Spotify, abonelik fiyatını yükseltirken güçlü bir kullanıcı büyümesi bildirdi

Spotify az önce bildirdi ikinci çeyrek kazançları ve en etkileyici iki ölçüm, abone sayısı ve toplam Spotify kullanıcı sayısıdır. Şu anda dünya çapında bir Spotify aboneliği için ödeme yapan 220 milyon kişi var – bu sayı yıldan yıla %17 arttı.
Genel olarak, Spotify’ın şu anda aylık 551 milyon aktif kullanıcısı var. Bu, 331 milyon kullanıcının şu anda hizmeti her ay ücretsiz, reklam destekli bir hesapla kullandığı anlamına geliyor. Spotify, tek bir çeyrekte hiç bu kadar çok kullanıcı eklemedi – 36 milyon yeni aktif kullanıcı.
Başka bir deyişle, Spotify güzel bir şekilde büyüyor, ancak şirket ücretli kullanıcılardan daha fazla ücretsiz kullanıcı çekiyor. Elbette, bazı kullanıcılar ücretsiz bir hesapla başlayıp daha sonra ücretli abone olurken, diğerleri şu veya bu nedenle premium abonelik için ödeme yapmayı bıraktığından, bu iki grup arasında bir miktar gözeneklilik vardır.
Spotify’ın premium aboneleri artık genel kullanıcı tabanının %39,9’unu temsil ediyor. Bu oran zamanla düşüyor (ancak toplam kullanıcı tabanının büyüdüğünü unutmayın). Ücretli kullanıcılardan para kazanmak, reklam destekli kullanıcılardan çok daha kolay olduğu için bu önemli bir ölçümdür.
Brüt kar marjı söz konusu olduğunda, Spotify şu anda premium kullanıcılar için %28,4 brüt marj üretiyor. Ücretsiz kullanıcıların brüt kar marjı şu anda -%5,7 ile negatif. Ancak şirket, bu çeyrekte içerik varlıkları ve sözleşme feshi için bazı iptal masrafları yaptı. Düzeltilmiş reklam destekli marjı +%5,7’dir.
Ancak dürüst olalım, Spotify’ın genel brüt kar marjı beklendiği kadar iyi değil. %24,1’lik brüt kar marjı ile %25,5’lik tahminlerin altında kaldı. Yahoo Finans.
Şirket, son çeyrekte yaklaşık 3,2 milyar Euro gelir bildirdi (bugünün döviz kuruyla 3,5 milyar dolar). Gelir yıldan yıla %11 arttı. Ancak Spotify ayrıca 247 milyon € işletme zararı (274 milyon $) bildirdi.
dikkate alırsanız şirketin son işten çıkarmaları ve ilgili masraflar, Spotify 112 milyon € düzeltilmiş işletme zararı (124 milyon $) kaydettiğini iddia ediyor. Şirket başka bir işten çıkarma dalgası yürütmedikçe, işletme zararları önümüzdeki çeyrekte o kadar kötü olmayacak.
Ancak kayıplar beklenenden çok daha yüksek olduğu için, Spotify hisseleri şu anda piyasa öncesi işlemlerde %9,30 düşüşle hisse başına 148,50 dolardan işlem görüyor.
Aylarca fiyat artışına direnen Spotify sonunda ilan edildi dün premium planları için bir fiyat artışı. ABD’de, bireysel bir prim planının maliyeti artık ayda 9,99 ABD Doları yerine 10,99 ABD Doları olacak. Benzer şekilde ikili plan 12,99$ yerine 14,99$ ve aile planı 15,99$ yerine 16,99$ olacak.
Şirket, bu fiyat artışlarını Avrupa Birliği’nin çoğu, İngiltere ve Güney ve Orta Amerika, Asya ve Okyanusya’daki diğer birçok ülke de dahil olmak üzere diğer pazarlara da yansıtıyor. Bu değişikliklerin ileride Spotify’ın kârlılığı üzerinde büyük bir etkisi olacaktır.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada