WordPress.com, ücretli haber bültenlerinin lansmanıyla Substack’e meydan okuyor

WordPress.com, Substack ve diğerlerine bugünün Haber Bülteni ürünüyle karşı karşıya geliyor. şimdi destekleyecek ücretli abonelikler ve premium içerik. Birinci başlattı aralıkta, WordPress.com Bülteni Yazarların, WordPress.com’un diğer özelliklerinden yararlanmaya devam ederken hedef kitleleriyle doğrudan bağlantı kurmak için gönderileri e-posta yoluyla otomatik olarak göndermelerine olanak tanır. Yazarlar, özelliği yalnızca haber bültenleri için kullanmayı seçebilir veya bunun yerine e-posta yoluyla yeni gönderiler almak isteyen okuyuculara hitap etmek için bu seçeneği bloglarına ekleyebilirler.

Yıllardır blog sahiplerinin gönderilerini e-posta yoluyla göndermelerine olanak tanıyan eklentiler ve üçüncü taraf hizmetler olsa da, WordPress.com’un bu alana daha doğrudan geçme kararı, insanların artık haberleri okumayı tercih etme biçimlerinin bir yansımasıydı. ve bilgi. Web sitelerinin durumu gibi kötüleşti dağınıklığın, reklamların, bindirmelerin, pop-up’ların ve çerez kabul afişlerinin hakim olduğu bu ortamda pek çoğu, takip etmek istedikleri yazarlar, gazeteciler, deneme yazarları ve diğer yayıncılarla bağlantıda kalmanın daha kolay bir yolu olarak e-postaya yöneldi.

Büyük ayak izi göz önüne alındığında – WordPress güçleri Web’in %43’üaçık kaynak versiyonu da dahil olmak üzere — WordPress.com’un haber bültenleri pazarına geçişi önemlidir.

Bununla birlikte, WordPress.com Bülten ürününün ilk sürümü, gelir getiren bir haber bülteni işi yürütmeye çalışanlarla rekabet edebilecek bir araç değildi. sunuyor birçok özellik diğer platformlardan abone alma yeteneği, hazır haber bülteni temaları veya özelleştirilebilir tasarımlar kullanma, zamanlama araçları, özel etki alanlarını bağlama yeteneği, e-posta yoluyla gönderme desteği ve daha fazlası gibi genel haber bülteni yönetimi için.

Bugünün genişlemesiyle, WordPress.com yayıncıları, bülten işlemlerinden gelir elde etmelerine olanak tanıyan ücretli abonelikler ve premium içerik ekleyebilecek. Şirket, bu özellikleri kullanma seçeneğinin ücretsiz plandakiler dahil tüm WordPress.com bloglarında kullanılabileceğini söylüyor. Ancak, bülten işletmeleri ölçeklendikçe, yayıncılar, bülten abonelik e-postalarındaki işlem ücretlerini de düşürecek olan ücretli WordPress.com planlarına geçmeyi seçebilirler.

Örneğin, ücretsiz plan kullanıcıları %10 bülten işlem ücreti ödeyin, Ticaret planındakiler ise %0 öder. WordPress.com, işlemleri Stripe aracılığıyla gerçekleştiriyor ve bu da kullanılabilirliği yalnızca bunlarla sınırlıyor. Stripe’ın desteklendiği pazarlar.

Kıyasla, Substack %10 ücret alıyor müşterileri için Stripe aracılığıyla da işlenir.

Ayrıca, Substack’e benzer şekilde, WordPress.com yazarları, yayınlarından hangilerinin ücretsiz veya ücretli olacağını yalnızca yayınlama sırasında seçebilir ve seçebilir. Gönderirken, gönderinin herkes için mi, aboneler için mi yoksa yalnızca ücretli aboneler için mi olduğunu belirtmek için kutuyu işaretlerler.

Şirket, WordPress.com’da bir haber bülteni yayınlamanın avantajının sunduğu esneklik olduğunu öne sürüyor.

WordPress.com yalnızca bir haber bülteni platformu değil, daha geniş bir yayınlama platformu olduğu için içerik oluşturucular, örneğin bültenlerini bir web sitesine dönüştürmek için çabalarını zaman içinde genişletebilirler. Ayrıca, projelerinin abonelikler dışında finanse edilmesini sağlamak için gerektiğinde tek seferlik ipuçları veya bağışlar toplayabilir veya bir çevrimiçi mağaza işletmeyi seçebilirler. Ayrıca, WordPress.com’un genişletilebilirliği, web sitelerini daha da özelleştirmek için daha geniş bir dizi eklentiye, temaya ve tasarım modeline erişim sağlar.

Bununla birlikte, WordPress.com yalnızca haber bültenlerine odaklanmadığı için, bu, özellikle büyük ölçekli haber bülteni operasyonları veya çevrimiçi işletmeler için rakiplerin sunabileceği, bu pazar için tasarlanmış daha spesifik araçlardan bazılarının eksik olacağı anlamına gelebilir.

Platformunu yalnızca haber bültenlerini keşfetmek ve abone olmak için bir yer değil, aynı zamanda bir tür çevrimiçi topluluk haline getirmek için çalışan Substack gibi şirketlerle karşılaştırıldığında sosyal tarafta o kadar rekabetçi olmayacak. Şirket bu yıl aşağıdaki gibi özellikleri kullanıma sundu: notlar Ve Sohbet bu, yazarların okuyucularla yalnızca e-postadan farklı şekillerde doğrudan iletişim kurmasına olanak tanır. Hatta Twitter’ın alanına girme girişimi olarak görülmesi Twitter sahibi Elon Musk’ı kızdırdı. kim daha sonra tweet’leri sansürleyerek Substack’i cezalandırdı Twitter platformunda Substack bağlantıları ile.

WordPress.com, mutlaka herhangi bir yerleşik sosyal toplulukla gelmez, ancak ana şirket Automattic yakın zamanda bir ActivityPub eklentisi aldı blog sahiplerinin Fediverse’e katılmak için kullanabilecekleri, güncellemelerini doğrudan Musk’ın Twitter’ı devralmasının ardından ilgi kazanan açık kaynaklı bir Twitter rakibi olan Mastodon’a gönderebilecekleri.

Şirket, yeni ücretli bülten seçeneklerinin bugün kullanıma sunulduğunu söylüyor.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın