
Meta bugün, özellikle küçük işletmeler için tasarlanmış uygulaması WhatsApp Business’ın aylık 200 milyon aktif kullanıcı sınırını aştığını duyurdu. 2020’de 50 milyon. Şirket “verimlilik yılı”nı yaşarken, WhatsApp Business kullanıcıları için daha kolay reklam oluşturma ve kişiselleştirilmiş mesaj hizmeti gibi özellikleri de kullanıma sundu.
Mark Zuckerberg bir metaverse geliştirmek için milyarlar akıtıyor. Bunu telafi etmek için şirket, WhatsApp gibi diğer yollardan gelir elde etmeyi artırıyor.
Meta’ya ait sohbet uygulaması, bugünden itibaren WhatsApp Business kullanıcılarının Facebook hesabı olmadan “WhatsApp’a tıkla” reklamları oluşturabileceklerini söyledi. Şirket, satıcıların doğrudan uygulama içinden Facebook ve Instagram için reklam oluşturabileceğini, satın alabileceğini ve yayınlayabileceğini belirtti.
Geçen yıl, Meta’nın 3. Çeyrek kazanç çağrısı sırasında Zuckerberg, “WhatsApp için tıklayın” reklamlarının yıllık %80 büyümeyle yıllık 1,5 milyar dolarlık gelir oranını aştığını belirtti.

Görsel Kaynakları: Naber
WhatsApp Business, satıcıların müşterilerine kişiselleştirilmiş mesajlar gönderme sürecini otomatikleştirmelerine olanak tanıyan başka bir ücretli özellik de ekliyor. WhatsApp özelliği “yakında” test etmeye başlayacağını söylediği için şirket fiyatlandırma ayrıntılarını paylaşmadı.
Şirketin paylaştığı ekran görüntüleri, işletmelerin farklı müşteri listelerine farklı mesajlar gönderebileceklerine işaret ediyor. Örneğin bir satıcı satın al butonu ile yeni müşterilerine indirim kodu gönderebilir.

Görsel Kaynakları: Naber
Son birkaç ayda Meta, ücretli mesajlaşma yoluyla elde edilen geliri artırmaya yönelik somut adımlar attı. Şubat ayında değişiklikleri açıkladı WhatsApp’ta fiyatlandırma yapısı ve mesajlaşma kategorileri. Bu kategoriler arasında yardımcı program, kimlik doğrulama (tek seferlik şifreler göndermek için), pazarlama ve kullanıcı tarafından başlatılan hizmet konuşmaları yer alıyordu.
“Geçen çeyrekte mesaj için tıklayın reklamlarının 10 milyar dolarlık bir gelir çalıştırma oranına ulaştığını paylaştım. Zuckerberg, 2023 1. Çeyrek kazanç çağrısında, “Ve o zamandan beri, diğer işletme mesajlaşma hizmetimiz olan WhatsApp’ta ücretli mesajlaşmayı kullanan işletmelerin sayısı çeyrekten çeyreğe %40 arttı” dedi.
Şu anda şirket, WhatsApp için ayrı bir gelir beyan etmiyor, ancak onu “diğer” kategorisiyle birleştiriyor. Mart ayında sona eren çeyrekte Meta, WhatsApp Business platformunun mesajlaşma gelirinde güçlü bir büyüme kaydettiğini, ancak bunun “diğer satır öğelerindeki düşüş” ile dengelendiğini ve kategori için yıldan yıla %5’lik bir düşüşle sonuçlandığını söyledi. .
WhatsApp ayrıca platformdaki ödeme işini geliştirmek için adımlar attı. Nisan ayında, satıcılara ödeme yapma olanağını tanıttı Brezilya’daki kullanıcılar için. Bir ay sonra, şirket benzer bir işlevi tanıttı. Singapur. Bu ayın başlarında WhatsApp, farklı kuruluşlardan yayın görüşmelerini kolaylaştırmak için kanallar özelliğini kullanıma sundu. O sırada şirket ayrıca şundan bahsetmişti: ödemeleri kanallara entegre etmenin yollarını keşfetmek.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada