dayanıklı ürünler haline gelecek geleceğin markalarını yaratmak için gerçekten ilginç bir fırsatınız var” dedi. “Geçen yüzyılda büyük tüketim malları şirketlerinin üründeki her şeyi tanımladığı gibi, gelip payın bir kısmını alan yeni şirketler kurulacak. Sahip olduğumuz ve işlettiğimiz markalarla yapabileceğimizi umduğumuz şeyin bir parçası da bu: zaman içinde pazar payı avantajları elde etmelerine yardımcı olmak.”

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın