Google, yapay zekayı ve daha fazlasını Play Store’a getiriyor

Google, AI teknolojisini Play Store’a getiriyor. Bu haftaki geliştirici etkinliğinde, Google G/Çşirket, geliştiricilerin Play Store için Android uygulamalarını oluşturmak ve optimize etmek üzere yapay zekasını kullanmaları için birkaç yeni yöntemin yanı sıra, otomatik çeviriler ve diğer tanıtım çabaları gibi şeyler aracılığıyla uygulamalarının hedef kitlesini büyütmek için bir dizi başka araç duyurdu.

AI güncellemeleri, Google’ın AI teknolojisini tüm ürünlerine dahil etmeyi amaçladığı başka bir yol sunuyor. aramadan ile üretkenlik uygulamaları ile kod yazma araçları ve ötesinde. Ayrıca, AI’nın uygulama yayınlama ve tanıtım açısından nasıl kullanılabileceğine dair zemin hazırladılar ve birçok kişiyi Apple’ın Haziran ayında yaklaşan geliştirici konferansı WWDC’de benzer araçları tanıtıp tanıtmayacağı konusunda merak uyandırdı.

AI güncellemeleri

Uygulama geliştiricilere yönelik yeni yapay zeka özelliklerinden biri, geliştiricilerin Google’ın PaLM 2 modelini kullanarak yeni Play Store listeleri hazırlamasına yardımcı olan bir Üretken Yapay Zeka aracıdır. Google, başlangıçta İngilizce olarak deneysel bir özellik olarak sunulan bu yapay zeka yardımcısının, geliştirici birkaç istem girdikten sonra bir taslak kopya oluşturacağını açıklıyor. Araç, geliştiricilerin daha sonra düzenleyebileceği, atabileceği veya kullanabileceği farklı kullanıcı türleri için listeler veya hatta benzersiz şekilde kategorize edilmiş uygulama açıklamaları oluşturmak için kullanılabilir. Örneğin, uygulamanın ana kitlesine veya temasına göre bir uygulama açıklaması isteyebilirler.

Artı tarafta, böyle bir yetenek, geliştiricilerin uygulamalarının özellik setini çekici bir şekilde ifade etmekte zorlanmaları durumunda açıklamalar oluşturmasına yardımcı olabilir. Ancak, uygulama listeleri yazarak el emeğinin bir kısmını yapma sürecini basitleştirdiği için daha fazla uygulama spam’ını da teşvik edebilir.

Üretken AI da kullanıcılara yardımcı olmak için kullanılıyor. “Kullanıcı İnceleme Özetleri” adlı başka bir yapay zeka özelliği, Play Store’daki incelemelerde bırakılan yorumlardan geliştiricinin uygulaması hakkında kullanıcıların yorumlarını bir araya getirecek ve sentezleyecektir. Başlangıçta İngilizce olarak da sunulan araç, kullanıcıların, düşündükleri uygulama hakkında insanların ne söylediğini hızlı bir şekilde görmelerini sağlayacak. Google, diğer dillerin bu yıl içinde destekleneceğini söylüyor.

Ayrıca geliştiriciler, geliştiricinin uygulamasını ve Play Store listelemelerini dakikalar içinde başka bir dile çevirmek için yapay zekadan yararlanan bir makine çevirisi aracına erişim elde edecek. Google, Google Çeviri’den 10 dilin Play Console’da kullanıma sunulacağını ve uygulama ile uygulama mağazası girişini birkaç dakika içinde çevirebileceğini söylüyor.

Yeni AI liste oluşturucu, bugün geliştiricilerin kullanımına sunulacak.

Genel olarak, yapay zekanın bu kullanımı Google I/O’daki genel yapay zeka temasına açıkça uyuyor ve şirket, yapay zeka modellerini takmak için mevcut hizmetlerde belirli alanları nerede bulabileceğine odaklanıyor.

Play Store Güncellemeleri

En çok dikkati yapay zeka destekli özellikler çekebilse de Google, geliştiricilerin uygulama işlerini büyütmelerine yardımcı olmaya odaklanan Play Store ve diğer geliştirici araçları için bir dizi güncelleme de sunuyor.

Yeni başlayanlar için, geçen yıl tanıtılan ve geliştiricilerin ülkeye ve ön kayıt durumuna göre en az 50 özel mağaza listesi oluşturmasına olanak tanıyan yeteneğin üzerine inşa ediliyor. Artık, uygulamalarını hedeflemek için listeleri özelleştirebilecekler. etkin olmayan kullanıcılar onları geri çekmek ve uygulamaya bir şans daha vermek için. Daha sonra geliştiriciler, bu özel listelemeleri AdMob ve YouTube’daki kullanıcılara sunmak için Google Ads Uygulama kampanyalarını kullanabilecek ve kullanıcıları doğrudan Google Play’de segmentlere ayırabilecektir. Bu süreci desteklemek için ekliyor Mağaza Girişi Grupları bunlar, temel listeleme özelleştirilerek ve belirli öğeler geçersiz kılınarak oluşturulur.

Görsel Kaynakları: Google

Şirket ayrıca yakın zamanda piyasaya sürdüğü gibi yeni abonelik seçeneklerine de değindi. fatura dönemi başına birden fazla fiyat, geliştiricilerin farklı otomatik yenileme ve ön ödemeli plan fiyatları sunmasına olanak tanır — “VIP” kullanıcılara yinelenen bir indirim vermek gibi. Ve ondan bahsetti Kullanıcı Seçimi Faturalandırma Pilot programıgeliştiricilerin uygulamalarında küçük bir indirim karşılığında Google Play Faturalandırma sistemiyle birlikte üçüncü taraf faturalandırması sunmalarına olanak tanır. spotify Ve Bumble erken benimseyenlerdir.

Promosyon İçeriği

bir sayfanın alınması Elmalar Uygulama mağazası uygulama içi etkinlikler, Google Play daha önce, uygulama geliştiricilerin yeni içerik veya heyecan verici teklifler gibi uygulamalarında gerçekleşen önemli etkinlikleri tanıtmasına olanak tanıyan Promosyon İçeriğini kullanıma sunmuştu. Şirket, yaklaşık 25.000 uygulama ve oyunun zaten Promosyon içeriğine erişimi olduğunu ve bu yıl daha fazla oyun için kullanıma sunulacağını belirtiyor.

Play Store artık Play Store bildirimleri, Play Store uygulamasındaki Uygulamalar ve Oyunlar sekmelerindeki Sizin İçin bölümü, Play Store arama sonuçları içinde, belirli bir arama sonuçlarının altında yer alan yeni yerler de dahil olmak üzere uygulama içi etkinlikleri artık yeni yerlere dahil edecek. uygulamasını başlığına göre ve hatta Arama ekranının kendisinde, siz bir sorgu yazmadan önce, diğer önerilerin üzerinde. Google son zamanlarda test görüldü reklamlar da bu noktada.

Görsel Kaynakları: Google

Google’ın Play Konsolu, güncellenmiş bir raporlama bölümü, geliştiricilerin Promosyon içeriğinin ve uygulama içi etkinliklerinin Google Play’de nasıl performans gösterdiğini takip edebilmesini sağlar.

Google, Play Store aracılığıyla etkinlikleri ve diğer içerikleri tanıtma veya editörler tarafından öne çıkarılan bir uygulamaya sahip olma yeteneğinin “yüksek kaliteli” oyun ve uygulamalarla sınırlı olduğunu belirtiyor. Geliştiricilerin bunun ne anlama geldiğini daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için uygulama ve oyun kalitesi için birleşik bir çerçeve başlatıyor. açıklar uygulamaların ve oyunların çeşitli boyutlarda nasıl değerlendirildiği.

Görsel Kaynakları: Google

Google Play’in başka yerlerinde, geliştiriciler bu ayın sonlarında, pazarlar genelinde farklı fiyat noktalarını test etmek için uygulama içi ürünler için fiyat denemeleri gerçekleştirebilecek. Ayrıca uygulama içi öğelerini “Öne Çıkan Ürünler” adı verilen yeni bir promosyon içeriği aracılığıyla doğrudan Play’de satabilecekler. Bu öğeler, uygulama listesinin altındaki kendi kartlarında görünecek ve Play Store’un diğer alanlarında da tanıtım için aday gösterilebilecek.

Görsel Kaynakları: Google

Play Store’da indirilen uygulamalardan daha fazlasını pazarlama yeteneği, kullanıcıların artık yalnızca denemek için yeni uygulamalar aramadığı, aynı zamanda uygulamalarda neler olup bittiğine veya satışa sunulduğuna göre güncellenecek olgun uygulama mağazası pazarını yansıtıyor zaten sahipler ve kullanıyorlar.

Değişiklikler farklı zamanlarda kullanıma sunuluyor ve bazılarının önümüzdeki günlerde, bazılarının ise yıl boyunca gelmesi bekleniyor.

TechCrunch'ta Google I/O 2023 hakkında daha fazlasını okuyun

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın