Amazon’un avuç içi taramalı ödeme teknolojisi artık yaşları da doğrulayabilecek
Amazon Birperakendecinin avuç içi taramalı ödeme teknolojisi, yaş doğrulama hizmetlerinin eklenmesiyle artık yeni işlevler kazanıyor. Şirket bugün, Amazon One cihazlarını kullanan müşterilerin, bir spor etkinliğindeki biralar gibi yetişkinlere yönelik içecekleri avuçlarını Amazon One cihazının üzerine getirerek satın alabileceklerini duyurdu. Bu özelliği destekleyen ilk mekan, Colorado Rockies MLB takımının evi olan Coors Field olacak. Amazon, teknolojinin önümüzdeki aylarda ek mekanlara yayılacağını söylüyor.
Birinci 2020’de tanıtıldı, Amazon’un biyometrik ödeme teknolojisi, her müşteri için benzersiz bir avuç izi oluşturarak çalışır; Amazon bunu, müşterinin ilk kurulum sırasında kayıt kioskuna girdiği bir kredi kartıyla veya müşterinin önceden çevrimiçi olarak yapılandırdığı bir kartla ilişkilendirir. Müşterinin bir Amazon hesabı varsa bu, Amazon One profil bilgileriyle de ilişkilendirilir. Bu avuç içi baskı görüntüler şifrelenir ve AWS bulutunda, Amazon One için oluşturulmuş ve sınırlı çalışan erişimi olan güvenli bir alanda depolanır.
Müşteriler, sistemi kullanmak için ellerini avuçlarının çizgiler, çıkıntılar ve damar desenleri gibi birden çok yönünü tanımlayan cihazdaki bir okuyucunun üzerinden tutarak tanımlama işlemini gerçekleştiriyor.
Amazon, müşteri biyometrisini ödeme kartı bilgileri ve Amazon hesaplarıyla birleştirerek, şirket isterse zaman içinde son derece kişiselleştirilmiş reklamlar, teklifler ve öneriler sunmak için kullanılabilecek bir araç yarattı.
Bununla birlikte, bir SSS’de Amazon, “reklam, pazarlama veya başka herhangi bir nedenle müşteri bilgilerini kullanmadığını veya satmadığını” iddia ediyor.
Amazon, avuç içi okumanın daha özel bir biyometri biçimi olduğunu savundu çünkü birinin kimliğini avuç içi görüntülerine bakarak belirleyemezsiniz. Ancak şirket sadece avuç içi görüntülerini depolamakla kalmıyor, avuç içi görüntülerini diğer bilgilerle eşleştiren bir müşteri veritabanı oluşturuyor.
Başlangıçta Amazon Go mağazaları ve Whole Foods gibi Amazon’un kendi perakende satış noktalarında kullanıma sunulduktan sonra, Amazon One sistemi o zamandan beri çeşitli spor stadyumlarını, eğlence mekanlarını, marketleri ve çeşitli ABD havaalanlarında Hudson ve CREWS gibi seyahat perakendecilerini kapsayacak şekilde genişledi. ile Panera Ekmek, Mart ayında duyurduğu ortaklıkla.
Sistemi artık birinin yaşını belirleyebilecek hale getirmek için müşteriler kimliklerini Amazon One web sitesinde güncellemeyi seçebilirler. Bunu yapmak için müşteriler şu adrese gidecek: one.amazon.com, sürücü belgesi gibi devlet tarafından verilmiş kimliklerinin ön ve arka yüzlerinin fotoğraflarını yükleyin ve ardından bu kişinin onlar olduğunu doğrulamak için bir selfie çekin. Amazon, bu kimlikleri, uluslararası bir güvenlik standardına atıfta bulunan bir sertifika olan, isimsiz bir ISO 27001 sertifikalı kimlik doğrulama sağlayıcısı tarafından gerçekleştirilen doğrulamadan sonra saklamadığını söylüyor.
Amazon One müşterileri, yaşları onaylandıktan sonra yetişkin içeceklerini ceplerinden kimliklerini çıkarmalarına gerek kalmadan satın alabilecekler – kimlikleri belirlenebilir ve avuç içi taramasıyla içecekler için ödeme yapabilirler. Doğrulandığında barmen, müşterinin özçekimiyle birlikte ekranda bir “21+” mesajı görecek ve bunu siparişi veren müşteriyle eşleştirmek için kullanabilir. Müşteri daha sonra satın alma ücretini ödemek için avucunu tekrar tarayabilir.
Perakendeciler, hatların daha hızlı hareket etmesini sağlayarak potansiyel satışlarını ve gelirlerini artırabileceği için bu teknolojiyi takdir edebilir. Ancak, Amazon’un bu pazara yalnızca ödemeleri hızlandırmanın ötesinde ikincil hedefler olmadan girmediğini hatırlamakta fayda var.
Teknoloji, ilk çıkışından bu yana gizlilik endişelerinin konusu oldu ve zaten erken benimseyen birinin planlarından vazgeçmesine yol açtı tüketici mahremiyeti ve savunuculuk gruplarından baskı gördükten sonra okuyucuları kullanmak. Denver Arts and Venues, Red Rocks Amphitheatre’a biletsiz giriş için Amazon One’dan yararlanmayı planlıyordu – Amazon için büyük bir kazanç – ancak bu, perakendecinin yayınlanmasından sonra perakendeciyle bağlarını kopardı. açık mektup bu, Amazon’un avuç izi verilerini devlet kurumlarıyla paylaşabileceğini ve bilgisayar korsanları tarafından buluttan çalınabileceğini öne sürdü.
Bir grup ABD senatörü ayrıca daha fazla bilgi için Amazon’a baskı yaptı teknolojinin lansmanından kısa bir süre sonra müşteri biyometrisi ile ilgili planları hakkında. Artı, Amazon toplu bir davayla karşı karşıya dava Amazon One okuyucularının Amazon Go mağazalarında kullanılmasıyla ilgili olarak NYC biyometrik gözetim yasası kapsamında uygun bildirimde bulunulmaması nedeniyle.
Bu endişelere rağmen Amazon, son zamanlarda Amazon One genişleme çabalarını sürdürüyor. Panera anlaşmasını yaptıörneğin.
Çeşitli Kuzey Amerika spor mekanlarında yiyecek-içecek ve perakende satış noktası sağlayıcısı olan Aramark Sports + Entertainment’ın başkanı ve CEO’su Alison Birdwell, “Coors Field’da yaş doğrulama özelliğini kullanıma sunmak için Amazon One ile iş birliği yapmaktan heyecan duyuyoruz” dedi. Coors Alanı dahil. “Tüketici tercihleri sürekli gelişiyor ve daha hızlı hizmet modellerine olan talep artmaya devam ediyor. Amazon One’ın en son özelliği, yaş doğrulama sürecine yeni bir kolaylık düzeyi sunarak, alkol satın almak için gereken süreyi kısaltarak ve Coors Field’daki genel konuk deneyimini iyileştirerek bu taleplere doğrudan yanıt veriyor” dedi. .
Amazon, yaş doğrulamalı Amazon One’ın şu anda Coors Field’da mevcut olduğunu söylüyor.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada