Bernstein, Reliance’ı Hindistan’ın nihai e-ticaret kralı olarak görüyor

Hintli holding Reliance, ülkenin 150 milyar dolarlık e-ticaret pazarı için yarışta Amazon ve Walmart destekli Flipkart’ı geride bırakmaya hazırlanıyor, Bernstein analistleri bu hafta müşterilerine sert bir rapor hazırlayarak, görevdeki küresel şirketi destekleyen hakim sektör görüşlerine meydan okuyor. santraller.

Bernstein’ın projeksiyonu, Reliance’ı zirveye taşıyacağını öne sürdükleri bir dörtlü zorlayıcı avantaja dayanıyor: sağlam bir perakende ağı, kapsamlı bir mobil ağ, bütünsel bir dijital ekosistem ve zorlu bir düzenleyici ortamda “ana saha avantajı”. Varlık yönetimi firması, bu faktörlerin Reliance’ın uzun vadede büyük e-ticaret pazarının çoğunluğunu ele geçirmesine yardımcı olması gerektiğini söyledi.

Reliance Industries’in bir yan kuruluşu olan Reliance Retail, 18.000’den fazla mağazayla ülkenin en büyük perakende zincirini işleten, hâlihazırda baskın bir güç. Bernstein, holdingin e-ticarete odaklanan çok sayıda perakende şirketi satın almasıyla desteklenen geniş fiziksel varlığını görüyor ve Meta ile ortaklık Hint güç merkezi için zorlu bir “rekabetçi hendek” oluşturan WhatsApp Business aracılığıyla bir küçük işletme iletişim platformu geliştirmek. E-ticaret hala Hindistan’ın genel perakende satışlarının %10’undan daha azını oluşturuyor.

Reliance Perakende ekosistemi. (Görüntü ve analiz: Bernstein)

Buna karşılık, Hindistan’daki e-ticaret satışlarının yarısını oluşturan kablosuz ve mobil kategorisine büyük ölçüde bağımlı olan Flipkart, ülkenin akıllı telefon sevkiyatı yavaşladığından endişelerle karşı karşıya. Ayrıca, akıllı telefon kategorisinin düşük marjlı doğası, hem Flipkart’ın hem de Amazon’un yüksek marjlı kategorilerini büyütmesini gerektiriyor.

Amazon için son Amazon Web Services’e 12,7 milyar dolarlık yatırım sözü verdi Hindistan’da, Güney Asya pazarında bulut hizmetlerine yönelik bir odak kayması öneriyor. Bernstein’ın raporu, Amazon’un bulut işinin yalnızca 500.000 ila 1 milyon ABD Doları arasında kayıpla faaliyet göstermesine rağmen, e-ticaret bölümünün Hindistan’da 500 milyon ABD Dolarına kadar zarar ettiğini ortaya koyuyor.

Ayrıca Amazon, moda gibi yüksek kârlı kategorilerde zemin kaybediyor. Flipkart bu sektörde %60’lık bir pazar payına sahip olduğunu iddia ederken, Amazon yalnızca %20’lik bir paya sahiptir. Bernstein’a göre Reliance’tan AJio, şimdiden moda pazarının %15’inden fazlasını güvence altına alarak hemen peşinde.

Bernstein, Reliance Retail’in e-ticaret işinin 36,4 milyar $ değerinde olduğunu ve Flipkart’ın 33 milyar $ değerindeki düzeltilmiş değerini PhonePe’nin yan ürünü.

Muhtemelen Amazon ve Flipkart’ın önündeki en göz korkutucu engel, Hindistan’ın karmaşık düzenleyici ortamıdır. Yerel mevzuat, bu pazar yeri modeli firmaların doğrudan mallara sahip olmalarını, bunları satmalarını ve fiyatlandırmalarını engellemektedir. Buna karşılık, Reliance’ın envantere dayalı modeli, envanter kontrolü, fiyatlandırma özerkliği ve gelişmiş bir müşteri deneyimi ile bu zorlukların üstesinden gelmesine olanak tanır.

Hindistan’da e-ticaret iş uygulamaları ve düzenlemeleri (Resim ve analiz: Bernstein)

Bernstein ayrıca, Hindistan’ın nispeten gelişmemiş satıcı ekosisteminin, Çin’deki e-ticaret brüt mal değerinin %80’inden fazlasından sorumlu olan bir model olan saf pazar modelinin uygulanmasını engellediğini iddia ediyor. Buna rağmen, üçüncü taraf modelinin SKU derinliği açısından muzaffer olduğunu ve tüccarların ekspres teslimat şirketleri aracılığıyla yerine getirme konusundaki tipik sorumluluğu nedeniyle Çin’de daha doğrudan olduğunu belirtiyorlar.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Similar Posts

Bir cevap yazın