Üretken AI yarışının kenarlarında oturmaktan memnun olmayan Dropbox, bugün AI alanındaki girişimlere odaklanan 50 $ ‘lık yeni bir girişim fonu olan Dropbox Ventures’ı başlattı.
Dropbox bir basın açıklamasında, şirketin ilk girişim kolu olan Dropbox Ventures’ın “işin geleceğini şekillendiren” yapay zeka destekli ürünler oluşturmak için finansal desteğin yanı sıra mentorluk sağlayacağını söyledi.
VC’ler, son zamanlarda üretici yapay zekadaki büyümeyle teşvik edilen yapay zekadaki konumlarını son birkaç yılda istikrarlı bir şekilde artırdı. Binaen GlobalData’ya göre, AI girişimleri yalnızca geçen yıl 3.300’den fazla anlaşmada 52 milyar doların üzerinde fon aldı.
Kurumsal girişimler bu finansmanın önemli bir kaynağıdır. Örneğin, Salesforce’un VC bölümü olan Salesforce Ventures, planlar üretken yapay zeka teknolojileri geliştiren girişimlere 500 milyon dolar akıtmak. iş günü son zamanlarda özellikle yapay zeka ve makine öğrenimi girişimlerini desteklemek için mevcut risk sermayesi fonuna 250 milyon dolar ekledi. Ve OpenAIviral chatbot’un arkasındaki şirket ChatGPTyapay zeka girişimlerine yatırım yapmak için 175 milyon dolarlık bir fon topladı.
AI destekli yeni özellikler
Parasını ağzına koyan Dropbox, bugün amiral gemisi bulut depolama ürününe yapay zeka destekli yeni eklemeler duyurdu.
Dropbox Dash adı verilen ilki, Google Workspace, Microsoft Outlook, Salesforce ve Notion gibi üçüncü taraf platformlardaki araçlar, içerik ve uygulamalar arasında arama yapabilen “evrensel” bir arama çubuğudur. Dropbox, çeşitli içerik türlerinin bulunmasına ve düzenlenmesine yardımcı olmak için tasarlanan Dash’in, daha fazla müşteri onu kullandıkça “öğreneceğini, gelişeceğini ve gelişeceğini” söylüyor.

Dropbox Dash.
Şirket bir blog gönderisinde, “Yakında Dash, üretken yapay zekayı kullanarak soruları yanıtlamak ve ilgili içeriği ortaya çıkarmak için bilgilerinizden ve şirketinizin bilgilerinden yararlanabilecek.” “Bir sonraki şirket tatilinin ne zaman olduğunu öğrenmek için şirketinizin tüm dahili bağlantılarını ve sayfalarını gözden geçirmenize gerek kalmayacak – Dash’e sorabilecek ve hızlı bir şekilde yanıt alabileceksiniz.”
İçeriği ortaya çıkarmanın yanı sıra Dash, bağlantılar için koleksiyonlar – Yığınlar – oluşturarak URL’leri kaydetmenin, düzenlemenin ve almanın bir yolunu sunar. Yığınlara, Dropbox’ta ve Dash arama çubuğunda yakın zamanda erişilen çalışmaların kısayollarını da barındıran yeni Başlangıç Sayfasından erişilebilir.

Dropbox’taki yeni Başlangıç Sayfası.
Dropbox’ın diğer yeni AI yeniliği, bir Dropbox hesabında depolanan dosyalardan bilgileri özetleyen ve çıkaran Dropbox AI’dır.
Dropbox AI, video önizlemelerinin yanı sıra belgeleri inceleyebilir ve bunlardan özetler oluşturabilir. Ve soruları, araştırma makalelerinin, sözleşmelerin, toplantı kayıtlarının ve daha fazlasının içeriğinden yararlanarak chatbot benzeri bir şekilde yanıtlayabilir.
Başlatma sırasında Dropbox AI, dosya önizlemeleriyle çalışır. Ancak yakında klasörlere ve tüm Dropbox hesaplarına genişleyecektir.
AI’nın gitme eğilimi göz önüne alındığında raydan çıkmış, Dropbox AI özetlerinin doğruluğu merak edilebilir. Tutarlı mı? Onlara güvenilebilir mi?
Endişeleri gidermek için Dropbox, yapay zeka teknolojilerini “mümkün olduğunca adil ve güvenilir olacak şekilde” oluşturma taahhüdünü yeniden teyit etti. Tabii ki, bir şirketin sözleri, örneğin bağımsız bir denetimle aynı ağırlığı taşımaz, ancak onları değerlerine göre kabul edin.
Dropbox, “Yapay zekanın bu sonraki çağında, müşterilerimizin gizliliğini korumamız, şeffaf hareket etmemiz ve yapay zeka teknolojilerimizdeki önyargıyı sınırlamamız her zamankinden daha önemli” diye yazdı.
Dropbox Dash, şu anda beta sürümünde belirli müşteriler için İngilizce olarak sunulmaktadır. Dosya önizlemeleri için Dropbox AI, Alfa sürümündedir ve ABD’de tüm Dropbox Pro müşterileri, belirli Dropbox Ekipleri için kullanıma sunmadan önce kullanılabilir.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada