Amazon’un Amazon One olarak bilinen avuç içi taramalı ödeme teknolojisi, ABD genelinde önemli bir genişleme yapmaya hazırlanıyor Perakendeci ilan edildi Bu sabah ödeme teknolojisi, yıl sonuna kadar ülke çapında Amazon’un sahip olduğu 500’den fazla Whole Foods Market mağazasına gelecek. Biyometrik ödeme sistemi, müşterinin avucunu bir okuyucu cihazının üzerine getirmesini sağlayarak çalışır. Cihaz daha sonra bireyin benzersiz avuç içi imzasını tanımlar ve bu daha sonra satın alma işlemlerinin ücretini çekmek için müşterinin dosyadaki ödeme kartıyla ilişkilendirilir.
Beri 2020’de teknolojinin lansmanıPerakendeci, Amazon One’ın hizmetinin ABD genelinde 400’den fazla noktada kurulduğunu ve 3 milyondan fazla kullanımla bir dönüm noktasına ulaştığını belirtiyor. Bu konumlar, Amazon Go marketleri de dahil olmak üzere Amazon’un kendi perakende mağazalarının yanı sıra çeşitli spor stadyumları, eğlence mekanları ve çeşitli ABD havaalanlarında Hudson, CREWS ve OHM gibi seyahat perakendecilerini içermektedir. Panera Ekmek, Mart 2023’te duyurulan bir ortaklık aracılığıyla.
Teknolojiyi kullanan stadyumlar arasında Bridgestone Arena, Climate Pledge Arena, Globe Life Field, Lumen Field, T-Mobile Center, T-Mobile Park, NASCAR Raceway ve Texas A&M’s Kyle Field’ın yanı sıra Detroit’teki Greektown’daki eğlence mekanı Hollywood Casino ve diğerleri yer alıyor.
Sistem ayrıca, bugünkü duyurudan önce, sürekli olarak Whole Foods lokasyonlarına yayılıyor. Amazon One şu anda ABD’de Arizona, Arkansas, California, Colorado, Idaho, Kansas, Louisiana, Michigan, Mississippi, Missouri, Montana, Nevada, New Mexico, New York, Oklahoma, Oregon, Texas, Utah, Washington ve Wyoming dahil olmak üzere 200’den fazla Whole Foods Market’te mevcuttur. Artık yılın son yarısında ülke çapında genişleyecek.
Whole Foods’a genişlemesiyle, alışveriş yapanların bir satın alma işlemi yapmak için cüzdanlarına ve hatta telefonlarına sahip olmaları gerekmeyecek – ödeme yapmak için sadece avuçlarını kullanacaklar, diye açıklıyor Amazon. Ayrıca, Amazon One profillerini Amazon hesaplarına bağlayan Prime aboneleri, üyelik avantajı olarak otomatik olarak indirim uygulayacaktır.
Kısa bir süre önce Amazon, okuyucunun müşterilerin yaşlarını da doğrulayabileceğini duyurdu ve müşterilerin cihazı, bir spor etkinliğinde bira gibi yetişkinlere yönelik içecekleri satın almak için avuçlarını okuyucunun üzerine getirerek kullanmalarına olanak tanıyacak. Amazon’un Mayıs ayında söylediğine göre Coors Field, sistemin bu sürümünün ilk uygulayıcısıydı. Sistemin bu kısmının Whole Foods’ta da çalışıp çalışmayacağı veya diğer birçok kendi kendine ödemede olduğu gibi müşterilerin mağaza personeline kimliklerini göstermeleri gerekip gerekmediği net değil.
Müşteriler, sistemi kullanmak için kredi veya banka kartı, Amazon hesabı ve cep telefonu numarası ile yaklaşık bir dakika içinde web üzerinden ön kayıt yaptırabiliyor. Amazon’un American Express, Discover, MasterCard, Visa ve diğer büyük ABD şirketleri ile ortaklıkları vardır. bankalar, diyor ki. Müşteriler daha sonra, katılımcı bir Whole Foods lokasyonunu ziyaret ederken avuçlarını Amazon One cihazı üzerinden ilk kez taradıklarında kayıt işlemlerini tamamlarlar. Dilerlerse mağazadaki bir Amazon One cihazına kaydolmayı da seçebilirler.
Whole Foods Market’in baş teknoloji sorumlusu Leandro Balbinot, genişleme hakkında yaptığı açıklamada, “Müşterilerimizi memnun etmek ve alışveriş deneyimini geliştirmek için her zaman yeni yollar arıyoruz” dedi. “Son iki yılda Whole Foods Market mağazalarında Amazon One’ı tanıttığımızdan beri, müşterilerin sağladığı kolaylığı sevdiğini gördük ve Amazon One’ı ABD’deki tüm müşterilerimize getirmekten heyecan duyuyoruz”
Amazon, müşteri bilgilerinin birden fazla güvenlik kontrolüyle korunduğu kendi AWS Bulutunda güvende olduğunda ısrar ediyor. Ayrıca, müşteriyi tanımlamak için aslında avuç içi görüntüsünü değil, avuç içi “imzasını” kullandığını belirtiyor. Bu, kimlik eşleştirme için benzersiz, sayısal bir vektör temsili oluşturmak üzere avuç içi ve altta yatan damar modeline bakılarak belirlenir.
Tabii ki, Amazon’un biyometrik ödemelere girişi, yalnızca müşterilerin rahatlığı için ödeme sıralarını hızlandırmakla ilgili değil. Perakendeci, biyometriyi ödeme kartı bilgileri ve Amazon hesaplarıyla birleştirerek hem çevrimiçi hem de çevrimdışı dünyada müşterileri takip edebilen ve ardından gelirini artıracak son derece kişiselleştirilmiş reklamlar ve öneriler sunabilen bir sistem oluşturdu.
Bununla birlikte, bir Amazon One SSS’nin önceki bir sürümünde perakendeci, “reklam, pazarlama veya başka herhangi bir nedenle müşteri bilgilerini kullanmadığını veya satmadığını” iddia etti.
Bugün, yeni bir SSS, duruşunu daha da netleştirerek şunları söylüyor:
Amazon One, yasal olarak geçerli ve bağlayıcı bir emre uymamız gerekmedikçe, devlet taleplerine yanıt verilmesi dahil olmak üzere hiçbir koşulda avuç içi verilerini üçüncü taraflarla paylaşmayacaktır. Ayrıca Amazon One, diğer kaynaklar tarafından sağlanan verilerle birlikte çalışamaz. Bunun nedeni, Amazon One’ın müşterileri tanımak için tescilli bir avuç içi ve damar görüntüsü kombinasyonu kullanmasıdır, bu da onu üçüncü şahıslar için kullanılamaz ve diğer kaynaklardan gelen verilerle karşılaştırılamaz hale getirir. Ayrıca Amazon One palm verileri, Amazon tarafından pazarlama amacıyla kullanılmaz ve reklam, pazarlama veya başka herhangi bir nedenle başka şirketler tarafından satın alınmayacak veya başka şirketlere satılmayacaktır. Aslında, Amazon One’ı üçüncü taraf konumlarda kullandığınızda, Amazon, konuma girdikten sonra ne yaptığınızı veya satın aldığınızı takip etmez. Bu veriler, biyometrik kimliğinizle ilişkilendirilmez ve Amazon One’ı bilerek bu şekilde oluşturduk.
Perakendecinin verdiği güvencelere rağmen, Amazon One’ın teknolojisi piyasaya sunulduğundan bu yana gizlilikle ilgili endişelerin konusu olmuştur. erken benimseyenler planlarından vazgeçmeyi seçecek tüketici mahremiyeti ve savunuculuk gruplarından baskı gördükten sonra okuyucuları kullanmak. Denver Arts and Venues bir zamanlar Red Rocks Amphitheatre’a biletsiz giriş için Amazon One’dan yararlanmayı planlıyordu – ki bu Amazon için büyük bir kazanç olurdu – ancak bu, perakendecinin yayınlanmasından sonra perakendeciyle bağlarını kopardı. açık mektup bu, Amazon’un avuç izi verilerini devlet kurumlarıyla paylaşabileceğini ve bilgisayar korsanları tarafından buluttan çalınabileceğini öne sürdü.
Bir grup ABD senatörü ayrıca daha fazla bilgi için Amazon’a baskı yaptı teknolojinin lansmanından kısa bir süre sonra 2021’de müşteri biyometrisi ile ilgili planları hakkında. Daha yakın zamanlarda Amazon’un bir toplu davayla karşı karşıya olduğu bildirildi. dava Amazon One okuyucularının Amazon Go mağazalarında kullanılmasıyla ilgili olarak NYC biyometrik gözetim yasası kapsamında uygun bildirimde bulunulmaması nedeniyle.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada