Ücretli ölçeklendirirken Edinme kanalı, mümkün olan en verimli şekilde harcama yapıp yapmadığınızı sürekli sorgulamanız gerekir. Harcamaları çeşitli kanallarda ölçeklendiriyorsanız, artan maliyetlerle karşılaşmanız çok daha olasıdır. Ama çizgiyi nerede ve ne zaman çekeceğinizi nasıl bilebilirsiniz?
Bu kısa makalede, azalan getirileri ölçmeye ne zaman başlayacağımı ve optimum harcama düzeylerini bulmak için basit bir regresyon analizinin nasıl kullanılacağını tartışacağım.
Haftalık performans eğilimleri
Herhangi bir ücretli edinme kanalını haftada 5-10 kat ölçeklendiriyorsanız, nabzı aşağıdaki ölçütlerde tutmanız önemli hale gelir:
- Bin gösterim başı maliyet (BGBM)
- Müşteri edinme maliyeti (CAC)
- Reklam sıklığı (ücretli sosyal medya için)
Ücretli maliyetler arttıkça, sunulan gösterim sayısı doğal olarak artar ve bu da BGBM’lerin yükselmesine neden olur. BGBM’leriniz artıyorsa, bu genellikle CAC’lerinizin ve reklam sıklığınızın bir yan ürün olarak yükseldiği anlamına gelir. Haftalık olarak düzenlenen bu metrikleri içeren bir e-tablo, maliyetlerdeki büyük artışları belirlemenize yardımcı olur ve bu da gelecekteki bütçe tahsislerinize rehberlik edebilir.
Regresyon analizi
Analitik olmak ve farklı harcama düzeylerinde en az 90 günlük veriye sahip olmak istiyorsanız, yanıtınız bir regresyon analizidir. Regresyon analizi nedir? Teknik olmayan terimlerle, bir değişkenin diğeriyle ilişkisini ölçmenin bir yoludur. Bu, pazarlamacıların, imzalanan bağlı kuruluşlar ve dönüşümler veya gelirler ve ödenen harcama gibi iki pazarlama ölçütünün birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu anlamalarını sağlar.
Bu tür bir analizin harika yanı, ücretli kanal düzeyinde optimum harcamanızın ne olduğuna dair net bir tasvir sağlamasıdır. Postmates’te geçirdiğim günlerde, sürücü edinme bütçemizi ayda 50.000 ABD dolarından azken ayda 3 milyon ABD dolarına ölçeklendirdik ve kanal ve coğrafya başına en uygun harcamayı sağlamak için düzenli aralıklarla regresyon analizleri yapmak zorunda kaldık. Aşağıda, haftalık düzeyde aşağıdaki girdilerle ayarlanan bir regresyon analizinin nasıl elde edileceğine ilişkin kısa bir özet bulunmaktadır:
- Harcamak
- Müşteri edinme maliyeti (CAC)
E-tablonuza bu veri girişini yaptıktan sonra (burada Google E-Tablolar kullanıyorum), tüm verileri vurgulayın ve Sokmak açılır liste, ardından Çizelge. İçinde Grafik tipi ekranın sağ bölmesinde gösterilen alanı bulana kadar kaydırın. Dağılım seçenek. Seçme Dağılım. “CAC” ekleyin X Ekseni ve “Harcayın” Seri. Son olarak, şuraya git: Özelleştirmek sekme, bul Seriüzerine tıklayın ve ardından bulmak için aşağı kaydırın. trend çizgisi geçiş yap.
Oradan, aşağıda oluşturduğum şeye benzeyen bir şeye sahip olmalısınız:
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada