Atlassian, Jira ve Confluence’a bir AI asistanı getiriyor

Atlassian bugün ilan edildi lansmanı Atlas Zekasışirketin kendi modellerini OpenAI’nin geniş dil modelleri ile birlikte kullanarak özel ekip çalışması grafikleri oluşturan ve yapay zeka tarafından oluşturulan özetler gibi özellikleri etkinleştiren, şirketin yapay zeka güdümlü “sanal ekip arkadaşı”. Jira Hizmet Yönetimi.
Bu yeni özellikler yalnızca Atlassian’ın bulut tabanlı tekliflerine gelecek. Şirketin şu anda veri merkezi sürümlerine getirme planı yok.
Görünüşe göre her şirket, bugünlerde hizmetine ChatGPT özellikli özellikler eklemeye çalışıyor, ancak çok az şirket, özellikle geliştiricilerle, Atlassian kadar erişime ve fikir paylaşımına sahip. Son birkaç yıl içinde şirket, geliştiricilere yönelik orijinal odağının çok ötesine geçerek BT departmanlarını ve geliştiricilerle arayüz oluşturan diğer ekipleri de dahil etti. Bu, artık ekiplerin nasıl işbirliği yaptığına dair oldukça benzersiz bir görüş sunuyor ve bu yeni ürün için de yararlandığı bir şey.
Atlassian, AI sisteminin “yapılan iş türlerini ve aralarındaki ilişkiyi gösteren özel bir ekip çalışması grafiği” oluşturmak için ekiplerin birlikte nasıl çalıştığına da baktığını belirtiyor. Bu veriler, üçüncü taraf uygulamalardan ek içerikle zenginleştirilebilir.
Bununla birlikte, Atlassian Intelligence, çoğunlukla, kullanıcılara farklı ürünlerle derinlemesine entegre olan ve kullanıcıların belirli belgelere başvurmasına olanak tanıyan Chat-GPT benzeri bir sohbet kutusu sağlar. Örneğin, yakın geçmişteki eylem öğelerini özetlemesini istiyorsanız. Bu toplantıdan alınan kararların ve eylem maddelerinin bir listesini oluşturması için ona yalnızca bir özet oluşturmasını ve belgeyi transkript ile ilişkilendirmesini söylemeniz yeterlidir – örneğin, bunu doğrudan Confluence’ın içinde yapabilirsiniz.
Ayrıca, Confluence’daki ürün özelliklerine dayalı olarak yaklaşan bir ürün duyurusu hakkında sosyal medya gönderilerini memnuniyetle hazırlayacaktır.
Benzer şekilde, Jira Software’de geliştiriciler, belirli bir işletim sistemi hakkında bildiklerine veya bir ürünün teknik özelliklerindeki diğer bilgilere dayalı olarak hızlı bir şekilde test planları hazırlamak için yeni AI özelliklerini kullanabilir.
Bununla birlikte, Jira Hizmet Yönetimi kullanıcıları, Atlassian Intelligence ile zamandan tasarruf etme olasılığı en yüksek kişiler olabilir. Burada, kullanıcılar artık destek etkileşimlerini doğrudan Slack ve Microsoft Teams içinden otomatikleştirmeye yardımcı olması için sanal bir aracı kullanabilir. Bu yeni temsilci, örneğin hem aracılar hem de son kullanıcılar için mevcut bilgi bankası makalelerinden yanıtlar alabilecek ve ayrıca yeni atanan aracıların belirli bir konuda güncel duruma gelmelerini sağlamak için önceki etkileşimlerini hızlı bir şekilde özetleyecektir.
Buradaki bir başka şık özellik de, yeni aracın doğal dil sorgularını Atlassian’ın SQL benzeri Jira Sorgulama Dili’ne çevirerek bu yeteneği çok daha fazla kullanıcıya açabilmesidir.
Tüm bu yeni yetenekler artık erken erişimde mevcuttur. Bunları denemek isteyen kuruluşlar, bunlara erişmek için bir bekleme listesine katılabilir. Burada. Erken erişim döneminin ardından, bu özelliklerden bazıları zaman içinde ücretli özellikler haline gelecek, ancak Atlassian, Jira Hizmet Yönetimi sanal aracısının Premium ve Enterprise planlarına hiçbir ekstra ücret ödemeden dahil edileceğini özellikle belirtiyor.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada