Akıllı telefon gönderileri, ikinci el ve premium pazarlar geliştikçe düşmeye devam ediyor

Akıllı telefon pazarı son birkaç çeyrektir düşüşte ve bu, küresel ekonomik durum göz önüne alındığında şaşırtıcı değil. Analitik firmalarından bir çift rapor Kontrpuan Ve Canalys gelecekte toparlanma belirtileri olsa da trendin devam ettiğini gösteriyor. Raporlar, alıcıların hala daha ucuz seçenekler aradıklarını belirtiyor. yenilenmiş pazar veya stokları temizlemek için eski modelleri için indirim sunan şirketler.

Analitik şirketi Counterpoint tarafından hazırlanan bir rapora göre akıllı telefon pazarı, bir önceki yıla göre %8 düşüşle üst üste sekizinci çeyrekte düşüş kaydetti. Canalys’in raporu, 2023’ün ikinci çeyreğine yönelik düşüşün, altı çeyreklik negatif büyüme çizgisiyle %11 olduğunu gösteriyor.

Samsung, orta sınıf Galaxy A serisinin güçlü satışları nedeniyle paketi yönetti. Counterpoint’e göre Apple ikinci sırayı alırken, iPhone üreticisi şimdiye kadarki en büyük Q2 pazar payına sahip oldu. Çin merkezli görevdeki Xiaomi, Oppo ve Vivo üçüncü, dördüncü ve beşinci sıraları aldı. Hem Canalys hem de Counterpoint raporları, bu telefon üreticileri için neredeyse benzer pazar payları kaydetti.

Görsel Kaynakları: Kontrpuan

Counterpoint ayrıca, 600$+ toptan fiyat etiketine sahip cihazları içeren birinci sınıf telefon pazarının büyük bir büyüme gösterdiğini kaydetti. Premium telefonlar ilk kez sevkiyat açısından pazarın %20’sinden fazlasını ele geçirdi. Bu, çoğu cihazının fiyatı 600 doların üzerinde olan Apple için iyi bir çeyrek ile el ele gidiyor. Counterpoint, şirketin Hindistan’da yıllık bazda %50 büyüme kaydettiğini ve ülkenin küresel iPhone satışlarına en büyük beşinci katkıda bulunan ülke olma yolunda ilerlediğini söyledi.

Genel akıllı telefon pazarı hala düşüşte olsa da, bu yılın başlarında yayınlanan bir raporda, yenilenmiş telefon pazarı %16 büyüdü yıl yıl. Bu, tüketicilerin kullanılmış bir cihazı yepyeni bir cihazdan daha düşük bir fiyata satın almaya daha istekli olduğu anlamına gelir.

Her iki rapor da iyileşmeyi belirtmek için çok fazla jargon kullanıyor, ancak işin özü şu ki, üreticiler çeşitli indirimler ve satış programları yoluyla eski cihaz stoklarından kurtulmak için çok uğraşıyorlar. Bu, daha yeni modellere olan talebin ve yakıt piyasasının toparlanmasının önünü açabilir.

Canalys, yaklaşan lansmanları için telefon üreticilerinin pazarlama faaliyetlerinde artış gördüğünü söylüyor. Ayrıca OPPO, Vivo, Transsion ve Xiaomi gibi şirketlerin 200 doların altındaki modellerini perakende kanalları aracılığıyla zorladığını ve bunun Hindistan gibi ülkelerde büyümenin anahtarı olabileceğini söyledi.

Analistler, piyasanın toparlanmasını ne zaman göreceğimize dair bir zaman çizelgesi belirtmediler. Ancak akıllı telefon şirketlerinin fiyat artışları ve enflasyonla mücadele etmek için büyük miktarlarda bileşen satın almak gibi önlemler aldığını belirttiler.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın