Apple’ın ATT’si İtalya’da rekabet soruşturmasıyla karşı karşıya

Apple, mobil platformunda çalışan ve iOS kullanıcılarını reklamla hedeflemek için izleme yeteneklerini etkileyen üçüncü taraf uygulamalarına uyguladığı gizlilik kurallarıyla ilgili olarak Avrupa’da başka bir antitröst soruşturmasıyla karşı karşıya.

İtalya’nın rekabet gözlemcisi bugün, Apple’ın, üçüncü tarafların iOS kullanıcılarını izlemesi için gerekli izin pop-up’ına tabi olmayan kendi ‘kişiselleştirilmiş’ reklamları için haksız bir avantaj yaratıyor olabileceğinden endişe duyduğunu söyledi.

Apple başlattı Uygulama İzleme Şeffaflığı (ATT) özelliği, iki yıldan biraz daha uzun bir süre önce, üçüncü taraf uygulamalarının reklamlar için izlenmek üzere kullanıcılardan kaydolma izni almasını gerektiriyordu. hamle oldu reklam endüstrisi tarafından kınandı – ve hızla rekabet makamlarına bir dizi şikayette bulunulmasına yol açtı. Yani İtalya, Apple’ın gizlilik önlemini araştıran ilk ülke değil.

İçinde basın bülteni Bugün İtalyan AGCM, Apple hakkında uygulama pazarındaki hakim konumunun kötüye kullanıldığı iddiasıyla bir soruşturma başlattığını duyurdu – şirketin uygulama geliştiricilere kendisine uyguladığından daha “kısıtlayıcı” bir gizlilik politikası uyguladığından şüphelendiğini söyledi. Bu da, üçüncü tarafların, iOS’taki reklam kampanyalarının etkililiği de dahil olmak üzere, Apple tarafından kendilerine sunulan verilerin “kalite ve ayrıntısı” söz konusu olduğunda muhtemelen dezavantajlı durumda olacağı anlamına geliyor.

AGCM yaptığı açıklamada, “Bu, erişebilecekleri programlama arayüzünün – SkAdNetwork – Apple’ın kendisi için benimsediği Apple Ads Atıf aracından çok daha az etkili görünen teknik özelliklerinden kaynaklanıyor” dedi. [NB: this is a machine translation of the original Italian text].

“Gizliliği koruma düzenlemelerine uygunken hem kullanıcı profili oluşturmaya hem de reklam kampanyalarının etkinliğinin ölçülmesine ilişkin verilerin mevcudiyeti, uygulama geliştiricileri tarafından satılan ve reklamverenler tarafından satın alınan reklam alanlarının çekiciliği için temel unsurlardır. Bu nedenle, Otoriteye göre, Apple’ın iddia edilen ayrımcı davranışı, üçüncü taraf reklamcılardan elde edilen reklam gelirinde ticari bölümünün yararına bir düşüşe neden olabilir; uygulama geliştirme ve dağıtım pazarında girişi azaltmak ve/veya rakiplerin kalmasını engellemek; kendi uygulamalarından ve dolayısıyla mobil aygıtlarından ve Apple iOS işletim sisteminden yararlanırlar.”

AGCM, Apple’ın davranışının yenilikçi uygulamalar geliştirmeye yönelik teşvikleri azaltabileceğinden ve tüketicilerin mobil ekosistemleri değiştirmesi için engeller oluşturabileceğinden endişe duyduğunu da sözlerine ekledi.

AGCM’nin soruşturması hakkında yorum yapmak için Apple ile temasa geçildi.

Apple’ın üçüncü taraf izlemeyle ilgili iOS sınırlamasını uygulamaya koymasından bu yana, bir dizi çalışma da hareketin Apple’ın kendi reklam işini kaldırdığını öne sürdü Ve Pazar gücünü artırdı. ATT ayrıca patlatma ile de anılırken Facebook’un sahibi Meta’nın gelirinde 10 milyar dolarlık boşluk.

Geri Mart 2021ATT’yi başlattıktan kısa bir süre sonra Apple, veri koruma ve rekabet şikayetlerinde bulunan bir Fransız girişim lobisi grubu tarafından mahremiyet ikiyüzlülüğüyle suçlandı, ancak o sırada ülkenin antitröst gözlemcisinin bu özelliği engellemesini sağlayamadı. Fransız rekabet kurumu soruşturmaya devam edeceğini söylemesine rağmen.

Antitröst gözlemcileri Almanya Ve Polonya ATT’nin piyasaya sürülmesinden bu yana Apple’ın yaklaşımına ilişkin araştırmaları da duyurdu. Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasalar Otoritesi, geniş kapsamlı bir mobil pazar ekosistemi incelemesinde genel olarak Apple’ın pazar gücü hakkında önemli endişeler dile getirdi. 2021’in sonlarına doğru (ve yine son bir raporda Haziran 2022). Ve bir açık var geliştiriciler tarafından yapılan adaletsizlik şikayetlerinin ardından Apple’ın App Store’una yönelik soruşturma.

AB’ye geri döndüğümüzde, bloğun rekabet komisyonunun son yıllarda Apple’a karşı antitröst eylemi şu konulara odaklandı: müzik akışı pazarı, Apple Pay Ve uygulama içi ödemelerle ilgili koşullar. Ancak dikkat edilmesi gereken bir nokta, Big Tech’in pazar gücünü dizginlemeyi amaçlayan büyük bir ön rekabet reformu kapsamında, sözde İnternet “bekçileri” olarak adlandırılan teknoloji devleri için bölgede kendi tercihlerini yapmalarının yasaklanacağıdır.

pan-AB Dijital Piyasalar Yasası (DMA), kapı bekçileri tarafından yürütülen “temel platform hizmetleri” için geçerlidir.

Apple’ın App Store’u muhtemelen DMA rejimine girmeye aday. Böyle bir durumda, üçüncü taraflarla kişisel tercih ve adil muameleye karşı gereklilikler geçerli olacaktır ve potansiyel olarak ATT’yi (App Store’un bir özelliğidir) nasıl çalıştıracağını etkileyebilir.

Bununla birlikte, bloğun veri koruma kural kitabı (GDPR) da geçerlidir, bu nedenle rekabeti artırmak amacıyla Apple’a koşullar empoze etmeye yönelik herhangi bir hareketin, bu süreçte tüketiciler için mahremiyete zarar vermekten kaçınması gerekir ve bu da bir değerlendirme dengesi gerektirir.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın