TechCrunch+ özeti: Girişim borcu VC anketi, PLG artırma taktikleri, 40 milyon dolarlık ARR’ye önyükleme
Kaç tane ödeme yapan müşteriniz var ve ne kadar süre içeride kilitliler?
Yıllık yinelenen gelir (ARR) her zaman önemli bir ölçüt olmuştur, ancak genel olarak değerlemeler ve yeni paradan bahsetmek çok zor olduğu için, artık bir yol göstericidir – özellikle kendi kendini finanse eden girişimler için.
Hotjar CEO’su Mohannad Ali, TC+ için bir makale yazdı. Önyüklemeli şirketinin ürün odaklı büyüme stratejisinden dört ilke bu onların “hızlı hareket etmelerine ve düzenli olarak dönmelerine” yardımcı oldu.
Eksiksiz TechCrunch+ makaleleri yalnızca üyeler tarafından kullanılabilir
indirim kodunu kullan TCPPLUSROUNDUP bir veya iki yıllık abonelikte %20 tasarruf etmek için
Erken aşamadaki startup’lar, pazarlama söz konusu olduğunda genellikle büyük olma veya eve gitme ihtiyacı hissederler, ancak “topu döndürmek için kendi talebinizi yaratmanız gerekecek” diyor Ali, “üretmek için kullandıkları birkaç taktik” kıtlık ve talep”, erken benimseyenlerle etkileşim kurarken:
- Beta testi yaparken bitmiş bir ürünle başlamayın
- Fiyatları çok düşük ayarlamayın
- Lansman pazarlama maliyetlerini mümkün olduğunca sıfıra yakın tutun
- İlk kullanıcılar, ürün ekibinizin üyeleridir
Ali, “Nihayetinde, önyüklenmiş çabalarla başarılı bir girişim kurmak kolay bir başarı değildir, ancak doğru yaparsanız inanılmaz derecede ödüllendirici olabilir” diye yazıyor.
okuduğunuz için teşekkürler
walter thompson
İçerik Yöneticisi, TechCrunch+
@kahramanınız
SaaS şirketlerinin ürün liderliğindeki büyümelerini artırmalarının 5 yolu

Görsel Kaynakları: Javier Zayas Fotoğrafçılık (yeni bir pencerede açılır) / Getty Resimleri
Hiç kendinizi başka birinin arabasında güvende hissetmeden ve yolcu koltuğunun üzerindeki tutma kolunu tutarken buldunuz mu?
Hala ürün-pazar uyumu arayan yeni başlayanlar için pazarlama bir kavrama kolu olabilir. Benzer şekilde, belirli müşteriler için yeni özellikler geliştirmek için değerli döngüler harcamak da batıl inançların bir başka biçimidir.
30.000’den fazla SaaS şirketini inceleyen bir araştırma, ürün odaklı büyüme stratejisini optimize etmek için beş temel etken buldu. İlk iş siparişiniz mi?
Paddle’ın yönetim kurulu başkanı ve kurucu ortağı Christian Owens, huninizdeki sızıntıları giderin, diyor.
“Bu, genel kayıp oranınızın %20-40’ını oluşturabilir ve genellikle başarısız ödemelerle ilgilidir, bu da faturalandırma süreçlerinizin seviyesini yükseltmenin en önemli öncelik olması gerektiği anlamına gelir.”
Sophie’ye sorun: ABD’deki başlangıç hızlandırıcıları için en iyi vize hangisidir?

Görsel Kaynakları: Bryce Durbin/TechCrunch
Sevgili Sophie,
Geçen yıl bir girişim kurdum ve kurucu ortağımla birlikte Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bir hızlandırma programına kabul edildik!
Hızlandırıcı sona erdikten sonra girişimimizi büyütebilmemiz için orada kalmamıza izin veren ABD’ye gelmek için ne tür bir vize alabiliriz?
— Johannesburg’da Jazzed
Girişim borcunun yeni kuralları şimdiden yazılıyor

Bugünün ortamında, girişim borcunu artırmak eskisinden farklı görünecek.
Başlangıçta girişim borcu, yeni şirketlerin masalar, sandalyeler ve fotokopi makineleri için çek yazmak için yeterli gelire sahip olmadan önce temel donanımları edinmelerinin bir yoluydu.
Bugün, başlangıç aşamasındaki startup’lar bunu likidite elde etmek, bir sonraki fonlama turlarına veya gelecekteki kazançlarına karşılık borç almak için kullanıyor, ancak First Republic ve Silicon Valley Bank’ın başarısızlıklarından sonra Rebecca Szkutak, hepsi “bunun daha pahalı olacağı konusunda hemfikir olan” birkaç yatırımcıyla röportaj yaptı. gelecek.”
5 yatırımcı, SVB’nin çöküşünün ardından girişim borcunu neyin beklediğini tartışıyor

Görsel Kaynakları: Bryce Durbin / TechCrunch
Rebecca Szkutak, “farklı fon büyüklükleri, aşamaları ve odak alanlarından” beş yatırımcıyla, kuruculara girişim borcu konusunda nasıl danışmanlık yaptıkları ve “bu tür finansman için hangi tür girişimlerin en uygun olduğu” hakkında daha fazla bilgi edinmek için bir anket yaptı:
- Sophie Bakalar, ortak, Collab Fund
- Ali Hamed, genel ortak, Crossbeam Venture Partners
- Simon Wu, ortak, Cathay Innovation
- Lux Capital’in kurucu ortağı ve yönetici ortağı Peter Hébert
- Melody Koh, ortak, NextView
İklim teknolojisinde Siyahların temsili olmazsa, ‘gezegen yanacak’

Görsel Kaynakları: Atlas Stüdyo / oyun [composite] / Getty Images / Getty Images
Afrikalı-Amerikalılar teknolojinin her sektöründe yeterince temsil edilmiyor, ancak Dominic-Madori Davis ve Tim De Chant tarafından yapılan bir analiz, 2022’de “ABD merkezli Siyah iklim teknolojisi kurucularının iklim teknolojisi girişimlerine yatırılan tüm sermayenin yalnızca %1’ini aldığını” ortaya koydu.
“Bu, 21.5 milyar $ üzerinden 214 milyon $”, bu da Siyahi kurucular için genel finansman seviyeleriyle uyumlu. Ne olursa olsun, “finansman eksikliği ve DEI verilerinin kıtlığı, girişim topluluğunun büyük miktarda kullanılmayan potansiyeli gözden kaçırdığını gösteriyor.”
Gelişmekte olan yöneticiler, bu pazarda bile ilk kapanışta acele etmemelidir

Görsel Kaynakları: Getty Resimleri
Daha hızlı olmak her zaman daha iyi değildir, özellikle de risk sermayesini artırmak söz konusu olduğunda.
Rebecca Szkutak, bu ortamda, gelişmekte olan yöneticilerin neden “LP sermayesi kapıdan girer girmez ilk kapanışı yapmak” isteyebileceğini anlamak kolay. Ancak bu, uzun vadede en iyi strateji olmayabilir.”
İlk kapanış, yönetim ücretlerini toplama saatini başlatsa da, önce bazı anlaşmaların yapılması ve gelecekteki kaynak yaratma için ayrıntılı bir stratejinin olması daha iyidir.
Hukuk firması Mintz’in ortağı Kari Harris, “Bir tarih belirlerseniz, onu kaçırırsınız” dedi. “Geri çekileceksin ve pazara geri dönmek zorunda kalacaksın ve başarısız olmuş gibi görüneceksin.”
Pitch Deck Teardown: Ageras’ın 36 Milyon Dolarlık Özel Sermaye destesi

Görsel Kaynakları: Ageras Grubu
Haje Jan Kamps, biraz değişiklik olsun diye, geç aşamadaki bir girişim için kazanan bir sunum sunumunu inceledi: Kopenhag merkezli, küçük işletmelere hizmet veren bir fintech platformu olan Agreras.
Kısmen düzeltilmiş 31 slaytlık sunum, “küresel ayak izine sahip 300’den fazla kişilik bir şirketin” karmaşıklığını yansıtıyor, diye yazıyor Haje:
- Kapak slaytı
- Slogan slaytı
- Genel bakış slaytı
- Ürünlere genel bakış slaytı 1. bölüm
- Ürünlere genel bakış slaytı 2. bölüm
- çekiş slayt
- Müşteri büyüme slaytı
- Ürünler geçişli slayt
- Ürün dökümü slaytı
- Ürün: Pazar yerine genel bakış slaytı
- Ürün: Pazar yeri “nasıl çalışır” slaytı
- Ürün: Muhasebe ve yönetici yazılımı tanıtım slaydı
- Ürün: Bankacılık tanıtım slaytı
- Ürün: Finansman tanıtım slaydı
- Hedef müşteri slaydı
- Pazar boyutunda slayt
- Sorun slaydı (“KOBİ’ler finansman bulmakta zorlanıyor”)
- Çözüm slaytı
- Pazara açılma slaydı
- Görev slaytı
- Stratejik odak alanı slaytı (düzenlenmiş)
- Ürün yol haritası slaytı (düzenlenmiş)
- Satın alma slaytı
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada