Türkiye gelen gezgin sayısı yüzde 158 arttı: İşte ülkelere göre turizm tercihleri
Dünyanın dört bir yanından gelen milyonlarca turiste gezim çeşitliğiyle hitap eden Türkiye, dünyada marka destinasyon olarak öne çıkıyor.
Türkiye’de gezim sektöründeki gelişmelere ilişik AA muhabirine değerlendirmede bulunan Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı (TÜRSAB) Firuz Bağlıkaya, bu senenin ocak-haziran döneminde Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısında bundan önceki senenin aynı dönemine göre yüzde 158 artış kaydedildiğini, sadece ziyaretçi sayılarındaki artış oranlarını değerlendirirken geçen yılın ilk yarısında istila nedeniyle uluslararası turizm hareketliliğinin son aşama sınırı olan kaldığı gerçeğinin ve artış oranlarının da bu çerçevede yüksek çıktığının dikkate katılımı gerektiğini söyledi.
Türkiye’nin sahip olduğu zamanı, organik, kültürel değerleri ile turizm açısından oldukca hususi bir ülke bulunduğunu ifade eden Bağlıkaya, bu zenginliklerin yanı sıra misafirperverlik kültürü ve hizmet kalitesi ile de Türkiye’nin öne çıktığını dile getirdi.
Bağlıkaya, bütün bunların yanında gezim sektörünün uzun yıllara dayanan fedakar emekleri neticesinde Türkiye’nin dünyada mühim bir marka destinasyon haline geldiğini vurgulayarak, BM Dünya Turizm Örgütü tarafından açıklanan verilere gore, ziyaretçi sayısı bakımından meydana gelen sıralamalarda Türkiye’nin uzun yıllardan bu yana dünya turizminde ilk 6 ülke arasında yer aldığını, aynı başarının gezim gelirleri alanında da sergilenmesi gerektiğini anlattı.
– Bu yıl en oldukca Almanya, Rusya, İngiltere, Bulgaristan ve İran’dan ziyaretçi geldi
Bağlıkaya, bu senenin ilk yarısında en fazlaca ziyaretçinin Almanya’dan geldiğini, Almanya’yı Rusya, İngiltere, Bulgaristan ve İran’ın izlediğini belirterek, Türkiye’nin deniz-kum-güneş turizmi yanında kültür, sağlık, MICE, gastronomi, kruvaziyer, yat, spor, kış, doğa ve macera turizmi şeklinde birçok değişik gezim segmentinde ürün sunabilen bir ülke olduğunu, bu zengin ürün çeşitliliğinin farklı turizm segmentlerinden gelen talepleri karşılamaya olanak sağladığını anlattı.
Ülke bazlı olarak yabancı ziyaretçilerin alaka gösterdiği turlar ve destinasyonların farklılık gösterdiğine işaret eden Bağlıkaya, şunları kaydetti:
- “Uzak Doğu ve ABD Kıtası ülkelerinden gelen ziyaretçilerimiz ağırlıklı olarak kültür turlarını tercih ederken, İstanbul, Çanakkale, İzmir, Pamukkale, Kapadokya alaka gösterdikleri destinasyonlar arasında bulunuyor.
- Avrupa ülkelerinden gelen misafirlerimiz, Antalya, Muğla, Aydın ve İzmir gibi deniz-kum-güneş turizmi ile öne çıkan destinasyonlarımıza alaka göstermenin yanı sıra kültür turları kapsamında İstanbul’u da keşfetmeyi tercih ediyorlar.
- Orta Doğu pazarından gelen konuklarımız İstanbul’un yanında Yalova, Bursa, Trabzon, Rize gibi şehirlerimizde doğa turlarına katılım gösteriyorlar. İran’dan gelen ziyaretçilerimizin ise İstanbul, Konya ve Van benzer biçimde destinasyonlara ilgisi bulunuyor.”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 2022 için açıkladığı 47 milyon gezgin, 37 milyar dolar gelir hedefine ait sual üstüne Bağlıkaya, istila sebebiyle iki yıl süresince dünya çapında yaşanmış olan gezi kısıtlamalarının insanların tatile olan özlemini ciddi biçimde artırmış durumda olduğunu belirterek, “Bu nedenle internasyonal gezim hareketlerinde ciddi bir toparlanmaya şahitlik ediyoruz.
Ülkemiz açısından önemli olan küresel ölçekte yaşanmış olan bu toparlanmadan daha fazlaca hisse almak olacak. Bu çerçevede Sayın Cumhurbaşkanımız tarafından açıklanan hedeflere ulaşmak için sektör olarak var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz.” diye konuştu.
TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, gezim gelirlerini artırmak için ilk önce hedef odaklı bir tanıtım stratejisi oluşturulmasının büyük ehemmiyet taşıdığını belirterek, TÜİK verilerine nazaran, Türkiye’ye gelen devasa yükseklikte ve yüksek gelir grubundan ziyaretçilerin toplam ziyaretçiler içerisindeki payının son yıllarda gerilediğini, düşük ve çok düşük gelir seviyesindeki ziyaretçi sayısının ise yükseldiğini aktardı.
kaynak: ekonomist.com.tr