Kardeş ülke Kore, turizmde ilişkileri geliştirmeye odaklandı

Kardeş ülke Kore, turizmde ilişkileri geliştirmeye odaklandı



Türkiye-Kore arasındaki ilişkiler Kore Savaşı’na kadar uzanıyor… İki ülke arasındaki hususi bağ ve halklar arasındaki sevgi filmlere bile mevzu olurken turizmde de giderek gelişen bir ivme yakalanmış durumda. Bu gelişmede kuşkusuz Kore Turizm Oraganizasyonu’nun (KTO) önemli katkısı bulunuyor. KTO, minimum 10 kişiden başlayacak ve teşvik amaçlı ya da kurumsal toplantılar için en az 2 gece Kore’de konaklayacak gruplara hususi yardımcı planları da hazırlıyor. Kore Turizm Organizasyonu İstanbul Ofisi Direktörü Hyuncho Cho, MİCE turizminde sundukları destekleri Türkiye’deki profesyonellere ilk elden anlatabilmek adına 27 Eylül’de İstanbul’da düzenleyecekler Kore Seyahat&MICE Roadshow’da Türkiye’den ve Kore’den seyahat ve MICE acenteleri ile gezim profesyonellerini bir araya getireceklerini söyledi. KTO, önümüzdeki dönemde MICE turizminde iki ülke içinde büyüyen bir hacim bekliyor.

Levent Gökmen Demirciler lgokmen@ekonomist.Com.Tr

Türkiye’nin Kore Savaşı sırasında asker desteği sağlaması Güney Kore ve Türkiye arasında günümüze kadar taşınan kuvvetli ve mühim bağların oluşmasını sağlamış oldu. Güney Kore’nin tek ‘Kardeş Ülkesi’ konumunda olan Türkiye, Koreliler için ayrı bir yere haiz. Bu hususiyet Korelilerin Türkiye ilgisini artırırken 2019 yılında 213 bin Koreli Türkiye’yi ziyaret etti. Bu rakamın gelecek yıllarda artması planlanıyor. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına Güney Kore vizesiz seyahat imkanı sunarken 2019 yılında 31 bin 293 Türk vatandaşı Güney Kore’yi ziyaret etti. Kore Turizm Organizasyonu, iki ülke arasındaki turizmi geliştirmek adına minimum 10 kişiden başlamış olacak ve teşvik amaçlı ya da kurumsal toplantılar için en az 2 gece Kore’de konaklayacak gruplara hususi destek planları da hazırlıyor. Kore Turizm Organizasyonu İstanbul Ofisi Direktörü Hyuncho Cho ile turizm sektörünü ve Türkiye-Güney Kore arasında yapılması planlanan emekleri konuştuk.

Turizm sektörü 2022’nin ilk yarısını iyi mi geçirdi? Özellikle hangi alanlarda canlanma var?
Turizm sektörü 2022’nin ilk 5 ayında, pandemi sonrası beklenenin üzerinde bir toparlanma yaşadı. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü’nün (UNWTO) verilerine göre 2022 Mayıs sonuna kadarki dönemde, 2021’in ilk 5 ayına bakılırsa yüzde 324 büyüyen sektör; şimdiden pandemi öncesi 2019 rakamlarının yarısını elde etti. Uluslararası turist sayısı, 2021’in ilk beş ayında 77 milyonken 2022’nin aynı döneminde ortalama 250 milyona ulaştı. Daha fazla destinasyonun seyahat kısıtlamalarını hafifletmesi veya kaldırmasının da tesiri ve bilhassa Kuzey Yarımküredeki yaz sezonuna bağlı güçlü talebin bu müspet sonuçları pekiştirmesi umut ediliyor. 2022’nin ilk 5 ayında internasyonal ziyaretçi sayısını bundan önceki yıla nazaran ikiye katlayan (%94) Asya ve Pasifik bölgesinde, Güney Kore olarak son iki ayda ziyaretçi sayısını yüzde 190 artırdık. 2019 yılında bir rekora imza atarak 17,5 milyon turisti ağırlamıştık. Tüm salgın boyunca yaşanan kısıtlamalara karşın, pandemi sonrası süreci düşünerek, çalışmalarımıza hız kesmeden devam etmiştik. Hafifleyen salgınla birlikte son 2 aydır, gezgin sayımızda geçen yılın aynı dönemlerine nazaran %190’lara varan bir artış laf mevzusu. Pandemi sonrasındaki bu dönemde ilk etapta Türkiye’den de 60 bin turisti ülkemizde ağırlamak şeklinde bir hedefimiz var. Öte taraftan MICE turizmi, Covid-19’un küresel yayılımından etkilenen ilk turizm türüydü. Pandeminin iyi mi gelişeceği bilinmediğinden ve büyük ölçekli etkinlikleri kapsadığı için aylar evvelde planlama yapılamaması sebebiyle ciddi anlamda sarsılarak durma noktasına gelmişti. Bu yarı yıl yaşanan büyümeden MICE turizmi de müspet etkilendi. Ancak pandemide operasyonların devam etmesi adına yeni yöntemler geliştirilse de sektörün eski konumuna gelmesi biraz daha vakit alacaktır.

MICE turizminin öneminden bahseder misiniz?
Kurumsal toplantıları, teşvikleri, kongreleri ve fuarları içine alan MICE (meeting, incentive travels, congress, exhibitions) endüstrisi, gezim sektörü gelirlerine büyük katkı sağlıyor. Daha fazlaca beyaz yakalı personelleri ve kurumsal müşterileri hedef alan sektör, ulaşımdan konaklamaya, dijital hizmetlerden yazılım tarafına, sahne düzeninden ses sistemine kadar bütün hizmetleri kapsayan çok geniş bir hizmet yelpazesi sunuyor. MICE turizmi bütün dünyada turizm gelirlerinin ortalama %30’unu oluşturuyor. Bünyesinde ortalama 50 değişik destekleyici sektörü de barındırması ve uygulandığı bölgeyi birçok alanda kalkındırmasıyla da değer yaratıyor. Oxford Economics (2018) tarafından yapılan araştırmaya gore, yalnızca iş etkinliklerine senelik katılım dünya çapında ortalama 1,5 milyar ziyaretçi iken, küresel faaliyet endüstrisinin küresel GSYİH içindeki payı 1,5 trilyon dolardı. Sektör ek olarak ortalama 26 milyon insana da direkt ve endirekt istihdam fırsatları sağlıyordu. Bu nedenle önemli bir alternatif turizm türü bulunduğunu söyleyebilirim.

MICE turizmi açısından Türkiye ve Güney Kore arasındaki potansiyeli değerlendirebilir misiniz?
Türkiye’nin Kore Savaşı esnasında askerleriyle ülkemize sağlamış olduğu büyük yardımcı, kuşkusuz ki Güney Kore ve Türkiye arasındaki güçlü ve mühim bağların oluşmasını sağlamış oldu. Türkiye, Güney Kore’nin tek ‘Kardeş Ülkesi’ ve bu konumu nedeniyle de Koreliler için ayrı bir yere sahip. Her yıl daha çok sayıda Koreli Türkiye’yi ziyaret ediyor. İki ülke arasındaki köklü diplomatik ve kültürel bağlar, Güney Kore olarak biz için Türkiye’yi daha yakından tanımaya ve mümkünse ziyaret etmeye teşvik ediyor açıkçası. Bu durum, Kore Turizm Organizasyonu olarak bizim için de ülkemizi Türkiye’de daha yakından tanıtmak ve her geçen gün daha çok Türk turisti vatanımızda ağırlayabilmek adına çalışmalarımızı uygulamak açısından önemli bir motivasyon kaynağı.

Türkiye’ye gezi eden Koreli turist sayısı, Kore’yi ziyaret eden Türk gezgin sayısı ile karşılaştırıldığında çok yüksek kalıyor. Elimizdeki verilere göre 2017’de 120 bin 622, 2018’de 159 bin 354 ve 2019’da ise 212 bin 970 Koreli gezgin Türkiye’yi ziyaret etti. Güney Kore ise her sene daha fazla Türk turisti ağırlıyor. Güney Kore’yi ziyaret eden Türk turist sayısı 2015’te 23 bin 440 idi. Bu rakam 2019 itibarıyla 31 bin 293’e terfi etti. Bu kuvvetli büyüme 2020’de pandemide sekteye uğrasa da, sınırlamaların da kalkmasıyla beraber bu büyümenin devam etmesini bekliyoruz.

27 EYLÜL’DE İSTANBUL’DA KORE SEYAHAT&MICE ROADSHOW’U YAPILACAK

Türk vatandaşlarına vize uygulamıyorsunuz. Önümüzdeki dönem için ne şeklinde destekler sunmayı planlıyorsunuz?
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, Güney Kore’ye vizesiz gezi imkanı benzer biçimde önemli bir avantaja da sahip. Kore Turizm Organizasyonu, en az 10 kişiden başlayacak ve teşvik amaçlı ya da kurumsal toplantılar için en az 2 gece Kore’de konaklayacak gruplara özel yardımcı planları da hazırlıyor. Bu yardımcı planları çerçevesinde ilgili gruplar, hediyelik eşya, gezinsel mekanlara ve performanslara giriş imkanı, kültürel deneyim fırsatı ile karşılama etkinliği şeklinde çeşitli avantajlardan yararlanabilirler. Ayrıca, orta ila büyük ölçekli kurumsal ziyaretçiler ve seyahat acenteleri tekrar KTO’dan, uçak biletleri, konaklama harcamaları vb. Dahil olmak üzere Kore’ye gelen toplam ziyaretçi sayısına gore planlanan tekliflerin ön incelemesi için de destek alabilir. Ülke olarak, bu ayrıcalıkları Türkiye’deki profesyonellere ilk elden anlatabilmek adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu kapsamda 27 Eylül’de İstanbul’da hem Türkiye’den aynı zamanda Kore’den seyahat ve MICE acenteleri ile turizm profesyonellerini bir araya getireceğimiz “Kore Seyahat&MICE Roadshow”unu gerçekleştireceğiz. Bu faaliyet ile hedefimiz, Kore’ye düzenlenecek MICE seyahatinin avantajları ve KTO olarak sunduğumuz destek programları hakkında malumat aktarmanın yanı sıra acentelerle ilişkileri geliştirmek ve bu alanda daha fazla iş hacmi yaratmak olacak. Bu çerçevede 2 ülke içinde önümüzdeki dönemde MICE turizmi açısından da büyüyen bir hacim bekliyoruz.

SEYAHAT ENDÜSTRİSİ ÇAĞA UYGUN ŞEKİLDE GENÇLEŞİYOR

Turizm ve MİCE pandemiden iyi mi etkilendi?
Covid-19 krizinin ortaya çıkmasıyla, hükümetler tarafınca gezi aktiviteleriyle kurultay, toplantı ve etkinliklere kısıtlamalar getirildi. Bu kısıtlamalarla birlikte turizm sektöründe büyük bir yitik başladı ve halen de devam ediyor. Küresel ölçekte bu alanda stratejileri belirleyen kurumlar arasındaki Profesyonel Kongre Yönetimi Birliği tarafından meydana getirilen bir araştırma, küresel ölçekte bu alanda çalışan 26 milyon bireyin mesleki anlamda pandemiden negatif etkilendiğini gösteriyor. Etkinlik planlayıcılarının yüzde 87’si düzenleyecekleri organizasyonları iptal ederken yüzde 70’i karşı karşıya etkinliklerini sanal platformlara taşıdı. Pandeminin etkilerinin azalmaya başlaması ve kısıtlamaların hafiflemesi ile bu yıl süregelen hareketlilik kurumsal etkinlikler anlamında da ümit verici. Covid-19’un en büyük zorluklarından biri kesinlikle öngörülemezliğiydi. Şirketler, duruma ahenk sağlamak için yeni iş modelleri geliştiriyor, mevcut koşulları iyileştiriyor ve çağa uygun şekilde gençleşiyor. Sektör büyük bir sekteye uğradığı için endüstrinin yine doğuşu biraz daha uzun sürecektir. 2022’yi istikrar, 2023’ü ise normalleşme yılı gibi düşünebiliriz.

Sektörün geleceğini iyi mi görüyorsunuz? Trendler ne yönde?
Dünya, Covid-19 pandemisinin üçüncü yılına girerken, küresel MICE endüstrisi, çıtayı her geçen gün daha da yükseltiyor. Hibrit etkinlikler (çevrimiçi ve çevrimdışı), VR toplantıları, hologramlar ve meta veriyi kapsayan konferans teknolojileri hızla gelişiyor. Tüm paydaşlar, kriz sürecini atlatabilmek adına MICE ekosistemine dahil olan teknolojik gelişmelerin gelecekte de var olacağında hem fikir. Teknoloji kullanımındaki ciddi artış, farklı formatları geliştirdi ve buna da devam edecek. Ancak hibrit ve dijital formatlar, etkinlikleri zenginleştirmekle beraber networking ve deneyimleme şeklinde MICE turizminin ana unsurları için karşı karşıya toplantılar ve şahsi temaslar şüphesiz önemini korumayı sürdürecek.
Bunun yanı sıra sıhhatli ve emin seyahatler önümüzdeki dönemde yeniden ajandamızın ilk sıralarında olacaktır. Etkinlik planlayıcılarının bu alanda ciddi adımlar atması bekleniyor. Örneğin etkinliklerde tercih edilen yemek içecek servisi anlayışı da bu kapsamda geniş büfelerden daha bireysel seçeneklere doğru kayacaktır. Öte taraftan önümüzdeki süreçte etkinliklerde daha çok robot iş gücünden yararlanmak da güvenilir etkinlikler için alternatif bir çözüm benzer biçimde görünüyor.

Kore olarak MICE turizmindeki yeriniz nelerdir?
Güney Kore son 10 yılda dünyada da yükselen bir turizm destinasyonu oldu. Uluslararası Dernekler Birliği’nin (UIA) 2019 senesinde uluslararası etkinlikler için en oldukca tercih edilen ülkeler listesinde 2. Olan ülkemiz son yıllarda sürekli olarak ilk sıralarda yer ediniyor. Kore, birinci sınıf MICE altyapısı, güvenli ve sürdürülebilir toplantı mekanları, benzersiz manzaralar ve deneyimler ile katılımcılara çok daha fazlasını sunuyor. 2021 yılında ‘Dünyanın En Inovatif Ülkesi’ olarak da gösterilen Güney Kore, yeni teknolojileri ve yenilikçi fikirleri en süratli şekilde uygulamaya geçirerek toplantıların verimliliğini ve etkinliğini artırmaya da katkı sağlıyor. Bunların yanı sıra, benzersiz mekanları, ilgi çekici aktiviteleri, konforlu konaklama ve ulaşım imkanlarıyla ziyaretçilerin beklentilerini en iyi biçimde karşılıyor. Dünyanın 186’dan fazla şehrinden 90’dan fazla havayolu şirketi “Dünya’nın En İyi Havalimanı” seçilen Incheon Havalimanı’na uçuş gerçekleştirdiği için; Güney Kore ulaşım kolaylığıyla da öne çıkıyor. Ziyaretçilere, ülke içinde de üstün sıhhat güvenliği ve gelişmiş bir ulaşım ağı sunuluyor.
Kore Turizm Organizasyonu (KTO), Kore’nin MICE endüstrisine liderlik etmesi adına muhtelif projeler yürütüyor; 2017’den beri, ‘Kore’nin Eşsiz Mekanları’ programını destekliyor. Kurumun amacı, bu program çerçevesinde, ziyaretçilere, ülkenin geleneğinin ve kültürünün yanı sıra sanat, eğlence sporları, Kore Dalgası, naturel manzara ve daha fazlasını deneyimleme imkanı veren bir seçim taktim etmek. Güney Kore’de kurumsal misafirleri, kültür ve verimlilikle memnuniyet sağlayacak en akılda kalıcı mekanlar bekliyor. Kore Mobilya Müzesi, Busan Sinema Merkezi ve Nami Adası gibi mevcut mekanlar değerlendirilirken; bunlara yenileri ekleniyor. Ülkedeki mekanlar şehrin konseptini hissetmeye davet ederken, konuklara yemeğinden müziğine ve tarihi mirasına dek tüm mahalli kültürü deneyimleyebilme imkanı da veriliyor. Kurumlara, Kore’nin çeşitli bölgelerinde kültürel deneyimler, mabet konaklamaları, açık hava etkinlikleri, geleneksel yarışmalar ve oyunlar şeklinde ekip ruhunu geliştirecek değişik temaya sahip deneyimler de sunuluyor. K-pop’un anavatanında bir dans atölyesine katılmak, bu yıl 25. Yılını kutlayan Nanta müzikalini deneyim ederek takım olarak reel davullarla Kore ritmine ayak uydurmak olası.

Kore olarak pandemi periyodunu turizm açısından iyi mi yönettiniz?
Pandemide gerek Kore’yi ziyaret etmek isteyen seyahat severler, gerekse de turizm sektöründe faaliyet yayınlayan tüm iş ortaklarımızla olan iletişimimizi hiç kesmedik. Dijital ortama taşıdığımız farklı toplantı ve etkinliklerle ilişkimizi canlı tutmaya odaklandık. KTO olarak bilhassa seyahat acenteleriyle iletişimi güçlendirmeye çalıştık ve onların Kore’deki gezi acenteleriyle bağ kurabilmeleri; var olan bağı geliştirebilmeleri için muhtelif projeler yaptık. Pandemi sonrası turizmde yaşanmaya başlamış olan artışı sürdürülebilir kılmakta, kurumsal amaçlı faaliyet turizmini de daha etkin bir araç olarak kullanmayı hedefliyoruz. KTO olarak bilhassa teşvik amaçlı seyahatler ve kurumsal toplantılar için sunduğumuz yardımcı programlarımızla, organizatörlerin tüm konuklarına değişik deneyimler sunmalarına destek oluyoruz.

KORE TOPLANTI VE ETKİNLİKTE DÜNYADA ÖNEMLİ BİR DESTİNASYON OLMAYA ODAKLANDI

MICE Turizminde genel hatlarıyla canlanmayı ve hedeflerinizi değerlendirir misiniz?
2019’da, Kore’de turist sayısı 17,5 milyon iken bu sayı 2020’de pandemi sebebiyle 2,5 milyona geriledi. Pandeminin kontrol altına katılımı ile birlikte rakamların hızla eski seviyelerine çıkmasını ön görüyoruz. Turizm sektörü gelirlerine büyük katkı elde eden kongre, iş toplantıları ve fuarları içerisine alan MICE (meeting, incentive travels, congress, exhibitions) turizmi de sektördeki büyümeden olumlu etkilenecektir. Kısa bir müddette her alanda etkisinde bırakan bir açınma gösteren ülkemiz, modern dünyanın tüm kolaylıklarını ve teknolojisini kucaklarken etkisi altına alan geçmişine ve geleneğine de haiz çıkıyor. Tüm bu özelliklerimizle, kusursuz denebilecek toplantı ve etkinliklere ev sahipliği yapma mevzusunda iddialıyız. Unutulmaz deneyimler için olağan dışı alternatifler sunmayı başarıyoruz. Seyahatiniz sırasında, uygar gökdelenler antik tapınakların yanı başında size görsel bir şölen sunarken, tercihinize göre talep eder Michelin yıldızlı restoranlarda isterseniz de sade sokak yemeği tezgahlarında Kore lezzetlerinin tadını çıkarabiliyorsunuz. Gündüz gerçekleşen bereketli bir toplantı akşam yerini tarihi bir Güney Kore köyünün sokaklarında keyifli bir yolculuğa bırakabiliyor. Tüm bu avantajları alakalı profesyonellere ve MICE acentelerine daha da yakından anlatarak Türkiye de dahil olmak üzere tüm dünyada önemli bir destinasyon olarak büyümeyi hedefliyoruz.

kaynak: ekonomist.com.tr

Similar Posts

Bir cevap yazın